2024-05-30 08:45

Naujausia tendencija: prieštaringai besielgiantys klientai

Jackas Strattenas, „Insider Trends“ Tendencijų skyriaus vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Jackas Strattenas, „Insider Trends“ Tendencijų skyriaus vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vis daugiau vartotojų elgiasi itin prieštaringai: pavyzdžiui, net ir neišgalėdami perka prabangos prekes, todėl populiarėja „pirk dabar, mokėk vėliau“ tipo atsiskaitymo būdai, arba būdami itin reiklūs greitam aptarnavimui, tuo pačiu jie yra linkę laukti po kelias savaites smulkmenų iš Kinijos – prekybos festivalyje RETAIL pačią karščiausią sektoriaus tendenciją įvardijo Jackas Strattenas, konsultacijų bendrovės „Insider Trends“ Tendencijų skyriaus vadovas, patariantis įmonėms strateginės plėtros klausimais.

Dar niekada nebuvo taip sunku segmentuoti ir suprasti savo klientus, nes jie vis labiau braunasi iš jiems priskirtų rėmų ir neretai pasielgia visiškai priešingai, nei rodo apklausos ar prognozės. Viena tiksliausių šio prietaringumo iliustracijų: daugelio apklausų duomenys rodo, kad reikšminga dalis vartotojų linkę pirkti aukštus tvarumo tikslus išsikėlusių bendrovių produktus, tačiau tuo pačiu metu matyti, kad greitosios mados prekių ženklai kasmet auga apie 15% ir jų bendra rinkos vertė yra pasiekusi apie 20 mlrd. USD, sako J. Strattenas, kurio darbas yra įžvelgti ateities prekybą formuojančias tendencijas. 

Viena vertus, pasak jo, tai reiškia, kad žmonės nesako tiesos, kita vertus, mėnesio pabaigoje, kai daugelis atidžiau vertina savo išlaidas, su tvarumu susijusios intencijos pasimiršta ir lemiamu veiksniu, apsisprendžiant, ką pirkti, tampa kaina. Todėl prognozuodami savo verslo augimą vadovai turėtų remtis ne apklausų duomenimis, bet realia pardavimų statistika, kuri tiksliai parodo, kam žmonės leidžia pinigus. 

52795
130817
52791