„Google“ ir Lietuvos paštas – beveik ant vieno laiptelio

Publikuota: 2019-03-28
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Kasmet vartotojai prekių ženklams kelia vis didesnius reikalavimus, išlipančius iš kokybės, kainos ar funkcijos rėmų. Drauge Lietuvos vartotojai nė nepastebėtų, jei 90% šiandien esančių prekių ženklų išnyktų.

Šarūnas Mikelevičius, „Havas“ Lietuvoje vadovas, komentuodamas grupės atlikto pasaulinio tyrimo „Meaningful Brands“ (liet. „Prasmingi prekių ženklai“) rezultatus teigia, kad lyginant paskutinio tyrimo ir prieš pusantrų metų vykdytos analogiškos apklausos duomenis, abejingumas prekių ženklams išaugo 2,5 procentinio punkto.

„Išsamus visų sektorių tyrimas parodė, kad lietuviams nerūpėtų, jei rytoj rinkoje nebeliktų 90% prekių ženklų. Pasaulinis vidurkis kiek švelnesnis – čia nepasigestų 77% pavadinimų. Tokia Lietuvos gyventojų nuomonė verčia sunerimti“, – išplatintame pranešime teigia p. Mikelevičius.

Tyrimo metu apklausti daugiau nei 350.000 pasaulio vartotojų, iš kurių 13.000 Baltijos šalyse. Buvo apžvelgta daugiau nei 1.800 pasaulinių prekės ženklų 31 šalyje.

Labiausiai pasigestų „Google“

Lietuvos vartotojai iš tarptautinių prekių ženklų labiausiai pasigestų „Google“, „Facebook“, „Microsoft“, „YouTube“, „Swedbank“ ir „Mastercard“, o iš nacionalinių – „Lietuvos pašto“, „LRT“, „LNK“ ir „TV3“.

„Akivaizdu, kad šalies vartotojai nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be tokių technologijų kompanijų, kaip „Google“, „Facebook“ ar „YouTube“. Tuo tarpu aukšta įmonės „Lietuvos paštas“ pozicija nėra intuityvi. Tačiau reikia suprasti, kad vartotojams regionuose tai yra įstaiga, kuri vis dar atlieka bendruomenių centro funkcijas – ten mokami mokesčiai, išnešiojamos pensijos, gaunamos siuntos iš artimųjų ir perkama spauda“, – tyrimo rezultatus vertino p. Mikelevičius.

nuotrauka::1

„Swedbank“ ir „MasterCard“ ženklai šalies vartotojams asocijuojasi su kasdienėmis finansinėmis operacijomis, o žiniasklaidos kanalai LRT, LNK ir TV3 daugeliui jų išlieka kasdienių nemokamų pramogų platforma.

Kategorijų lyderiai

„Havas“ tyrime analizuojama ne tik sektoriai, bet ir atskirų kategorijų žaidėjai. Žvelgiant per šią prizmę, telekomunikacijų sektoriuje Lietuvoje vartotojai labiausiai pasigestų „Tele2“ ženklo. Jį respondentai mato ir kaip prasmingiausią.

Vaistinių tinklų sektoriuje abiejuose parametruose lyderiauja „Camelia“ prekės ženklas, „Pasidaryk pats“ – „Senukai“.

Tuo tarpu mažmeninės prekybos kategorijoje lyderis nėra vienareikšmis: vartotojai labiausiai pasigestų „Maxima“ ženklo, o kaip prasmingiausią įvertino „Lidl“.

Prekių ženklai tyrime vertinami trimis pjūviais – funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (prekių ženklų indėlis į darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.) požiūriu.

„Jei funkcines ir visuomenines vertes prekių ženklai Lietuvoje įgyvendina sąlyginai gerai, tai asmeninės vertės pjūvis lieka išpildytas gerokai prasčiau. Gal čia yra paaiškinimas: už funkcines vertes organizacijose dažniausiai atsakingi rinkodaros ir produktų skyriai, visuomenines vertes komunikuoja ryšių su visuomene padaliniai, tuo tarpu asmeninė vertė klientui lieka be savininko“, – svarsto p. Mikelevičius.

„Meaningful Brands“ – vienas didžiausių tokio pobūdžio pasaulinių rinkos tyrimų, kurį jau dešimtą kartą atliko „Havas Group“.

1835 m. Paryžiuje įkurta „Havas“ grupė – viena iš pasaulinės komunikacijos rinkos lyderių. Grupės įmonėse daugiau nei 100 šalių dirba per 20.000 darbuotojų, jų apyvarta pernai siekė daugiau kaip 2,3 mlrd. Eur.

„Havas“ grupei Baltijos šalyse priklauso 20 bendrovių, teikiančių žiniasklaidos planavimo, kūrybos, ryšių su visuomene, skaitmeninės rinkodaros ir kitas komunikacijos paslaugas. Grupės įmonėse Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje dirba daugiau nei 250 specialistų, bendra apyvarta praėjusiais metais viršijo 50 mln. Eur.

FOTOGALERIJA Tyrimo duomenys. (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 20

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau