Priimant sprendimus „Tele2“ siūlo nespėlioti: duomenų analitika leis pamatyti tendencijas ir priimti efektyvesnius sprendimus

„Su mobiliojo ryšio naudotojų duomenų analitika mes dirbame jau gana seniai, tačiau šis įrankis daugiausia buvo naudojamas įmonės viduje, kad suteiktume geresnę patirtį savo klientams, arba pavieniams projektams. Bet matome, kad didžiaisiais duomenimis paremtų įžvalgų nauda – labai plati ir jos gali būti svarbios visiems verslams, įstaigoms, organizacijoms. Galime padėti verslui geriau matyti tendencijas, srautus, žmonių judėjimo kryptis“, – pasakoja Gediminas Jankauskas, „Tele2“ didžiųjų duomenų mokslininkas ir projektų vadovas.
Nuo parduotuvių iki savivaldybių
Nuo balandžio „Tele2“ rinkai siūlo „DATA ATLAS“ paslaugą, kuri paremta būtent turimų nuasmenintų duomenų analize pagal konkretų poreikį. Bendrovė jau išgrynino tris svarbiausias siūlomos paslaugos kryptis. Prekybos vietų analizė (angl. retail atlas) apima klientų srautų iš ir į prekybos vietą duomenų įžvalgomis, analizuojama per pagrindinius demografinius pjūvius ir judėjimo kryptis.
Verslui, kuris dar tik ieško geriausios vietos savo paslaugoms teikti pravers lokacijos duomenų analizė (angl. location atlas). Jis padeda įvertinti skirtingas teritorijas ir palyginti jas pagal tikslinių auditorijų dydžius, jų srautus bei kitus parametrus.
„Tele2“ taip pat atlieka gyventojų srautų analizę (angl. traffic atlas), kuri gali padėti įvertinti populiariausias judėjimo kryptis, jų apimtis, numatyti spūstis, gyventojų keliavimo tendencijas ir pasiskirstymą. Tokie duomenys itin aktualūs savivaldybėms ar institucijoms, kurios priima viešojo transporto, miesto planavimo sprendimus, taip pat turizmo ar renginių organizavimo verslui.
„Tai – tik kelios svarbiausios kryptys. Duomenų analitika gali padėti sprendžiant pačius įvairiausius klausimus, pavyzdžiui, prekybos vietų analizė leistų įvertinti konkrečiuose miestų rajonuose lokaliai vykdomų rinkodaros kampanijų rezultatus. Arba srautų analize praverstų vertinant, kiek ir iš kur atvyko svečių į koncertą ar renginį, kur vasarą pasiskirsto didžiausi gyventojų srautai Lietuvoje ar kur lietuviai dažniausiai keliauja užsienyje“, – vardija G. Jankauskas ir priduria, kad „DATA ATLAS“ yra įrankis, skirtas padėti verslams pamatyti tendencijas, gauti įžvalgų ir priimti efektyvesnius sprendimus.
Duomenų mokslininkas pažymi, kad duomenys analizuojami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų ir reikalavimų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, užkoduoti duomenys ir tik dideli klientų bazės segmentai. Mobiliojo ryšio naudotojų asmens duomenys nėra atskleidžiami.
Žemėlapis pasitarnavo per karantiną
„Tele2” anksčiau jau vykdė keletą duomenų analizės projektų. Pavyzdžiui, per karantiną pateikė Lietuvos paplūdimių užimtumo žemėlapį, kuris leido matyti, kur šalies paplūdimiuose yra didžiausios grūstys, o kur – daugiau erdvės. Išmaniosios technologijos leido operatoriui realiuoju laiku žemėlapyje atvaizduoti apie 200 Lietuvos paplūdimių užimtumą, o pernai žemėlapis papildytas ir populiariausiais šalies regioniniais parkais. Pernai vasarą šį išmanųjį pakrančių žemėlapį išmėgino beveik 100.000 žmonių.
Naujas šių metų projektas – kartu su Turizmo departamentu skaičiuota, iš kokių šalių į skirtingus Lietuvos kurortus atvyksta didžiausi užsienio turistų srautai. Pasak G. Jankausko, visi šie duomenys labai svarbūs ne tik verslui ar organizacijoms, bet ir kiekvienam klientui ar gyventojams, nes jais remiantis atsiveria galimybė priimti tikslesnius, aktualius sprendimus, pagerinti paslaugų kokybę. Ne tik verslas, bet ir viešojo sektoriaus organizacijos su šiais duomenimis gali peržiūrėti infrastruktūrą, viešojo transporto srautus. Galima tiksliai pamatyti, kokiu keliu žmonės vyksta iš vieno taško į kitą, kaip pasiskirsto srautai, ir priimti sprendimus, kurie padėtų visiems gyventi patogiau.
Svarbu nesiremti stereotipais
„Dar susiduriame su pasvarstymais, kam to reikia, kodėl reikia naudotis tokia paslauga, žiūrėti duomenis, esą ir taip viskas aišku. Daug sprendimų, vis dar yra priimami remiantis spėliojimais, stereotipais, numatomu žinojimu. Tačiau viskas keičiasi. Būtent realūs duomenys leidžia pamatyti, kaip žmonės šiandien keliauja, juda, kur buriasi iš tiesų“, – pažymi „Tele2“ didžiųjų duomenų mokslininkas.
Jis pateikia ir paprastą pavyzdį iš „Tele2” kasdienybės. Nors dažnas tiki, kad absoliuti gyventojų dalis jau naudoja išmaniuosius telefonus, tačiau senųjų mobiliųjų taip pat dar naudojama labai daug, net ir tarp jaunimo. O ir išankstinio mokėjimo kortelės dažnai vis dar pildomos fizinėse prekybos vietose, o ne tik internetu, nors daugeliui jau gali atrodyti kitaip.
„Jei atrodo, kad visiems aišku, kaip žmonės keliauja iš vieno miesto rajono į kitą, duomenys gali mus nustebinti. O jei nustebina, reiškia, verta imtis naujų sprendimų, kurie tikrai padės pagerinti paslaugų kokybę. Su „DATA ATLAS“ paslauga mes ir stengiamės padėti verslams geriau matyti tendencijas, gauti naudingų įžvalgų ir priimti efektyvesnius sprendimus“, – pastebi G. Jankauskas.