„Lidl“ Amerikoje dar nepakartojo sėkmės istorijos

Publikuota: 2018-07-12
Sebastieno Salomo Gomis (SIPA nuotr.)
Sebastieno Salomo Gomis (SIPA nuotr.)

Triukšmingai į Jungtines Amerikos Valstijas 2017 m. birželį žengęs Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, praėjus metams po starto naujame žemyne, stulbinama sėkme negali pasigirti, o kol kas įgyvendino pusę užsibrėžtų planų.

Tik „Amazon“ sprendimas įsigyti „Whole Foods“ tinklą sulaukė tokio didelio žiniasklaidos dėmesio ir susidomėjimo kaip „Lidl“, pernai JAV atidariusi pirmas savo parduotuves.

Savo pagrindinę būstinę įkūrusi Arlingtone, Virdžinijos valstijoje, „Lidl“ turėjo ambicijų pakeisti JAV bakalėjos rinką ir iki 2018 m. vasaros atidaryti 100 parduotuvių.

„Lidl“ buvo laikoma didžiule grėsme rinkos senbuviams „Kroger“, „Albertsons“, „Walmart“ ir regioniniams prekybininkams.

Didžiąją dalį „Lidl“ prekių sudaro mėsos, pieno gaminiai, kiaušiniai, švieži vaisiai ir daržovės, kepiniai, alus ir vynas. Bakalėjos versle šie produktai yra kertiniai, sudarantys daugiau kaip 80% pardavimų. Prekybininkai būgštavo, kad „Lidl“, įžengusi į valstijas, per kelerius metus įsitvirtins kaip žemų kainų tinklas, o jo parduotuvėse būtiniausius maisto produktus pirks dauguma amerikiečių.

„Forbes“ skaičiuoja, kad praėjus metams po skambaus starto, „Lidl“ yra atidariusi 53 parduotuves. Tinkui nepavyko sukurti nieko panašaus į ilgalaikę, perspektyvią verslo strategiją, keliančią grėsmę JAV mažmeninės prekybos įmonėms.

„Stambių prekybos įmonių vadovai apstulbę, jiems sunkiai suvokiama, kaip 10.500 parduotuvių 28 šalyse turintis tinklas, žinomas kaip vienas geriausių prekybininkų pasaulyje, į JAV žengė šitaip nepasirengęs, su tokia silpna strategija. Dabar reikėtų kelti klausimą: ką „Lidl“ padarė ne taip, eidama į naują rinką? Atsakymas paprastas: beveik viską. Situacija tik prastės, jeigu „Lidl“ nesugebės pakeisti savo valdymo. Manau, kad „Lidl“ turėtų permąstyti savo verslo modelį“, – rašo „Forbes“ apžvalgininkas.

Skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Catalina“ atliktas tyrimas parodė, kad nors „Lidl“ žemomis kainomis pritraukia klientų, vis dėlto po kelių mėnesių jie linkę grįžti prie savo įprastų pirkimo įpročių.

Tam įtakos galėjo turėti ir atsakomieji kitų JAV prekybininkų veiksmai. Pavyzdžiui, „Kroger“ ir „Walmart“ sumažino kai kurių prekių kainas iki tokių, kokiomis pradėjo prekiauti „Lidl“. Neturint kainos pranašumo, „Lidl“ tapo sunku pritraukti klientų.

Klausas Gehrigas, „Schwarz Group“, valdančios „Lidl“, generalinis direktorius, atvirai kritikuoja „Lidl USA“, be to, JAV paskyrė naują generalinį direktorių. Be abejonės, jeigu „Lidl“ pavyktų įsitvirtinti JAV, įmonė kur kas lengviau galėtų plėstis ir Kanadoje.

Lietuvoje „Lidl“ sulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo. Šiuo metu tinklui priklauso 37 parduotuvės.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 1

Estijos bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus...

Pramonė
05:45
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  9

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 10

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 6

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium 1

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 3

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 1

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau