Didžiojo Lietuvos aviatoriaus istorija – Antanas norėjo būti ore

A. Gustaičio, neretai pavadinamo vienu talentingiausių Lietuvos aviacijos inžinierių, taip pat šalies karinės aviacijos pradininko, istorija 1898-aisiais prasidėjo Marijampolės apylinkėse. Gimęs Kazimiero ir Petronėlės Gustaičių, pasiturinčių ūkininkų, šeimoje, kurioje augo šeši vaikai, stengėsi kuo geriau mokytis ir, kaip sakoma, turėjo svajonę kilti į padanges. Sekėsi viskas, o labiausiai – tikslieji mokslai, tačiau vien noro įsilieti į aviatorių bendruomenę neužteko. Tik 1919 m., kai po mokslų įvairiose mokyklose įstojo savanoriu į besikuriančią Lietuvos kariuomenę, A. Gustaitis buvo išsiųstas į Karo aviacijos mokyklą.
1920-aisiais jis tapo pirmosios oro eskadrilės lakūnu mokiniu, o jau tų pačių metų rudenį įsėdo į lėktuvą ir gavo užduotį bombarduoti lenkų užimtą Varėnos geležinkelio stotį. Tuomečiai šalies karo aviacijos pajėgumai nebuvo stulbinami. Kaip pasakoja Povilas Eitutis, Vilniaus automuziejaus vadovas, Lietuvos flotilė buvo suformuota iš pasenusių, technologiškai atsilikusių orlaivių, kurių techninė būklė nebuvo pati geriausia. Neretai lėktuvai buvo surenkami naudojant trofėjinius, nukritusius orlaivius, tiesa, šitaip, sako P. Eitutis, inžinieriai išnaudojo galimybę studijuoti konstrukcijas, mechanines ypatybes ir taip gilinti turimas žinias.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai