„Google“ ir Lietuvos paštas – beveik ant vieno laiptelio

Kasmet vartotojai prekių ženklams kelia vis didesnius reikalavimus, išlipančius iš kokybės, kainos ar funkcijos rėmų. Drauge Lietuvos vartotojai nė nepastebėtų, jei 90% šiandien esančių prekių ženklų išnyktų.
Šarūnas Mikelevičius, Havas Lietuvoje vadovas, komentuodamas grupės atlikto pasaulinio tyrimo Meaningful Brands (liet. Prasmingi prekių ženklai) rezultatus teigia, kad lyginant paskutinio tyrimo ir prieš pusantrų metų vykdytos analogiškos apklausos duomenis, abejingumas prekių ženklams išaugo 2,5 procentinio punkto.
Išsamus visų sektorių tyrimas parodė, kad lietuviams nerūpėtų, jei rytoj rinkoje nebeliktų 90% prekių ženklų. Pasaulinis vidurkis kiek švelnesnis čia nepasigestų 77% pavadinimų. Tokia Lietuvos gyventojų nuomonė verčia sunerimti, išplatintame pranešime teigia p. Mikelevičius.
Tyrimo metu apklausti daugiau nei 350.000 pasaulio vartotojų, iš kurių 13.000 Baltijos šalyse. Buvo apžvelgta daugiau nei 1.800 pasaulinių prekės ženklų 31 šalyje.
Labiausiai pasigestų Google
Lietuvos vartotojai iš tarptautinių prekių ženklų labiausiai pasigestų Google, Facebook, Microsoft, YouTube, Swedbank ir Mastercard, o iš nacionalinių Lietuvos pašto, LRT, LNK ir TV3.
Akivaizdu, kad šalies vartotojai nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be tokių technologijų kompanijų, kaip Google, Facebook ar YouTube. Tuo tarpu aukšta įmonės Lietuvos paštas pozicija nėra intuityvi. Tačiau reikia suprasti, kad vartotojams regionuose tai yra įstaiga, kuri vis dar atlieka bendruomenių centro funkcijas ten mokami mokesčiai, išnešiojamos pensijos, gaunamos siuntos iš artimųjų ir perkama spauda, tyrimo rezultatus vertino p. Mikelevičius.
nuotrauka::1
Swedbank ir MasterCard ženklai šalies vartotojams asocijuojasi su kasdienėmis finansinėmis operacijomis, o žiniasklaidos kanalai LRT, LNK ir TV3 daugeliui jų išlieka kasdienių nemokamų pramogų platforma.
Kategorijų lyderiai
Havas tyrime analizuojama ne tik sektoriai, bet ir atskirų kategorijų žaidėjai. Žvelgiant per šią prizmę, telekomunikacijų sektoriuje Lietuvoje vartotojai labiausiai pasigestų Tele2 ženklo. Jį respondentai mato ir kaip prasmingiausią.
Vaistinių tinklų sektoriuje abiejuose parametruose lyderiauja Camelia prekės ženklas, Pasidaryk pats Senukai.
Tuo tarpu mažmeninės prekybos kategorijoje lyderis nėra vienareikšmis: vartotojai labiausiai pasigestų Maxima ženklo, o kaip prasmingiausią įvertino Lidl.
Prekių ženklai tyrime vertinami trimis pjūviais funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (prekių ženklų indėlis į darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.) požiūriu.
Jei funkcines ir visuomenines vertes prekių ženklai Lietuvoje įgyvendina sąlyginai gerai, tai asmeninės vertės pjūvis lieka išpildytas gerokai prasčiau. Gal čia yra paaiškinimas: už funkcines vertes organizacijose dažniausiai atsakingi rinkodaros ir produktų skyriai, visuomenines vertes komunikuoja ryšių su visuomene padaliniai, tuo tarpu asmeninė vertė klientui lieka be savininko, svarsto p. Mikelevičius.
Meaningful Brands vienas didžiausių tokio pobūdžio pasaulinių rinkos tyrimų, kurį jau dešimtą kartą atliko Havas Group.
1835 m. Paryžiuje įkurta Havas grupė viena iš pasaulinės komunikacijos rinkos lyderių. Grupės įmonėse daugiau nei 100 šalių dirba per 20.000 darbuotojų, jų apyvarta pernai siekė daugiau kaip 2,3 mlrd. Eur.
Havas grupei Baltijos šalyse priklauso 20 bendrovių, teikiančių žiniasklaidos planavimo, kūrybos, ryšių su visuomene, skaitmeninės rinkodaros ir kitas komunikacijos paslaugas. Grupės įmonėse Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje dirba daugiau nei 250 specialistų, bendra apyvarta praėjusiais metais viršijo 50 mln. Eur.
FOTOGALERIJA Tyrimo duomenys. (5 nuotr.)
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti