„Lidl“ Amerikoje dar nepakartojo sėkmės istorijos

Publikuota: 2018-07-12
Sebastieno Salomo Gomis (SIPA nuotr.)
Sebastieno Salomo Gomis (SIPA nuotr.)

Triukšmingai į Jungtines Amerikos Valstijas 2017 m. birželį žengęs Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, praėjus metams po starto naujame žemyne, stulbinama sėkme negali pasigirti, o kol kas įgyvendino pusę užsibrėžtų planų.

Tik „Amazon“ sprendimas įsigyti „Whole Foods“ tinklą sulaukė tokio didelio žiniasklaidos dėmesio ir susidomėjimo kaip „Lidl“, pernai JAV atidariusi pirmas savo parduotuves.

Savo pagrindinę būstinę įkūrusi Arlingtone, Virdžinijos valstijoje, „Lidl“ turėjo ambicijų pakeisti JAV bakalėjos rinką ir iki 2018 m. vasaros atidaryti 100 parduotuvių.

„Lidl“ buvo laikoma didžiule grėsme rinkos senbuviams „Kroger“, „Albertsons“, „Walmart“ ir regioniniams prekybininkams.

Didžiąją dalį „Lidl“ prekių sudaro mėsos, pieno gaminiai, kiaušiniai, švieži vaisiai ir daržovės, kepiniai, alus ir vynas. Bakalėjos versle šie produktai yra kertiniai, sudarantys daugiau kaip 80% pardavimų. Prekybininkai būgštavo, kad „Lidl“, įžengusi į valstijas, per kelerius metus įsitvirtins kaip žemų kainų tinklas, o jo parduotuvėse būtiniausius maisto produktus pirks dauguma amerikiečių.

„Forbes“ skaičiuoja, kad praėjus metams po skambaus starto, „Lidl“ yra atidariusi 53 parduotuves. Tinkui nepavyko sukurti nieko panašaus į ilgalaikę, perspektyvią verslo strategiją, keliančią grėsmę JAV mažmeninės prekybos įmonėms.

„Stambių prekybos įmonių vadovai apstulbę, jiems sunkiai suvokiama, kaip 10.500 parduotuvių 28 šalyse turintis tinklas, žinomas kaip vienas geriausių prekybininkų pasaulyje, į JAV žengė šitaip nepasirengęs, su tokia silpna strategija. Dabar reikėtų kelti klausimą: ką „Lidl“ padarė ne taip, eidama į naują rinką? Atsakymas paprastas: beveik viską. Situacija tik prastės, jeigu „Lidl“ nesugebės pakeisti savo valdymo. Manau, kad „Lidl“ turėtų permąstyti savo verslo modelį“, – rašo „Forbes“ apžvalgininkas.

Skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Catalina“ atliktas tyrimas parodė, kad nors „Lidl“ žemomis kainomis pritraukia klientų, vis dėlto po kelių mėnesių jie linkę grįžti prie savo įprastų pirkimo įpročių.

Tam įtakos galėjo turėti ir atsakomieji kitų JAV prekybininkų veiksmai. Pavyzdžiui, „Kroger“ ir „Walmart“ sumažino kai kurių prekių kainas iki tokių, kokiomis pradėjo prekiauti „Lidl“. Neturint kainos pranašumo, „Lidl“ tapo sunku pritraukti klientų.

Klausas Gehrigas, „Schwarz Group“, valdančios „Lidl“, generalinis direktorius, atvirai kritikuoja „Lidl USA“, be to, JAV paskyrė naują generalinį direktorių. Be abejonės, jeigu „Lidl“ pavyktų įsitvirtinti JAV, įmonė kur kas lengviau galėtų plėstis ir Kanadoje.

Lietuvoje „Lidl“ sulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo. Šiuo metu tinklui priklauso 37 parduotuvės.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 6

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
2018.07.22
Apklausa: kavinių nuolaidos vis mažiau vilioja 6

Du iš dešimties apklausoje dalyvavusių vyrų ir moterų į kavines užsuka dėl siūlomų akcijų ir specialių...

Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

Statyba ir NT
2018.07.20
„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 5

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau