„Google“ ir Lietuvos paštas – beveik ant vieno laiptelio

Publikuota: 2019-03-28
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Kasmet vartotojai prekių ženklams kelia vis didesnius reikalavimus, išlipančius iš kokybės, kainos ar funkcijos rėmų. Drauge Lietuvos vartotojai nė nepastebėtų, jei 90% šiandien esančių prekių ženklų išnyktų.

Šarūnas Mikelevičius, „Havas“ Lietuvoje vadovas, komentuodamas grupės atlikto pasaulinio tyrimo „Meaningful Brands“ (liet. „Prasmingi prekių ženklai“) rezultatus teigia, kad lyginant paskutinio tyrimo ir prieš pusantrų metų vykdytos analogiškos apklausos duomenis, abejingumas prekių ženklams išaugo 2,5 procentinio punkto.

„Išsamus visų sektorių tyrimas parodė, kad lietuviams nerūpėtų, jei rytoj rinkoje nebeliktų 90% prekių ženklų. Pasaulinis vidurkis kiek švelnesnis – čia nepasigestų 77% pavadinimų. Tokia Lietuvos gyventojų nuomonė verčia sunerimti“, – išplatintame pranešime teigia p. Mikelevičius.

Tyrimo metu apklausti daugiau nei 350.000 pasaulio vartotojų, iš kurių 13.000 Baltijos šalyse. Buvo apžvelgta daugiau nei 1.800 pasaulinių prekės ženklų 31 šalyje.

Labiausiai pasigestų „Google“

Lietuvos vartotojai iš tarptautinių prekių ženklų labiausiai pasigestų „Google“, „Facebook“, „Microsoft“, „YouTube“, „Swedbank“ ir „Mastercard“, o iš nacionalinių – „Lietuvos pašto“, „LRT“, „LNK“ ir „TV3“.

„Akivaizdu, kad šalies vartotojai nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be tokių technologijų kompanijų, kaip „Google“, „Facebook“ ar „YouTube“. Tuo tarpu aukšta įmonės „Lietuvos paštas“ pozicija nėra intuityvi. Tačiau reikia suprasti, kad vartotojams regionuose tai yra įstaiga, kuri vis dar atlieka bendruomenių centro funkcijas – ten mokami mokesčiai, išnešiojamos pensijos, gaunamos siuntos iš artimųjų ir perkama spauda“, – tyrimo rezultatus vertino p. Mikelevičius.

nuotrauka::1

„Swedbank“ ir „MasterCard“ ženklai šalies vartotojams asocijuojasi su kasdienėmis finansinėmis operacijomis, o žiniasklaidos kanalai LRT, LNK ir TV3 daugeliui jų išlieka kasdienių nemokamų pramogų platforma.

Kategorijų lyderiai

„Havas“ tyrime analizuojama ne tik sektoriai, bet ir atskirų kategorijų žaidėjai. Žvelgiant per šią prizmę, telekomunikacijų sektoriuje Lietuvoje vartotojai labiausiai pasigestų „Tele2“ ženklo. Jį respondentai mato ir kaip prasmingiausią.

Vaistinių tinklų sektoriuje abiejuose parametruose lyderiauja „Camelia“ prekės ženklas, „Pasidaryk pats“ – „Senukai“.

Tuo tarpu mažmeninės prekybos kategorijoje lyderis nėra vienareikšmis: vartotojai labiausiai pasigestų „Maxima“ ženklo, o kaip prasmingiausią įvertino „Lidl“.

Prekių ženklai tyrime vertinami trimis pjūviais – funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (prekių ženklų indėlis į darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.) požiūriu.

„Jei funkcines ir visuomenines vertes prekių ženklai Lietuvoje įgyvendina sąlyginai gerai, tai asmeninės vertės pjūvis lieka išpildytas gerokai prasčiau. Gal čia yra paaiškinimas: už funkcines vertes organizacijose dažniausiai atsakingi rinkodaros ir produktų skyriai, visuomenines vertes komunikuoja ryšių su visuomene padaliniai, tuo tarpu asmeninė vertė klientui lieka be savininko“, – svarsto p. Mikelevičius.

„Meaningful Brands“ – vienas didžiausių tokio pobūdžio pasaulinių rinkos tyrimų, kurį jau dešimtą kartą atliko „Havas Group“.

1835 m. Paryžiuje įkurta „Havas“ grupė – viena iš pasaulinės komunikacijos rinkos lyderių. Grupės įmonėse daugiau nei 100 šalių dirba per 20.000 darbuotojų, jų apyvarta pernai siekė daugiau kaip 2,3 mlrd. Eur.

„Havas“ grupei Baltijos šalyse priklauso 20 bendrovių, teikiančių žiniasklaidos planavimo, kūrybos, ryšių su visuomene, skaitmeninės rinkodaros ir kitas komunikacijos paslaugas. Grupės įmonėse Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje dirba daugiau nei 250 specialistų, bendra apyvarta praėjusiais metais viršijo 50 mln. Eur.

FOTOGALERIJA Tyrimo duomenys. (5 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į „NAPA Baltic“ finalą atrinkta 40 pakuotės dizaino darbų

Baltijos šalių pakuotės dizaino apdovanojimų „NAPA Baltic“ komisija į finalą atrinko 40 darbų – 24 iš...

Rinkodara
2020.10.29
„Maxima“ stabdo didmenininkams skirtą lojalumo programą Premium 6

Didžiajai daliai verslo klientų skirtos „Maximos“ nuolaidų kortelės baigia galioti spalio 31 d. Kol ieškoma...

Rinkodara
2020.10.29
„eBay“ trečiasis ketvirtis pranoko lūkesčius 

Internetinės prekybos platforma „eBay“ trečiąjį ketvirtį, kuris baigėsi rugsėjo 30 d., gavusi 2,61 mlrd. USD...

Prekyba
2020.10.29
„RTR Planeta“ retransliavimas gali būti laikinai sustabdytas

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) trečiadienį nusprendė pradėti procedūrą dėl Lietuvoje...

Rinkodara
2020.10.28
Siūlo nišą viešbučiams – tai jų neišgelbės, bet pliusą pridėtų Premium 3

Lietuvoje veiklą plėtojanti estų automobilių parkavimo vietų dalijimosi platforma „Barking“ siūlo Vilniaus...

Prekyba
2020.10.28
Naujasis Seimas – kitokio lygmens politinė retorika Premium 1

Komunikacijos ekspertai pažymi, kad rinkimų rezultatai rodo, jog visuomenė yra pavargusi nuo dabartinės...

Rinkodara
2020.10.27
A. Iškauskas: „Godeal24.com“ nelegaliai parduoda legalius raktus Premium 8

„Verslo žinių“ portale praėjusią savaitę pasirodžiusi Honkongo interneto parduotuvės „Godeal24.com“ reklama,...

Technologijos
2020.10.27
P. Senūta: nuo karštakošiškų sprendimų iki nuosaikumo su „Lidl“ Premium

Kūrybinės reklamos agentūros dėl pandemijos, skaudžiausiai smogusios turizmo ir maitinimo sektoriams, labai...

Rinkodara
2020.10.26
Kauno „Žalgiris“ turi naują narį

Kauno „Žalgirio“ komanda nuo šiol turi virtualų asistentą „Žalgirietį“, kuris atsakinės į sirgalių „Facebook“...

Rinkodara
2020.10.25
Pandemijos akivaizdoje Lietuvoje dominuoja fatalistai 3

„Kas bus, tas bus“, – toks gyventojų požiūris Lietuvoje yra dominuojantis koronaviruso kontekste, rodo...

Rinkodara
2020.10.24
„Samsono“ mėsos gaminių reklama galėjo klaidinti vartotoją 2

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Samsonas“ skundą, kuriame buvo prašoma panaikinti...

Rinkodara
2020.10.22
Komunikacijos arkliukas Seimo rinkimuose: dėlioja pliusus ir minusus Premium 1

Po pirmojo turo ryškiausią šuolį vertinant matomumą žiniasklaidoje skaičiuoja Laisvės partijos atstovai, rodo...

Rinkodara
2020.10.22
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija keičia pavadinimą

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) plečia veiklos lauką, pakeitė pavadinimą ir tapo Komunikacijos...

Rinkodara
2020.10.22
Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
2020.10.21
Teismas paliko galioti vartotojų teises ginančios institucijos „Iki“ skirtą baudą 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos prekybos tinklą „Iki“ valdančios „Palink“...

Prekyba
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
2020.10.20
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus