Karantino sėkmės istorija: vietinė e. prekybos platforma atvėrė duris ir į užsienio rinką

Publikuota: 2020-10-14
„Pigu.lt“ prekybos platformos vadovas Raimondas Žilėnas.
svg svg
„Pigu.lt“ prekybos platformos vadovas Raimondas Žilėnas.

Koronaviruso pandemijos verslui padiktuoti iššūkiai privertė įmones žaibiškai persiorientuoti į prekybą internetu. Akivaizdu, kad verslo pasaulį per kelis mėnesius transformavę pokyčiai niekur nesitrauks, o e. komercija stiprės ir toliau. Tai rodo ir „Pigu.lt“ patirtis – pernai pradėjusi prekybos centro internete veiklą trijose Baltijos šalyse ir suteikusi galimybes vietos verslininkams prekiauti per šią platformą, įmonė šiemet sulaukė didžiulio verslų susidomėjimo ir jau džiaugiasi partnerių sėkmės istorijomis.

Pirkėjų įpročių permainas iliustruoja statistika

Anot „Pigu.lt“ prekybos platformos vadovo Raimondo Žilėno, šalyje keliems mėnesiams įvestas karantinas suveikė kaip savotiškas katalizatorius, lėmęs pirkėjų apsisprendimą išbandyti apsipirkimą internete. O pasikeitę pirkėjų įpročiai prekybininkus paskatino imtis atitinkamų veiksmų ir ieškoti naujų kanalų pastaruoju metu daugiau laiko namuose praleidžiantiems klientams pasiekti. Vienas jų – prisijungimas prie e. prekybos platformų (angl. marketplace).

„Didelė dalis gyventojų apsipirkimą internetu pirmą kartą išbandė per karantiną. Ir nors to priežastis buvo siekis apsisaugoti nuo koronaviruso, tuo pat metu jie atrado, kad tai –  ir daugybę kitų privalumų turintis apsipirkimo būdas. Vartotojai patyrė, kad apsipirkdami internetu jie gali rinktis iš milžiniško asortimento vienoje vietoje, o užsakymai jų namus pasiekia patogiausiu keliu, renkantis iš daugelio pristatymo būdų. Tokiais pranašumais tradiciniai prekybos kanalai pasigirti negali, tad vartotojai ir toliau pirks internetu, o pandemijos akivaizdoje sėkmingai verslą norinčios vystyti įmonės turės adaptuotis prie sparčiai besikeičiančios rinkos“, – sako R. Žilėnas.

Anot „Pigu.lt“ prekybos platformos vadovo, vyraujančias tendencijas atspindi ir įmonės statistika: dar karantino pradžioje Lietuvoje fiksuoti iki 80 proc. didesni pardavimai nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Augo ne tik paties „Pigu.lt“, bet ir kitų šio prekybos centro internete vienijamų parduotuvių pardavimai.

„Didžiausią prekybos per šią platformą naudą pajuto tie, kas prisijungė pirmieji. Jų rezultatai paskatino ir kitų įmonių susidomėjimą, tad norinčių prekiauti per mūsų prekybos centrą internete skaičius ėmė augti eksponentiškai. Šiuo metu jau esame pasirašę bendradarbiavimo sutartis su daugiau nei tūkstančiu pardavėjų trijose Baltijos šalyse“, – patirtimi dalijasi R. Žilėnas.

Karantinas parodė silpnąsias įmonių puses

VšĮ „Versli Lietuva“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad karantinas pakeitė Lietuvos verslų kasdienybę – 11 proc. įmonių, iki tol neprekiavusių internetu, nusprendė žengti į e. komercijos sritį, tačiau tuo pat metu jos pripažino, kad susidūrė su sunkumais skaitmenizuodamos verslą ir pritraukdamos pirkėjus.

„Pandemijos metu prisijungėme prie „Verslios Lietuvos“ iniciatyvos „Internete karantino nėra“. Stengėmės dalintis patirtimi ir padėti su iššūkiais e. prekyboje susiduriantiems verslams. Konsultavome mažiau patyrusias įmones, lengvatinėmis sąlygomis kvietėme prisijungti prie savo prekybos centro internete, tad jau kartu džiaugiamės augančiais pardavimais“, – tikina R. Žilėnas.

nuotrauka::1

E. prekybos platformos – tiesesnis kelias sėkmės link

Įmonės atstovas pažymi, kad viena dažniausių problemų, su kuriomis susiduria nauji e. prekybininkai – nepakankamos investicijos į prekinį ženklą. Menkas žinomumas klientams kelia abejonių dėl įmonės patikimumo, todėl prisijungus prie jau žinomų e. prekybos platformų, verslams atsiveria daug tiesesnis kelias klientų link.

„Dar pernai tapome pirmuoju vietiniu „marketplace“ Baltijos šalyse ir vietos verslams pasiūlėme savo produkciją pardavinėti per mūsų valdomas e. parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Pastebėjome, kad dalis įmonių atėjo nepasiruošusios – stokojo elementariausių žinių, reikalingų sėkmingai prekiauti internetu. Tad aktyviai visus pardavėjus kviečiame pasirūpinti trimis svarbiausiais dalykais: neapsiriboti ir iškart klientui pasiūlyti visą turimą savo prekių asortimentą, pasirūpinti konkurencinga kaina ir tinkamu prekių pristatymu – aprašymais keliomis kalbomis, kokybiškomis nuotraukomis, naudojimosi instrukcijomis, vaizdo įrašais ir pan. O klientų srauto pritraukimu toliau sėkmingai pasirūpiname mes“, – tvirtina pašnekovas.

Atviros durys į užsienio rinką

Viena iš savo produkciją „Pigu.lt“ prekybos centre internete siūlančių įmonių – UAB „Global Watch Parts Trading LT“. Šiandien ji pirkėjams siūlo 2700 skirtingų prekių asortimentą – prekiauja pasauliniu mastu žinomais laikrodžiais ir juvelyriniais dirbiniais. Įmonės pardavimų vadovė Laura Sasnauskienė pasakoja, kad prie „Pigu.lt“ prekybos centro internete prisijungė dar pernai, tačiau ypatingą pokytį pajuto karantino metu.

„Pandemijos laikotarpiu prislopus mūsų įprasto verslo modelio efektyvumui, nusprendėme ieškoti alternatyvių sprendimų. Todėl kol kas esame atsisakę mažmeninės prekybos ir visą dėmesį skiriame e. prekybai. Save vis dar laikome e. komercijos naujokais, todėl labai džiaugiamės, kad neapibrėžtu laikotarpiu šalia mūsų stovi tvirtas partneris, turintis didžiulę patirtį šiame sektoriuje. Esame dėkingi jam už rūpestį, palaikymą, nuolatinį platformos tobulinimą ir naujų įrankių įvedimą“, – sako L. Sasnauskienė.

Pradėjus prekiauti per „Pigu.lt“, įmonei atsivėrė kelias ir į tarptautinę rinką: nuo liepos mėnesio savo asortimentą siūlo jau trijose Baltijos šalyse. Nors geriausiai šiuo metu sekasi Lietuvoje, itin stipriai startuoti pavyko ir Latvijoje – šioje rinkoje įmonės pardavimai nuo Lietuvos atsilieka tik apie 30 proc.

„Kol kas stengiamės analizuoti savo tikslinį klientą ir pagal tai sudaryti atitinkamus prekių asortimentus visose Baltijos šalyse, tad tikimės, kad ateityje naudojantis šia prekybos platforma pavyks pasiekti dar geresnių rezultatų“, – kalba pardavimų vadovė.

Pasak R. Žilėno, pasaulinės tendencijos rodo, jog pardavimai aprangos ir aksesuarų kategorijose kasmet auga, tad šios sritys dar turi potencialo. „Džiaugiamės, kad su mūsų pagalba „Global Watch Parts Trading LT“ pavyksta sėkmingai įsilieti į e. prekybos sferą ir išnaudoti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkų galimybes. Ankstyvas įmonės prisijungimas prie mūsų prekybos centro internete lėmė, kad šiuo metu bendrovė jau spėjo išplėsti savo klientų ratą ir per šią platformą siūlo prekes Latvijos ir Estijos gyventojams“, – sako R. Žilėnas.

nuotrauka::2

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
Karantino sėkmės istorija: vietinė e. prekybos platforma atvėrė duris ir į užsienio rinką Verslo tribūna 1

Koronaviruso pandemijos verslui padiktuoti iššūkiai privertė įmones žaibiškai persiorientuoti į prekybą...

„Lietuvos draudimo“ patarimai verslui: trys pagrindinės atsako į COVID-19 kryptys Verslo tribūna

Nuolat analizuojami verslo rodikliai ir pagal juos perskirstomi prioritetai, greita reakcija į...

G. Kolesnikovas: prognozės nepasitvirtino – šie metai rekordiniai sandorių rinkoje Verslo tribūna

Ne visos ekonominės krizės klostosi pagal tą patį scenarijų – elgesys sandorių rinkoje po šiemet ištikusios...

Išgyventi krizę padėjo pasitikėjimas svarbiausia įmonės grandimi – darbuotojais Verslo tribūna

Pasikeitusios rinkos sąlygos karantino metu įnešė neapibrėžtumo didžiajai daliai Lietuvos verslų. Petras...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus