2021-01-09 14:57

Pernai lietuviai daugiau išleido sportui, poilsiui ir elektronikai

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
2020 m. lietuviai daugiau išlaidavo sporto ir poilsio prekėms, baldams, elektriniams buities prietaisams, garso ir vaizdo įrangai, šeštadienį paskelbė Statistikos departamentas (SD).

Pasak departamento, pernai sporto ir poilsio prekių apyvarta išaugo 9,4%, o palyginti pastarųjų dvejų metų lapkričio mėnesius – 14,6%.

„Iš namų dirbti ir mokytis pradėję žmonės per pirmąjį karantiną pirko ne tik informacijos ir ryšių technologijų įrangą, bet ir sportui namuose skirtas prekes. Užsidarius sporto klubams, žmonės ieškojo kitų fizinių veiklų ir šlavė viską, ką buvo galima panaudoti sportuojant savarankiškai“, – pranešime cituojama Alina Ramaškevičienė, Trumpojo laikotarpio verslo statistikos skyriaus vyriausioji specialistė. 

Šiame prekių spektre itin išaugo dviračių ir elektrinių paspirtukų paklausa. 

„Prekyba dviračiais ir jų aksesuarais išaugo dvigubai. Tokiu metų laiku nesu matęs tiek dviratininkų, įprastu ritmu dirba ir mūsų dviračių serviso meistrai“, – sako Tomas Gluoksnis, parduotuvės „Ultrabike“ savininkas.

Jis pastebi, kad apie dešimtadalis pirkėjų pasinaudojo kompensacija dviračiams ar paspirtukams, kurią galima gauti atsikračius seno ir taršaus automobilio.

Viktoras Zaubidovas , sporto inventoriaus parduotuvės „Terrasport“ vadovas taip pat teigia, kad šiltajam metų sezonui skirtų prekių pirkėjų buvo kaip niekada daug. Tiesa, beveik nepirkta žiemos sporto prekių.

„Dirbame jau dešimtus metus ir praėjusi vasara buvo absoliučiai geriausias šiltasis sezonas (...) Paklausa – žvėriškai didelė, tam nebuvome pasiruošę“, – teigia jis.

Abu verslininkai pasakoja dėl išaugusios paklausos ir pandemijos susidūrę su tiekimo trikdžiais. 

SD duomenimis, taip pat išaugo ir baldų, elektroninių buities prietaisų bei garso ir vaizdo įrangos prekių paklausa. Šių prekių apyvarta lapkritį, palyginus su tuo pačiu mėnesiu 2019 m., augo 16,1%, o per metus iš viso padidėjo 6,3%.

Pernai mažiau pinigų lietuviai skyrė drabužių ir avalynės pirkimui, šių prekių apyvarta per metus smuko 11%. 

„Praėjusį lapkritį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu 2019-aisiais, tekstilės, drabužių ir avalynės pardavimai nukrito 19,3%, o palyginti su tų pačių metų spalio mėnesiu – 17,9%“, – teigia departamentas.

Itin didelį nuosmukį patyrė kavinės, restoranai ir kitos viešojo maitinimo įstaigos. Palyginti su 2019 metais, balandį jų apyvarta smuko 68,3%, spalį – 38,2., lapkritį – 47,3%.

52795
130817
52791