2024-11-12 21:46

Kas ta Vienišių diena – išleidžiama keturiskart daugiau nei per Juodąjį penktadienį

Internetinės platformos JD.com darbuotojai veža prekes į sandėlius. Wango Zhao (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Internetinės platformos JD.com darbuotojai veža prekes į sandėlius. Wango Zhao (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Kuri proga prekybininkams visame pasaulyje sugeneruoja daugiausia pajamų? Ne Juodasis penktadienis ar Skaitmeninis pirmadienis. Tai – mums eilinė lapkričio 11-oji (11.11), o Kinijoje išdidžiai švenčiama Vienišių diena.

Idėja kilo kuriant atsvarą Valentino dienai – lapkričio 11-ąją galėjo švęsti Vienišiai, neturintys antrosios pusės. Tačiau šiemet Vienišių dienos šventimas prekybininkams siūlant įvairias akcijas išsitęsė praktiškai iki mėnesio – nuo spalio 14-os iki lapkričio 11-os dienos, praneša agentūra „Reuters“.

Dienos idėja kilo dar 1993-aisiais Kinijos Nanjingo universitete. Pagrindinė šventės mintis – apdovanoti save ir pasilepinti, užuot laukus, kol atrasi savo antrąją pusę ir jis ar ji lepins dovanomis.

Remiantis duomenų portalo „Syntun“ statistika, per šią dieną (arba šią progą, kuri dabar jau pradedama švęsti gerokai iš anksto) gyventojai išleidžia  1,14 trilijono CNY (156,4 mlrd. USD arba 147,9 mlrd. Eur).

Tai yra daugiau nei 4 kartus daugiau nei 38 mlrd. USD, kuriuos JAV apsipirkinėtojai išleidžia per Juodojo penktadienio ar Skaitmeninio pirmadienio savaitę.

Vienišių dienos pardavimai nors ir lėtėja, tačiau vis dar auga, pavyzdžiui, praėjusiais metais jie kilo 2%, o per laikotarpį nuo 2014 iki 2021 m. – vidutiniškai po 34% per metus.

Šią dieną su nuolaidų raliu išpopuliarino tokios prekybos platformos kaip Alibaba.com, JD.com ir panašios.

Vis dėlto šios šventės metu kinai perka ne technikos prietaisus, žaislus ar kompiuterinius žaidimus, kas būdinga Juodojo penktadienio pirkėjams, bet būtinąsias prekes, pavyzdžiui gyvūnų maistą, servetėles, užpilamus makaronus.

52795
130817
52791