„Lidl“ Amerikoje dar nepakartojo sėkmės istorijos

Publikuota: 2018-07-12
Sebastieno Salomo Gomis (SIPA nuotr.)
Sebastieno Salomo Gomis (SIPA nuotr.)

Triukšmingai į Jungtines Amerikos Valstijas 2017 m. birželį žengęs Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, praėjus metams po starto naujame žemyne, stulbinama sėkme negali pasigirti, o kol kas įgyvendino pusę užsibrėžtų planų.

Tik „Amazon“ sprendimas įsigyti „Whole Foods“ tinklą sulaukė tokio didelio žiniasklaidos dėmesio ir susidomėjimo kaip „Lidl“, pernai JAV atidariusi pirmas savo parduotuves.

Savo pagrindinę būstinę įkūrusi Arlingtone, Virdžinijos valstijoje, „Lidl“ turėjo ambicijų pakeisti JAV bakalėjos rinką ir iki 2018 m. vasaros atidaryti 100 parduotuvių.

„Lidl“ buvo laikoma didžiule grėsme rinkos senbuviams „Kroger“, „Albertsons“, „Walmart“ ir regioniniams prekybininkams.

Didžiąją dalį „Lidl“ prekių sudaro mėsos, pieno gaminiai, kiaušiniai, švieži vaisiai ir daržovės, kepiniai, alus ir vynas. Bakalėjos versle šie produktai yra kertiniai, sudarantys daugiau kaip 80% pardavimų. Prekybininkai būgštavo, kad „Lidl“, įžengusi į valstijas, per kelerius metus įsitvirtins kaip žemų kainų tinklas, o jo parduotuvėse būtiniausius maisto produktus pirks dauguma amerikiečių.

„Forbes“ skaičiuoja, kad praėjus metams po skambaus starto, „Lidl“ yra atidariusi 53 parduotuves. Tinkui nepavyko sukurti nieko panašaus į ilgalaikę, perspektyvią verslo strategiją, keliančią grėsmę JAV mažmeninės prekybos įmonėms.

„Stambių prekybos įmonių vadovai apstulbę, jiems sunkiai suvokiama, kaip 10.500 parduotuvių 28 šalyse turintis tinklas, žinomas kaip vienas geriausių prekybininkų pasaulyje, į JAV žengė šitaip nepasirengęs, su tokia silpna strategija. Dabar reikėtų kelti klausimą: ką „Lidl“ padarė ne taip, eidama į naują rinką? Atsakymas paprastas: beveik viską. Situacija tik prastės, jeigu „Lidl“ nesugebės pakeisti savo valdymo. Manau, kad „Lidl“ turėtų permąstyti savo verslo modelį“, – rašo „Forbes“ apžvalgininkas.

Skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Catalina“ atliktas tyrimas parodė, kad nors „Lidl“ žemomis kainomis pritraukia klientų, vis dėlto po kelių mėnesių jie linkę grįžti prie savo įprastų pirkimo įpročių.

Tam įtakos galėjo turėti ir atsakomieji kitų JAV prekybininkų veiksmai. Pavyzdžiui, „Kroger“ ir „Walmart“ sumažino kai kurių prekių kainas iki tokių, kokiomis pradėjo prekiauti „Lidl“. Neturint kainos pranašumo, „Lidl“ tapo sunku pritraukti klientų.

Klausas Gehrigas, „Schwarz Group“, valdančios „Lidl“, generalinis direktorius, atvirai kritikuoja „Lidl USA“, be to, JAV paskyrė naują generalinį direktorių. Be abejonės, jeigu „Lidl“ pavyktų įsitvirtinti JAV, įmonė kur kas lengviau galėtų plėstis ir Kanadoje.

Lietuvoje „Lidl“ sulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo. Šiuo metu tinklui priklauso 37 parduotuvės.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kainų mažinimo plane maisto kuponai suskambo pirmu smuiku 20

Vyriausybė pritarė priemonėms, kurios turėtų didinti konkurenciją prekybos maisto produktais rinkoje, mažini...

Pokyčiai advokatų kontoroje „AAA Law“: nauja vadovė ir dar vienas partneris 4

Permainos advokatų kontoroje „AAA Law“. Vadovaujančia kontoros partnere tapo advokatė Giedrė Domkutė, o prie...

Eurokomisarė C. Malmstrom: ES prekybos sutartys Lietuvai naudingos 1

Už prekybą atsakinga Europos komisarė Cecilia Malmstrom sako, kad Europos Sąjungos prekybos sutartys su...

„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 1

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Valstybės kontrolė ištyrė, kodėl atsiranda eilės pas gydytojus 12

Valstybės kontrolės atliktas auditas „Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas ir orientacija į...

Gamintojų skola komunalininkams už pakuočių tvarkymą jau perkopė 2 mln. Eur

Įtampa pakuočių atliekų tvarkymo sistemoje didėja. Lietuvos savivaldybių komunalinių įmonių asociacijos...

Interviu su trečios didžiausios drabužių prekybininkės vadove: pagrindinis iššūkis – suburti gerą komandą Premium 5

Penkiolika metų Lenkijos prekybos bendrovės LPP valdomoje „LPP Lithuania“ dirbanti Irina Gromova, pradėjusi...

Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20
Tiekėjų išmonė: skirtinga pakuotė smulkiems, kad nesulauktų didžiųjų pretenzijų Premium

Smulkieji verslininkai, kuriems skatinti valdžios siūlymai žeriami vienas po kito, sako kai kur pastebintys...

„Lidl“ darbuotojams algas kels 7% 22

Prekybos centras „Lidl“ Lietuvoje pardavėjų ir logistikos centro darbuotojų algas nuo kitų metų pradžios...

Vadyba
2018.11.19
Planas B dėl GPAIS – gruodžio pradžioje Premium

Verslui skambinant pavojaus varpais dėl streikuojančios GPAIS sistemos, Aplinkos ministerija planuoja, kad...

Turizmas: pasaulinei lyderei Prancūzijai pirštinę meta Kinija

Prancūzija jau daugiau kaip 20 metų yra daugiausiai turistų pritraukianti pasaulio valstybė. Prognozuojama,...

IKEA planuose – 5,8 mlrd. Eur investicijos į NT

Prekybos milžinė IKEA per ateinančius trejus metus į nekilnojamojo turto (NT) plėtros projektus planuoja...

Statyba ir NT
2018.11.18
„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 8

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika 6

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“,...

Seimas blaškosi dėl „bambalių“, bet linksta uždrausti „vaikišką šampaną“ 4

Seimas ketvirtadienį nutarė, kad nuo 2020 metų liepos reikėtų atsisakyti stipraus alaus ir kito alkoholio...

„Pigu“ ir „Morele“ susijungimas: nauja įmonė gali būti parduota 2

Didžiausiai Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovei „Pigu“ trečiadienį paskelbus apie susijungimą su...

„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Seimas padidino baudas už nesaugius produktus

Baudos grės gamintojams, importuotojams, platintojams, jos sieks nuo 150 iki 2.500 Eur, o uždraudus prekes ar...

„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau