Įmonių įsigijimai vyksta ir per pandemiją
„Tai nėra gelbėjimosi šiaudas. Tiesiog atsirado puiki proga plėstis ir užkariauti Europą. Mums patiems tam tiesiog trūktų lėšų investicijoms, „know how“ ir tiekėjų“, — sakė „Domus Lumina“ direktorius Mantas Jančauskas.
Derybos vyko ir anksčiau
Įmonės savininkas M. Jančauskas neslėpė, jog tokį sprendimą brandino apie metus, tačiau su „Decora UK“ vadovais vis nerasdavo bendro sutarimo kai kuriais klausimais. „Prasidėjus pandemijai ir karantinui, supratome — bus krizė, tai pagreitino derybų procesus ir sprendimo priėmimą. Per krizę bus sudėtinga išgyventi daugumai įmonių, o „Decora UK“ finansiškai yra labai stipri, turi didžiulę patirtį, „know how“ ir R&D (Research And Development). Tai buvo pagrindiniai motyvai, paskatinę susijungti“, — sakė įmonės vadovas.
Į įmonių grupę investuoja ir jai Europoje plėstis padeda JK fondas BGF. 2011 metais įsteigtas fondas per 14 biurų tinklą investavo per 2,1 mlrd. svarų sterlingų į daugiau kaip 300 bendrovių ir tapo aktyviausiu JK investuotoju.
„Verslo žinios“ sausį rašė, jog „Decora UK“ pasiūlė kauniečiams bendradarbiauti. Suderinus sutartį ir bendradarbiavimo sąlygas, „Domus Lumina“ pradėta sparti plėtra. Tuo metu įmonė išsinuomotose 3,8 tūkst. kv. m patalpose buvusio „Dirbtinio šilko“ pastate montavo naujas linijas ir bandė naujų produktų gamybą. Plėsta ir gamykla ir Kauno rajone, Karkazuose. Čia bendrovė įsigijo du angarus, taip išlošdama laiko, mat nereikėjo nei statyti, nei derinti statybos leidimo. Tuomet kauniečių įmonė sau kėlė uždavinį: dėti pastangas, kad per 6 metus įsitvirtintų stipriausiųjų langų uždengimų gamintojų Europoje TOP trejetuke.
Atveria visas duris
Anksčiau kauniečiams plėstis Europoje sekėsi sunkiai: šio segmento gamintojai Vakarų Europoje yra labai stiprūs, todėl įgyti šio regiono šalių įmonių pasitikėjimą nebuvo lengva. Dabar „Decora UK“ vardas Lietuvos langų uždengimų gamintojams Europoje atveria visas duris.
„Su savo gaminiais eisime į visą Europą. Jau turime pasitvirtinę naujus pardavimų planus, didinsime apyvartą“, — pasakojo M. Jančauskas.
Per šešerius metus „Domus Lumina“ planuoja apyvartą išauginti 60-čia milijonų eurų. Didės ir darbuotojų skaičius – papildomai ketinama įdarbinti apie 200 žmonių. Skaičiuojama, kad 2022 metais įmonėje dirbs apie 450 darbuotojų.
Dabar „Domus Lumina“ turi 12 skirtingų produktų grupių, netrukus jų skaičius padidės 2,5 karto. „Asortimentas plėsis: atnaujiname turimus produktus, perimame naujus iš Anglijos, kurių dar nėra Europoje, be to, kai kuriuos produktus gaminsime Anglijos partneriui, adaptuosime anglišką produktą Europai, o europietišką – Anglijai“, – pokyčius komentavo pašnekovas.
Statys dar vieną gamyklą
Jau anksčiau M. Jančauskas yra sakęs, jog šiame segmente plėtra be papildomų kvadratinių metrų gamybai ir sandėliavimui – neįmanoma, jei bandysi spaustis esamose, pasipils klaidos. Planuota, kad antrajam plėtros etapui šių metų pabaigoje reikės papildomų 4 tūkst. kv. m gamybai.
Įvykus pokyčiams tapo aišku, kad toks papildomas gamybos plotas bus per mažas. Plėtrai įmonė ieškojo 8 tūkst. kv. m patalpų Kaune. Joms buvo keliami keli reikalavimai: gamybinis plotas privalo vienoje patalpoje su aukštomis lubomis ir kuo arčiau miesto centro, kad būtų patogiau atvykti darbuotojams.
„Tokių patalpų rasti nepavyko, todėl priėmėme sprendimą statyti naują gamyklą. Sutartis jau su visais parašais, todėl galime drąsiai sakyti, kad už 6,5 mėnesio Kauno centre turėsime naujas gamybines patalpas“, — tvirtino įmonės direktorius.
Tuomet „Domus Lumina“ jau turės 15,5 tūkst. kv. m gamybinio ploto. Naujai, trečiai įmonės gamyklai jau užsakyti moderniausi įrengimai. Čia bus gaminami nauji segmento produktai didžiausioms Europos elektroninėms parduotuvėms.
Karantino metu įmonės veikla nesustojo: ruošiamasi naujų produktų gamybai, rengiami nauji audinių katalogai, investuojama į naujas linijas ir sistemas, gamybines patalpas.
„Šiuo metu nedaug įmonių gali tai sau leisti, — partneryste, suteiksiančia kauniečiams geresnes starto pozicijas, džiaugėsi įmonės vadovas. — Kai baigsis karantinai ir atsigaus vartojimas, mes būsime tie, kurie galės rinkai pristatyti naujoves“.
M. Jančauskas neslėpė: įmonė patyrė nuožmius pandemijos kirčius. „Pardavimai nukrito stipriai, eksportas beveik užsidarė, liko tik Švedija, Suomija ir Latvija, šiek tiek judėjo Anglija, o Beniliukso šalys užsidarė visiškai. Tačiau galime pasidžiaugti, kad palyginti gerus pardavimus išlaikėme vidaus rinkoje“, — sakė „Domus Lumina“ vadovas.
Pandemijos metu įmonėje įvykę pokyčiai svarbūs ne tik jai pačiai, bet turės reikšmingos įtakos rinkoje: bus pasiūlyta naujų darbo vietų, o tai labai svarbiu krizės laikotarpiu, kai padidėjęs nedarbo lygis. „Kviesime tiek aukštos kvalifikacijos specialistus, tiek gamybos darbuotojus. O vartotojams bus naudingas ir naujienų, inovatyvių gaminių pristatymas rinkoje“, — įsitikinęs M.Jančauskas.