2020-01-22 06:45

Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose

Didmeninės prekybos verslui svarbus mastas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Didmeninės prekybos verslui svarbus mastas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių bendra apyvarta siekia 1,2 mlrd. Eur, užima 80% rinkos. Iš viso šiuo verslu Lietuvoje užsiima 136 bendrovės.
  •  5% apyvartos, t.y. beveik 22 mln. Eur, „Rivona“ gauna aprūpindama prekėmis kitus prekybininkus.
  •  2020 m. mažmeninės prekybos maisto produktais, gėrimais ir tabaku apyvarta turėtų augti truputį lėčiau negu praėjusiais metais – maždaug 4-5%.
  • 2020 m. „Vilandros“ strategijoje įrašytas tikslas  augti visose Baltijos šalyse.

Apžvelgiant didmeninės prekybos sektorių, sudėtinga išskirti grynai didmena užsiimančias įmones, nes vienose daugiau, kitose mažiau pajamų užtikrina tų pačių savininkų valdomas mažmeninės prekybos verslas. Net ir lyderė „Sanitex“ pasitelkia skirtingus prekybos kanalus, o daugiausia diskusijų kelia TOP 10 atsidūrusios tokios įmonės kaip „Rivona“, „Koops“, „Aibės logistika“, kurios pirmiausia skirtos prekėmis aprūpinti savo mažmeninės prekybos tinklus. Tikrieji didmenininkai, jei eliminuotume iš reitingo tris minėtas įmones, išsirikiuotų taip: „Sanitex“, „Eugesta“, „Daisena“, „Osama“, „Sakalas“. Vienos atviriau pasakoja apie šio verslo naujienas, kitos nuosaikesnės, o pagal pardavimų mastą didžiausia „Sanitex“ laikosi išskirtinai uždaros komunikavimo strategijos.   

52795
130817
52791