Į tarptautinius vandenis – su užsienietišku vardu

Publikuota: 2018-01-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Ūkio ministerija parengė Civilinio kodekso pataisas, grąžinančias verslininkams galimybę registruoti nelietuviškus įmonių pavadinimus. Jei Seimas tam pritartų, būtų palengvinta administracinė našta ir atvertas kelias teisėtai rinkti įmonėms vardus užsienio kalbomis.

Reikalavimas rinktis tik lietuviškus bendrovių vardus įsigaliojo ne taip seniai – nuo 2013 m. Civilinis kodeksas numato, kad nuo tos datos registruojamus juridinių asmenų pavadinimus privalu rašyti tik lietuvių kalba. Tačiau įmones steigiantys verslininkai greitai rado būdų, kaip šią nuostatą apeiti, pavyzdžiui, atsisakyti galimybės steigti įmonę internetu ir ją steigti senuoju būdu sandorį tvirtinant notariškai. Dar viena išimtis, kuria šiandien galima pasinaudoti norint nelietuviško pavadinimo: jei Lietuvoje steigiama įmonė yra susijusi su užsienyje veikiančia bendrove (steigiama užsienio įmonės antrinė bendrovė, sutampa akcininkai ir pan.), galima prašyti užsienio įmonės oficialaus sutikimo Lietuvoje panaudoti į užsienietiškos įmonės pavadinimą panašų ar tapatų pavadinimą: tuomet jis gali būti ir nelietuviškas. Tačiau išimtimis pasinaudoti norintiems verslininkams tekdavo gaišti laiką, pakratyti kišenes: rinkti papildomus dokumentus, patvirtinančius užsienio įmonių sutikimą, kad būtų naudojamas panašus pavadinimas, versti juos į lietuvių kalbą. Arba registruoti prekių ženklus, nepriklausomai nuo to, ar iš tiesų yra poreikis tokį ženklą turėti. O kur dar vizitai pas notarus, kartais net užsienyje, mokesčiai jiems etc...

Verslininkai, kurie dirba tik Lietuvos rinkoje, dėl esamos tvarkos pernelyg galvos nesuka. Kitiems tenka pasirūpinti „aplinkkeliu“ – užsienio kalba (ypač anglišką) pavadinimą Lietuvoje jie pageidauja registruoti dažniausiai tada, kai nori dirbti su tarptautinėmis rinkomis, nes lietuviški pavadinimai neretai užsienio partneriams būna sunkiai suprantami. Civilinio kodekso pataisą beveik prieš dvejus metus siūlę Seimo liberalai aiškino: verslas, prekybos santykiai yra įgavę globalų pobūdį ir dažna ekonominė veikla peržengia šalies ribas – lietuvių kalba sudaryti įmonių pavadinimai menkiau atpažįstami, užsienio subjektams juos sudėtinga vartoti, todėl tai mažina juridinio asmens kaip partnerio patrauklumą.

Bet verslininkų pageidavimai ir pataisų iniciatoriai susidūrė su Valstybinės lietuvių kalbos komisijos atstovų pasipriešinimu. Žiniasklaidoje jie aiškino, jog „lietuvių kalba nėra kokia nors neįgali“, kad neužtektų žodžių pavadinimams sudaryti. Esą tarptautiniam bendravimui yra skirti prekių ženklai, kuriems nėra jokių reikalavimų, jie gali būti bet kokia kalba, – prekių ženklas yra svarbiausia, o pavadinimas nelabai svarbus, juolab kad galima ir dirbtinį žodį sugalvoti.

Jei Seimas pritars Civilinio kodekso pataisai, neliks reikalavimo sudaryti įmonių pavadinimus tik lietuvių kalba: siūloma leisti vadinti įmones ir lietuviškai, ir užsienio kalbomis. Be to, siūloma leisti įmonės pavadinimui naudoti raidžių rinkinius, kurie nėra žodžiai, arba derinius. VŽ kalbinti verslininkai tokių pataisų seniai laukia. Pasak jų, buvo įteisintas vaikiškas draudimas, kuris jokios naudos niekam neduoda. Tad jo panaikinimas, kad ir per milimetrą, palengvins verslui gyvenimą.

VŽ nuomone, vargu ar kas galėtų ir norėtų ginčytis dėl lietuvių kalbos unikalumo – visi didžiuojamės ir stengiamės puoselėti šią vieną seniausių indoeuropiečių kalbų. Kalbos sergėtojai teisūs: lietuviškų žodžių įmonių pavadinimams sudaryti tikrai pakanka. Tačiau Lietuvos verslininkai prekiauja su gana tolimais, neretai egzotiškais kraštais, todėl norėtų, kad potencialūs pirkėjai geriau ir lengviau įsimintų įmonių pavadinimus, lengviau jas rastų internete etc.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau