E. parduotuvės apjungimas su VVS: kaip nesuklysti ir sutaupyti?

Kokios pagrindinės problemos kyla bandant perkelti verslo procesus į skaitmeną? Su kokiais iššūkiais susiduria verslai, apjungdami du bene svarbiausius veiklos momentus – VVS ir e. komerciją? Ką reikia žinoti verslo savininkui, kad integracija padėtų uždirbti daugiau? Į šiuos klausimus atsako 30 m. VVS kūrimo patirtį sukaupęs ir šios sistemos produktą TSM plėtojantis Raimundas Vaičiulis bei e. komercijos sistemas daugiau nei 15 m. kuriantis „PrestaRock“ komandos įkūrėjas Ričardas Šmaižys.
Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriate, kai klientas užsako išvystyti e. komerciją ir ją sujungti su naudojamomis buhalterinėmis apskaitos sistemomis?
Ričardas: Turbūt didžiausia problema, su kuria susiduriame, – klientai neturi paruoštos programinės įrangos, gebančios komunikuoti su kita programa tinkle, naudodama daugybę standartinių protokolų (angl. Web service). Tuomet kiekviena integracija, net jei ji jau daryta su ta pačia sistema, tampa kaip unikalus projektas, kuris itin brangiai kainuoja tiek iš buhalterinės sistemos pusės, tiek iš mūsų. Deja, bet tokių sistemų vis dar pasitaiko.
.jpg)
Raimundas: Mes šios problemos neturime, nes taikome geriausias galimas integracijų praktikas, o galimi „grėbliai“ seniai žinomi, kad ant jų nebeliptume. Todėl mums nereikia ieškoti teisingo kelio kliento sąskaita. Didžiausia bėda, kai vykdytojas nėra pakankamai kompetentingas, kad suprastų verslo kliento procesus bei gebėtų juos pritaikyti tik savo daliai, t. y. e. komercijos sričiai. Tampame ne tik diegėjais, bet ir trečiųjų šalių mokytojais, kuriems bandome padėti suprasti verslo procesus, kaip jie iš tikrųjų turėtų veikti.
Kaip padedate išvengti galvos skausmo klientui, kuriam reikia VVS sujungti su e. komercijos sistemomis?
Raimundas: Dirbame su patikimais partneriais, kurie pažįsta ne tik mūsų sistemą, bet ir esame užtikrinti, kad turi reikiamas kompetencijas savo srityje. Pavyzdžiui, bendradarbiaujant su Ričardu ir „PrestaRock“ komanda dažnai jau tarp eilučių žinome, ko reikia vieniems ar kitiems, tad klientui integracija tampa ir žymiai greitesnė, ir be galvos skausmo.
Ričardas: Sutinku su Raimundu. Šiuo atžvilgiu bendras ir ne kartą išbandytas bendradarbiavimas bei įdiegti sprendimai užtikrina kliento pasitenkinimą abejomis sistemomis. Įsivaizduokite situaciją, jei verslo valdymo sistemos ir e. komercijos kūrėjai siuntinėtų klientą vienas pas kitą mėgindami nusimesti problemą. Klientas, kuriam sujungimas ir taip yra iššūkis, o be to jis turi begalę kasdienių darbų, toks aptarnavimas sukeltų itin daug galvos skausmo. Glaudžiai bendradarbiaudamos mūsų specialistų komandos klientui padeda to išvengti.
Kokie jūsų sprendimai ypač džiugina klientus?
Ričardas: E. komercijos srityje per keletą metų standartu tapo „OmniChannel“ požiūris į pardavimą, rinkodarą ir klientų aptarnavimą. Praktikoje toks sprendimas klientams suteikia vientisą prekės ženklo patirtį, nesvarbu, kokį kanalą jis naudoja paslaugai ar prekei įsigyti. Tai reiškia, kad įmonės platinimo, reklamos ir komunikacijos kanalai yra integruoti taip, jog nepaisant, ar klientas perka internetu naudodamas kompiuterį ar telefoną, ar fizinėje parduotuvėje, jo patirtis bus sklandi. „OmniChannel“ sprendimai jau tapo rinkos standartu. Pavyzdžiui, šiandien turime didžiausių prekybos centrų tinklinių parduotuvių integracijas, kai lojalumo programa veikia ir kasose, ir buhalterinėje sistemoje. Taip pat yra sprendimai su dovanų kuponais, kurie daugeliui kasų sistemų tampa itin didelė problema, kai klientas pastarąjį įsigyja internete, o nori panaudoti fizinėje apsipirkimo vietoje.
Raimundas: Didžiuojamės klientų įvertinimais, kad mūsų TSM sistema ne tik siūlo pažangius technologinius sprendimus, bet ir yra itin lanksčiai pritaikoma specifiniams klientų poreikiams. Pavyzdžiui, esame realizavę daugybę kompleksinių projektų, kuriuose visi procesai – nuo užsakymų valdymo iki lojalumo programų ir dovanų kuponų aptarnavimo – vyksta be trikdžių, nes viskas integruota į vieną sistemą. Be to, esame sėkmingai įgyvendinę projektus, kai klientai naudojasi ne viena, o keliomis prekybos platformomis tuo pačiu metu, kur kiekviena turi individualų asortimentą, kainas ir likučius. Tai užtikrina visišką automatizaciją ir taupo klientų resursus.
.png)
TSM sistema yra nuolat atnaujinama ir plečiama. Nauji sprendimai, integracijos su išorinėmis sistemomis didina jos funkcionalumą, pavyzdžiui, integracijos su bankinėmis platformomis, Lietuvoje ir Europos Sąjungoje taikomais standartizuotais elektroniniais sprendimais kaip SABIS, GPAIS, iVAZ ir kt. Šie patobulinimai ne tik optimizuoja procesus, bet ir užtikrina, kad visos operacijos būtų atliekamos tiksliai, atitiktų reikalavimus, o taip pat padėtų verslui išvengti klaidų bet kuriame žingsnyje.
Ar jūsų siūlomi sprendimai tinka ir B2B savitarnai?
Raimundas: Turime B2B platformos sprendimą, kuris veikia nepriklausomai nuo e. komercijos ir leidžia įmonėms efektyviai valdyti verslo procesus. Sistema užtikrina centralizuotą užsakymų, klientų ir atsargų valdymą, taip pat suteikia galimybę klientams savarankiškai matyti jų kainynus, užsakymų istoriją bei likučius realiuoju laiku. Dėl lankstaus funkcionalumo sprendimas puikiai tinka ir didelėms įmonėms, ir smulkesniems verslams. Be to, mūsų B2B platforma yra visiškai integruota su kitais TSM moduliais, kas leidžia išvengti duomenų dubliavimo, optimizuoja darbą ir taupo laiką.
Ričardas: B2B sprendimus diegiame tiesiai e. parduotuvėje ir taip padedame mažinti kaštus. Viena e. parduotuvė tampa vienu sprendimu ir tiems, kurie turi prekybą fiziniams arba taip vadinamiems lentynos klientams, ir tiems, kurie nori, kad jų pardavėjai ne aptarnautų esamus klientus, bet iš tiesų pardavinėtų. Mūsų B2B integruotos sistemos, susijungusios su kolegų sistemomis, leidžia turėti, pavyzdžiui, atidėjimus, visą sąskaitų faktūrų istoriją, individualias, o ne tik kainynų kainas, kurios yra perskaičiuojamas realiu laiku, bei daug kitų funkcijų.
Auksinis klausimas, kurį, matyt, pateiks kiekvienas jūsų sprendimais susidomėjęs verslas: kiek tai kainuoja?
Raimundas: Realią kainą galime įvardinti tik tuomet, kai atliekame kliento poreikių analizę, atsižvelgdami į jo verslo tikslus ir perspektyvas, turimą požiūrį. Tuomet pasiūlome, kaip geriausiai ir efektyviausiai spręsti jo problemas, padidinti veiklos efektyvumą, sumažinti išlaidas.
Ričardas: Klientai ne kartą yra įsitikinę, kad, palyginti su konkurentais, mūsų įgyvendinti bendri kompleksiniai sprendimai kainuoja mažiau. Jau vien dėl to, kad turime iš anksto pasiruošę tinkamų sprendimų, kuriuos kliento naudai galime pasitelkti bei įdiegti čia ir dabar. Tereikia su klientu suderinti tai, apie ką tik kalbėjo Raimundas.
Raimundas: Turbūt neįkainojama yra ir tai, kad mūsų bendradarbiavimo dėka klientas gauna ne tik techninius sprendimus, bet ir konsultacijas, kurios žymiai palengvina ir sutrumpina sprendimų paieškos proceso trukmę, o tai yra svarbi konkurencinio pranašumo dedamoji dalis. Visus klientams iškilusius klausimus ir problemas stengiamės spręsti kartu, rasti geriausią sprendimą. Akivaizdu, jog kompetencijų suvienijimas ir komandinis darbas – viena iš mūsų įmonių stiprybių, kurią vertina klientai.