„Google“ ir Lietuvos paštas – beveik ant vieno laiptelio

Publikuota: 2019-03-28
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Kasmet vartotojai prekių ženklams kelia vis didesnius reikalavimus, išlipančius iš kokybės, kainos ar funkcijos rėmų. Drauge Lietuvos vartotojai nė nepastebėtų, jei 90% šiandien esančių prekių ženklų išnyktų.

Šarūnas Mikelevičius, „Havas“ Lietuvoje vadovas, komentuodamas grupės atlikto pasaulinio tyrimo „Meaningful Brands“ (liet. „Prasmingi prekių ženklai“) rezultatus teigia, kad lyginant paskutinio tyrimo ir prieš pusantrų metų vykdytos analogiškos apklausos duomenis, abejingumas prekių ženklams išaugo 2,5 procentinio punkto.

„Išsamus visų sektorių tyrimas parodė, kad lietuviams nerūpėtų, jei rytoj rinkoje nebeliktų 90% prekių ženklų. Pasaulinis vidurkis kiek švelnesnis – čia nepasigestų 77% pavadinimų. Tokia Lietuvos gyventojų nuomonė verčia sunerimti“, – išplatintame pranešime teigia p. Mikelevičius.

Tyrimo metu apklausti daugiau nei 350.000 pasaulio vartotojų, iš kurių 13.000 Baltijos šalyse. Buvo apžvelgta daugiau nei 1.800 pasaulinių prekės ženklų 31 šalyje.

Labiausiai pasigestų „Google“

Lietuvos vartotojai iš tarptautinių prekių ženklų labiausiai pasigestų „Google“, „Facebook“, „Microsoft“, „YouTube“, „Swedbank“ ir „Mastercard“, o iš nacionalinių – „Lietuvos pašto“, „LRT“, „LNK“ ir „TV3“.

„Akivaizdu, kad šalies vartotojai nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be tokių technologijų kompanijų, kaip „Google“, „Facebook“ ar „YouTube“. Tuo tarpu aukšta įmonės „Lietuvos paštas“ pozicija nėra intuityvi. Tačiau reikia suprasti, kad vartotojams regionuose tai yra įstaiga, kuri vis dar atlieka bendruomenių centro funkcijas – ten mokami mokesčiai, išnešiojamos pensijos, gaunamos siuntos iš artimųjų ir perkama spauda“, – tyrimo rezultatus vertino p. Mikelevičius.

nuotrauka::1

„Swedbank“ ir „MasterCard“ ženklai šalies vartotojams asocijuojasi su kasdienėmis finansinėmis operacijomis, o žiniasklaidos kanalai LRT, LNK ir TV3 daugeliui jų išlieka kasdienių nemokamų pramogų platforma.

Kategorijų lyderiai

„Havas“ tyrime analizuojama ne tik sektoriai, bet ir atskirų kategorijų žaidėjai. Žvelgiant per šią prizmę, telekomunikacijų sektoriuje Lietuvoje vartotojai labiausiai pasigestų „Tele2“ ženklo. Jį respondentai mato ir kaip prasmingiausią.

Vaistinių tinklų sektoriuje abiejuose parametruose lyderiauja „Camelia“ prekės ženklas, „Pasidaryk pats“ – „Senukai“.

Tuo tarpu mažmeninės prekybos kategorijoje lyderis nėra vienareikšmis: vartotojai labiausiai pasigestų „Maxima“ ženklo, o kaip prasmingiausią įvertino „Lidl“.

Prekių ženklai tyrime vertinami trimis pjūviais – funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (prekių ženklų indėlis į darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.) požiūriu.

„Jei funkcines ir visuomenines vertes prekių ženklai Lietuvoje įgyvendina sąlyginai gerai, tai asmeninės vertės pjūvis lieka išpildytas gerokai prasčiau. Gal čia yra paaiškinimas: už funkcines vertes organizacijose dažniausiai atsakingi rinkodaros ir produktų skyriai, visuomenines vertes komunikuoja ryšių su visuomene padaliniai, tuo tarpu asmeninė vertė klientui lieka be savininko“, – svarsto p. Mikelevičius.

„Meaningful Brands“ – vienas didžiausių tokio pobūdžio pasaulinių rinkos tyrimų, kurį jau dešimtą kartą atliko „Havas Group“.

1835 m. Paryžiuje įkurta „Havas“ grupė – viena iš pasaulinės komunikacijos rinkos lyderių. Grupės įmonėse daugiau nei 100 šalių dirba per 20.000 darbuotojų, jų apyvarta pernai siekė daugiau kaip 2,3 mlrd. Eur.

„Havas“ grupei Baltijos šalyse priklauso 20 bendrovių, teikiančių žiniasklaidos planavimo, kūrybos, ryšių su visuomene, skaitmeninės rinkodaros ir kitas komunikacijos paslaugas. Grupės įmonėse Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje dirba daugiau nei 250 specialistų, bendra apyvarta praėjusiais metais viršijo 50 mln. Eur.

FOTOGALERIJA Tyrimo duomenys. (5 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Maxima LT“ grynasis pelnas augo 168%: vadovai akcentuoja struktūrinius pokyčius Premium 4

Prekybos tinklo „Maxima LT“ bendrosios pajamos pernai sumenko 1,2%, arba 20,5 mln. Eur, ir siekė 1,69 mlrd.

Prekyba
05:45
Lietuvoje gimęs, Azijoje išaugęs, „Eskimi“ grįžta nusiteikęs plėtrai Premium 2

Prieš daugiau nei 10 m. Lietuvoje įkurtas socialinis tinklas „Eskimi“ išaugo iki skaitmeninės reklamos...

Rinkodara
2021.04.12
„Pigu.lt“ komandoje – buvusi TV3 komunikacijos vadovė

Prie e. platformos „Pigu.lt“ komandos prisijungia Asta Brazaitienė, kuri eis korporatyvinės komunikacijos...

Rinkodara
2021.04.12
„PR Impact Awards“ dalyvių kampanijas vertins ir „Mediaskopas“

Žiniasklaidos analizės bendrovė „Mediaskopas“ tapo komunikacijos konkurso „PR Impact Awards 2021“ partnere ir...

Rinkodara
2021.04.12
„co:agency“ ir „Relevant“ pernai skaičiavo augimą

Komunikacijos įmonių grupė, kurią sudaro komunikacijos agentūra „co:agency“ ir skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2021.04.12
Ginčas dėl „About“ prekės ženklo: abi pusės ieško kompromiso Premium

SBA grupės valdomas „Utenos trikotažas“ ir Vokietijos drabužių e. prekybininkė „About You GmbH & Co“ ginčą...

Rinkodara
2021.04.12
Interneto tiekėjai: reklamos viena už kitą gražesnės, o parduoda kas antras Premium 1

Tyrimų bendrovės „Shopper Quality Group“ atliktas interneto tiekėjų tyrimas rodo, kad stipriausius pardavimų...

Rinkodara
2021.04.11
 „Google“ pradėjo testuoti alternatyvą slapukams „Chrome“ naršyklėje

Technologijų milžinė „Google“ praėjusią savaitę išleido pirminę programėlių programavimo sąsajos „Federated...

Inovacijos
2021.04.11
Agentūra „Not Perfect Vilnius“ laimėjo konkursą – analizuos LRT ženklus

LRT skelbtą „Komunikacijos konsultacijų ir kūrybos paslaugų pirkimo“ konkursą laimėjo kūrybinė agentūra „Not...

Rinkodara
2021.04.11
Velykinės prekybos rezultatai: mokėjimų duomenys rodo pokyčius Premium

Lietuviško kapitalo elektroninių mokėjimų tinklas „Paysera“ ir finansų platforma „Revolut“ dalijasi mokėjimų...

Prekyba
2021.04.10
„Litexpo“ jau planuoja reklamas būsimiems renginiams

„Litexpo“ parodų centras su komunikacijų planavimo agentūra „Carat“ pasirašė preliminarią iki 250.000 Eur...

Rinkodara
2021.04.10
„Versli Lietuva“ pasirinko partnerius eksporto komunikacijai

Lietuvos eksporto plėtros užsienio rinkose komunikacijos kampanijai vykdyti „Versli Lietuva“ viešojo konkurso...

Rinkodara
2021.04.10
Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,6%, paslaugų – 4% 

2021 m. kovo metinė (2021 m. kovą, palyginti su 2020 m. kovu) infliacija sudarė 1,6%, praneša Statistikos...

Prekyba
2021.04.09
Teisingumo ministrės komandoje – nauja atstovė spaudai

Teisingumo ministrės Evelinos Dobrovolskos komunikacijos patarėja ir atstove spaudai dirbs Rasa...

Rinkodara
2021.04.08
„15min“ ir BNS valdančios įmonės jungiasi su „Media bitėmis“

Naujienų portalą „15min“ ir naujienų agentūrą BNS valdančios įmonės, iki šiol 100% priklausiusios Estijos...

Rinkodara
2021.04.08
„Pasidaryk pats“ sektoriaus analizė: lyderiai išlaikė pozicijas ir uždaryti Premium

„Pasidaryk pats“ segmento, kuriam priskiriame tokius prekybininkus kaip „Senukai“, „Moki veži“, IKEA, „Depo“...

Prekyba
2021.04.08
Į TOP 10 lankomiausiųjų patenkanti įmonė įvardija, kokius įrankius naudoja internete  Premium

Į e. svetainių TOP 10 Lietuvoje pagal lankytojų srautus patenkančių prekės ženklų valdytoja UAB „Interneto...

Prekyba
2021.04.07
Baltijos šalyse kukliau augusi „Maxima grupė“ išmokės 106 mln. Eur dividendų

Vienintelė „Maxima Grupės“ akcininkė UAB „Vilniaus prekyba“ nusprendė dividendams skirti 106 mln. Eur.

Prekyba
2021.04.07
„Baltika“ parduoda „Monton“ prekės ženklą

Estijos kapitalo drabužių prekybos bendrovės „Baltika“ parduoda „Monton“ prekės ženklą.

Prekyba
2021.04.07
Vartotojų elgsena: šiemetinė e. prekybos žvaigždė – Latvija Premium

Baltijos šalyse atliktas tyrimas rodo, kad per pirmąjį karantiną daugiau nei įprastai maisto produktų...

Prekyba
2021.04.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku