Įmonių įsigijimai vyksta ir per pandemiją

Publikuota: 2020-05-18
Išsinuomotose 3,8 tūkst. kv. m patalpose jau veikia naujos modernios linijos ir gaminamos medinės žaliuzės.
svg svg
Išsinuomotose 3,8 tūkst. kv. m patalpose jau veikia naujos modernios linijos ir gaminamos medinės žaliuzės.

Dalį langų uždengimų gamintojos „Domus Lumina“ akcijų balandžio 28 dieną įsigijo Šiaurės Airijoje veikianti „Decora UK“, Airijos ir Jungtinės Karalystės (JK) rinkos lyderė ir viena perspektyviausių šio segmento įmonių Europoje.

„Tai nėra gelbėjimosi šiaudas. Tiesiog atsirado puiki proga plėstis ir užkariauti Europą. Mums patiems tam tiesiog trūktų lėšų investicijoms, „know how“ ir tiekėjų“, — sakė „Domus Lumina“ direktorius Mantas Jančauskas.

nuotrauka::1 right

Derybos vyko ir anksčiau

Įmonės savininkas M. Jančauskas neslėpė, jog tokį sprendimą brandino apie metus, tačiau su „Decora UK“ vadovais vis nerasdavo bendro sutarimo kai kuriais klausimais. „Prasidėjus pandemijai ir karantinui, supratome — bus krizė, tai pagreitino derybų procesus ir sprendimo priėmimą. Per krizę bus sudėtinga išgyventi daugumai įmonių, o „Decora UK“ finansiškai yra labai stipri, turi didžiulę patirtį, „know how“ ir R&D (Research And Development). Tai buvo pagrindiniai motyvai, paskatinę susijungti“, — sakė įmonės vadovas.

Į įmonių grupę investuoja ir jai Europoje plėstis padeda JK fondas BGF. 2011 metais įsteigtas fondas per 14 biurų tinklą investavo per 2,1 mlrd. svarų sterlingų į daugiau kaip 300 bendrovių ir tapo aktyviausiu JK investuotoju.

„Verslo žinios“ sausį rašė, jog „Decora UK“ pasiūlė kauniečiams bendradarbiauti. Suderinus sutartį ir bendradarbiavimo sąlygas, „Domus Lumina“ pradėta sparti plėtra. Tuo metu įmonė išsinuomotose 3,8 tūkst. kv. m patalpose buvusio „Dirbtinio šilko“ pastate montavo naujas linijas ir bandė naujų produktų gamybą. Plėsta ir gamykla ir Kauno rajone, Karkazuose. Čia bendrovė įsigijo du angarus, taip išlošdama laiko, mat nereikėjo nei statyti, nei derinti statybos leidimo. Tuomet kauniečių įmonė sau kėlė uždavinį: dėti pastangas, kad per 6 metus įsitvirtintų stipriausiųjų langų uždengimų gamintojų Europoje TOP trejetuke.

Atveria visas duris

Anksčiau kauniečiams plėstis Europoje sekėsi sunkiai: šio segmento gamintojai Vakarų Europoje yra labai stiprūs, todėl įgyti šio regiono šalių įmonių pasitikėjimą nebuvo lengva. Dabar „Decora UK“ vardas Lietuvos langų uždengimų gamintojams Europoje atveria visas duris.

„Su savo gaminiais eisime į visą Europą. Jau turime pasitvirtinę naujus pardavimų planus, didinsime apyvartą“, — pasakojo M. Jančauskas.

Per šešerius metus „Domus Lumina“ planuoja apyvartą išauginti 60-čia milijonų eurų. Didės ir darbuotojų skaičius – papildomai ketinama įdarbinti apie 200 žmonių. Skaičiuojama, kad 2022 metais įmonėje dirbs apie 450 darbuotojų.

Dabar „Domus Lumina“ turi 12 skirtingų produktų grupių, netrukus jų skaičius padidės 2,5 karto. „Asortimentas plėsis: atnaujiname turimus produktus, perimame naujus iš Anglijos, kurių dar nėra Europoje, be to, kai kuriuos produktus gaminsime Anglijos partneriui, adaptuosime anglišką produktą Europai, o europietišką – Anglijai“, – pokyčius komentavo pašnekovas.

Statys dar vieną gamyklą

Jau anksčiau M. Jančauskas yra sakęs, jog šiame segmente plėtra be papildomų kvadratinių metrų gamybai ir sandėliavimui – neįmanoma, jei bandysi spaustis esamose, pasipils klaidos. Planuota, kad antrajam plėtros etapui šių metų pabaigoje reikės papildomų 4 tūkst. kv. m gamybai.

Įvykus pokyčiams tapo aišku, kad toks papildomas gamybos plotas bus per mažas. Plėtrai įmonė ieškojo 8 tūkst. kv. m patalpų Kaune. Joms buvo keliami keli reikalavimai: gamybinis plotas privalo vienoje patalpoje su aukštomis lubomis ir kuo arčiau miesto centro, kad būtų patogiau atvykti darbuotojams.

„Tokių patalpų rasti nepavyko, todėl priėmėme sprendimą statyti naują gamyklą. Sutartis jau su visais parašais, todėl galime drąsiai sakyti, kad už 6,5 mėnesio Kauno centre turėsime naujas gamybines patalpas“, — tvirtino įmonės direktorius.

Tuomet „Domus Lumina“ jau turės 15,5 tūkst. kv. m gamybinio ploto. Naujai, trečiai įmonės gamyklai jau užsakyti moderniausi įrengimai. Čia bus gaminami nauji segmento produktai didžiausioms Europos elektroninėms parduotuvėms.

Karantino metu įmonės veikla nesustojo: ruošiamasi naujų produktų gamybai, rengiami nauji audinių katalogai, investuojama į naujas linijas ir sistemas, gamybines patalpas.

„Šiuo metu nedaug įmonių gali tai sau leisti, — partneryste, suteiksiančia kauniečiams geresnes starto pozicijas, džiaugėsi įmonės vadovas. — Kai baigsis karantinai ir atsigaus vartojimas, mes būsime tie, kurie galės rinkai pristatyti naujoves“.

M. Jančauskas neslėpė: įmonė patyrė nuožmius pandemijos kirčius. „Pardavimai nukrito stipriai, eksportas beveik užsidarė, liko tik Švedija, Suomija ir Latvija, šiek tiek judėjo Anglija, o Beniliukso šalys užsidarė visiškai. Tačiau galime pasidžiaugti, kad palyginti gerus pardavimus išlaikėme vidaus rinkoje“, — sakė „Domus Lumina“ vadovas.

Pandemijos metu įmonėje įvykę pokyčiai svarbūs ne tik jai pačiai, bet turės reikšmingos įtakos rinkoje: bus pasiūlyta naujų darbo vietų, o tai labai svarbiu krizės laikotarpiu, kai padidėjęs nedarbo lygis. „Kviesime tiek aukštos kvalifikacijos specialistus, tiek gamybos darbuotojus. O vartotojams bus naudingas ir naujienų, inovatyvių gaminių pristatymas rinkoje“, — įsitikinęs M.Jančauskas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Maximos“ darbuotojai Vilniuje diagnozuotas koronavirusas  1

Trečiadienį, gegužės 20 dieną, Vilniuje, Keramikų g. 5, esančios „Maximos X“ parduotuvės darbuotojai...

Prekyba
16:20
Karantinas koreguoja didžiųjų prekybininkų veiksmus internete Premium 2

Fizinės prekybos milžinai, turintys skirtingų prekių ženklų parduotuves didžiuosiuose prekybos centruose ir...

Prekyba
13:00
„Maxima grupė“ paprastina įmonių grupės valdymo struktūrą 

„Maxima grupė“ pradeda įmonių grupės struktūros pertvarkymą, kurį įgyvendinus „Maxima grupė“ valdys visas...

Prekyba
10:31
Darbą pradeda nauji LRT tarybos nariai

Šiandien darbą pradeda trys naujai paskirti LRT tarybos nariai.

Rinkodara
10:18
Augant e. prekybai, įsijungia ir „Facebook Shops“ 

Socialinis tinklas „Facebook“ pristatė smulkiam verslui skirtą platformą „Facebook Shops“, siūlančią...

Prekyba
09:28
„Eoltas“: tiekimo problemų išvengėme, nes reagavome greitai ir laiku  Premium

Automobilių dalimis prekiaujančios bendrovės paskelbtoje 2019 m. finansinėje ataskaitoje – spartus augimas,...

Nuo starto su „CityBee“ ir „Varle“ iki šuolio e. komercijoje JAV Premium 5

Nors pasaulinė pandemija skaudžiai kirto ne vienam verslo sektoriui, e. komercijos segmentui ir e. platformas...

Prekyba
05:45
„Glimstedt“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Verslo teisės advokatų kontora „Glimstedt“ simboliškai atnaujina logotipą ir pereina prie vienodo vizualinio...

Rinkodara
2020.05.19
Kritika – prezidentui, palankiausi vertinimai – „Stiprūs kartu“ 1

Pilietinės iniciatyvos, kovojusios su viruso pasekmėmis, sulaukė visuomenės pasitikėjimo ir teigiamo...

Rinkodara
2020.05.19
„Paupio turgus“ Vilniuje pusę metų neims nuomos mokesčio

Dėl koronaviruso pandemijos ir jos įtakos ekonomikai nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Darnu Group“...

Statyba ir NT
2020.05.19
Žirmūnų „Rimi“ gamybos padalinyje nustatyti dar du infekcijos atvejai, viso – 4  4

Antradienį COVID-19 infekcija patvirtinta dar dviems sostinės Žirmūnų g. „Rimi“ esančio gamybos padalinio...

Prekyba
2020.05.19
Europos automobilių rinkoje – istorinis nuopuolis, Lietuva – tarp stabiliųjų Premium 1

Balandį naujų automobilių prekyba Europos Sąjungos šalyse krito 76,3%. Tai – didžiausias rinkos mažėjimas nuo...

Automobiliai
2020.05.19
Tyrimas: apsipirkimo įpročiai pasikeitė, kelio atgal nėra  Premium 9

Karantinas pakoregavo su pirkinių planavimu susijusius vartotojų įpročius ir davė smarkų postūmį prekybai...

Prekyba
2020.05.19
Baltijos „kelionių burbului“ – pasaulio žiniasklaidos dėmesys 2

Gegužės 6 d. pasirodžiusi žinia apie trijų Baltijos valstybių planuojamą kurti išskirtinį „kelionių burbulą“...

Rinkodara
2020.05.19
„Socialus marketingas“ keičia pavadinimą ir plečiasi į kitas rinkas

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Socialus marketingas“ atnaujina prekės ženklą ir nuo šiol vadinsis „SOMA...

Rinkodara
2020.05.19
„Coca-Colos“ vadovas: HORECA kanale praradome 70–90% prekybos apimties Premium

Jaakas Mikkelis, „Coca-Cola HBC“ Lenkijos ir Baltijos šalių padalinio generalinis direktorius, sako, kad...

Prekyba
2020.05.19
Platformos ant bangos: „Pigu“ ir „Varlė“ viršija rekordus Premium 2

Dėl pandemijos grėsmės iš pradžių iš viso nelikus galimybės prekiauti fizinėse parduotuvėse, o dabar stebint...

Prekyba
2020.05.18
Nuomos kompensacijos paprašyta 1.535 kartus

Valstybės paramą nuo COVID-19 nukentėjusioms įmonėms skirstanti UAB „Investicijų ir verslo garantijos“...

Statyba ir NT
2020.05.18
Įmonių įsigijimai vyksta ir per pandemiją Verslo tribūna 1

Dalį langų uždengimų gamintojos „Domus Lumina“ akcijų balandžio 28 dieną įsigijo Šiaurės Airijoje veikianti...

Prekyba
2020.05.18
Reklamos taisykles keis netradicinė vasara

Karantinas pakeitė vartotojų lūkesčius ir elgseną, taip pat nulėmė didžiosios dalies piliečių planus vasarą...

Rinkodara
2020.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus