„Telia“ ir „Bitė“ skundžia „Tele2“ reklamas

Teisme yra atsidūręs ir „Bitė Lietuva“ ieškinys dėl kito „Tele2“ klipo.
Audrius Stasiulaitis, „Telia Lietuvos“ atstovas spaudai, konkurentų „Tele2“ neseniai pradėtą rodyti reklamą vadina lyginamąją ir dėl šio klipo kreipėsi į Konkurencijos tarybą bei paprašė įpareigoti konkurentus nutraukti šią reklamą.
„Tele2“ savo reklamose per TV ir radiją džiaugsmingai skelbia žinią, kad jų mobilusis internetas yra spartesnis už „seną laidinį internetą“. O kad žiūrovui būtų visiškai aišku, koks ten tas pranašumas, čia pat ant jūros kranto atliekamas eksperimentas - virsta dvi eilės domino kaladėlių ir „senas laidinis internetas“ ant smėliuko pabaigia savo tarškėjimą vėliau. Laiminga pasakos pabaiga tik patvirtina tai, ką ir taip „visi žino“ apie „laidinį internetą“. (....) Kolegų iš „Tele2“ technologiniu neišmanymu tikriausiai nereikėtų kaltinti, esu tikras, jie pakankamai žino ryšio technologijų spektrą, jo savybes ir paskirtį net ir neturėdami fiksuoto ryšio tinklų. Bet čia vis tiek turime problemą – reklama, sako įstatymas, neturi klaidinti, o abejonių dėl to turime daugiau negu pakankamai“, – „Facebook“ paskyroje dėsto p. Stasiulaitis.
Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius, kalbėdamas apie šią reklamą teigia, kad klipe ragina vartotojus rinktis naują technologiją vietoje senos.
„Skaičiai rodo, kad klientai tai girdi ir renkasi mūsų pasiūlymą. Antrojo šių metų ketvirčio pabaigoje turėjome 127.000 namų interneto klientų – lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jų išaugo daugiau 100%. Suprantame, kad konkurentams toks pasiūlymas nepatinka – juk būtent jų klientai pereina pas mus ir renkasi naudotis namuose „Laisvu internetu“. Reklamos nenutrauksime. Esame įsitikinę savo teisumu ir nenorime, kad klientai liktų priversti naudotis senomis ryšio technologijomis“, – atsiųstame komentare teigia p. Baranauskas.
Užkliuvo ir „Bitei“
Tai ne pirmas telekomunikacijų bendrovių apsišaudymas – vakar VŽ rašė, kad „Bitė Lietuva“ apskundė kitą „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės ženklas.
„Liepą pastebėjome, jog „Tele2“ socialiniuose tinkluose platina teisės aktus pažeidžiančią lyginamąją reklamą, kurioje naudojamas ir mums priklausantis „Labas“ prekės ženklas. Pirma bandėme taikiai spręsti šį klausimą, tačiau atsako iš „Tele2“ nesulaukėme, tad kreipėmės į teismą“, – teigia Antanas Bubnelis, „Bitė Lietuvos“ atstovas spaudai.
Vilniaus apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė šią „Tele2“ reklamą, kol bus išnagrinėtas ginčas.
Pasak p. Bubnelio, „Tele2“ reklaminiame vaizdo klipe klientai buvo mokomi perkelti savo telefono numerį iš vieno operatoriaus tinklo į kitą ir reklamoje panaudotas „Labas“ logotipas.
Ponas Baranauskas, įsitikinęs, kad tai ne reklama, o instrukcija, kaip pereiti į jų tinklą.
„Mūsų nuomone, lyginimo ir naudojimosi prekės ženklu tame klipe nėra. „Bitė Lietuva“ taip pat naudoja panašią instrukciją, mes padarėme grafinį klipą. Ieškinio dar negavome, todėl reikalavimų dar negalime pakomentuoti“, – VŽ tepasako p. Baranauskas.
Ponas Bubnelis argumentuodamas šį komentarą teigia, kad jų tinklapyje yra informacinio pobūdžio informacija apie numerio perkėlimą kitų išankstinio mokėjimo paslaugų klientams.
„Tuo tarpu „Tele2“ vaizdo klipe naudojo „Labas“ prekės ženklą – registruotą ir saugomą logotipą“, – skirtumą brėžia p. Bubnelis.
Telekomunikacijų bendrovės dėl reklamų teismuose aiškinosi jau ne kartą.
2016 m. tarp „Tele2“ ir „Bitės“ buvo kilęs ginčas dėl pastarosios reklamos, kurioje kalbama apie ryšio spartą. Ši reklama atsidūrė ir Konkurencijos tarybos, ir Vartotojų teisių gynimo centro akiratyje, o galiausiai – teisme.
2014 m. „Tele2“ ir „Bitės“ santykius taip pat aiškinosi teisme. Tuokart „Bitės Lietuvos“ bendrovė „Eurocom“ pradėjo transliuoti „Labas kontraktas“ reklamą, kurioje paslaugos naudotojai teigė, kad perėję iš „Tele2“, sutaupė pinigų.