Dovanos darbuotojams: praktiškumas vis dar pirmoje vietoje

Publikuota: 2017-11-19
Mandarinai yra vienas iš svarbiausių kalėdinių dovanų atributų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mandarinai yra vienas iš svarbiausių kalėdinių dovanų atributų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įmonės ir verslo partneriams, ir darbuotojams vietoj smulkios atributikos vis dažniau dovanoja valgomas dovanas. Jų pardavėjai tikina, kad šiuo metu užsakymų – pats įkarštis, o susivėlinusiems teks rinktis iš likučių.

Knygos, koncertų bilietai, marškinėliai su įmonės logotipu ar kurios nors parduotuvės dovanų čekiai – chrestomatinės Kalėdų dovanos, kuriomis darbdaviai atsidėkoja darbuotojams už visų metų darbą. Tačiau joms vis didesnę konkurenciją sudaro valgomos dovanos – delikatesai ir skanėstai, pagaminti tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

Užsakymai – jau vasarą

Ilgus metus dirbantys pardavėjai sako, kad dovanas, suformuotas iš maisto produktų, įmonės Kalėdoms pradėjo pirkti prieš 10 metų. Tam įtakos turėjo ir laikai, nes tuo metu prasidėjo ekonominė krizė ir atsigręžta į praktiškumą, be to, Lietuvoje atsirado didesnis produktų, matytų keliaujant po užsienio šalis, pasirinkimas.

Ekonomika jau senokai atsistojo ant kojų, tačiau mada dovanoti valgomas dovanas nedingo – priešingai, atsirandant naujų pardavėjų ir įdomių produktų gamintojų, jas renkasi vis daugiau įmonių.

„Ryškėja dar viena tendencija: anksčiau daugiau būdavo ieškoma saldumynų, pyragų, o dabar pirmenybė atiduodama sveikesniems produktams – džiovintiems vaisiams, sūriams, apdorotoms daržovėms. Užsakovai žiūri į sudėtį, nori, kad būtų kuo mažiau konservantų. Sveikos gyvensenos madą atspindi ir dovanos“, – pasakoja Alanas Kromas, UAB „Gourmet life“, valdančios tokio paties pavadinimo e. parduotuvę, direktorius.

Asortimentą formuoti didžiausioms metų šventėms jis pradeda jau vasarą. Tačiau būna, kad kai kurių produktų prieš šventes pritrūksta.

„Pirkėjų pasirinkimas yra sunkiai nuspėjamas. Jei vienais metais koks nors produktas yra populiarus, nebūtinai taip bus ir kitąmet. Tačiau stengiuosi pasiūlyti kuo įvairesnį pasirinkimą, kasmet važinėju į tarptautines parodas, seku naujoves“, – sako p. Kromas.

Anot jo, įmonės, sveikinančios darbuotojus ar verslo partnerius, vienai dovanai skiria 15–40 Eur.

Gali ir nelikti

Kalėdomis jau kvepia ir UAB „Superbiuras“: šalia įprastų užkandžių ar vaisių dėžučių

„Snack box“, kurias įmonės prenumeruotis gali ištisus metus, jau pradedami formuoti ir užsakymai šventėms.

„Užsakymus dar priimame, tačiau gruodį jau galime juos stabdyti. Sistema – neguminė, viskas priklauso nuo tiekėjų, nes mes sandėlyje prekių, pavyzdžiui, arbatos ar sausainių, kurias per Kalėdas mielai užsisako pirkėjai, nelaikome. Šventėms pasibaigus, jos tampa nebepaklausios. Taigi šiuo metu yra palankiausias laikas įmonėms galvoti apie dovanas“, – pasakoja Eugenijus Taurinskas, „Superbiuro“ direktorius.

Jis pastebėjo, kad grynai ekologiškų produktų daugiau užsisako fiziniai asmenys. Verslininkai pirmenybę teikia skoniui ir emocijai.

„Yra be galo gerų ekologiškų užkandžių, bet jų kaina – 2–3 Eur. Jei įmonė iš tokių produktų formuotų dovanų dėžutę, jos kaina būtų bent dvigubai didesnė nei įprasta. O verslas juk žiūri į sąnaudas“, – sako p. Taurinskas.

Jis atkreipia dėmesį, kad populiariausias produktas, kurio į visas dovanas įdėti pageidauja pirkėjai, yra mandarinai, nes jie yra neatsiejamas Kalėdų simbolis.

„O kai vaisiai švieži, su lapeliais, jie teikia dar daugiau jaukumo, emocijų“, – pabrėžia „Superbiuro“ vadovas.

Įmonė užkandžių ir vaisių dėžutes užsakovams pristato nuolat: tokia idėja kilo p. Taurinskui sėdint užstalėje ir kalbant su draugais apie kasdienybę darbe. Daugelis neslėpė, kad darbo metu nespėja pavalgyti, tad būtų gerai, jei darbe būtų ne tik kavos aparatų, bet ir ko nors užkąsti. O jei yra poreikis, galima sukurti ir pasiūlą.

„Jau antri metai kas savaitę pristatome pasirinkto dydžio ir sudėties dėžutę į biurą, o sąskaitą pateikiame mėnesiui pasibaigus. Užsakovams nauda ta, kad jiems nebereikia kaskart užsisakyti produktų, – taip taupomas laikas. Be to, mes garantuojame pačią aukščiausią kokybę, nes norime išlaikyti ilgalaikius santykius. Pavyzdžiui, mandarinų, apelsinų, persimonų gauname tiesiai iš Ispanijos ūkių, taigi jie yra švieži, neapdoroti jokiomis cheminėmis medžiagomis. Tai irgi suteikia pridėtinę vertę“, – VŽ yra sakęs p. Taurinskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prancūzijos prekybos tinklui gresia baudos už erzelį sukėlusias nuolaidas  

Prancūzijos prekybos tinklui „Intermarche“ gresia baudos – rinkos prievaizdai nustatė, kad mažmenininkas...

Vilniuje gausėja turistų – padėjo ir Kalėdų eglutė

Nepaisant oro uosto rekonstrukcijos, turistų skaičius Vilniuje pernai didėjo. Sostinėje 2017-aisiais metais...

PC „Selfridges“ atrakcija klientams – bokso salė

Prekybos centrų ikona laikomas Londono Oksfordo gatvėje įsikūręs „Selfridges“ bendrosiose erdvėse įrengė...

„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Vėl sukrutėjo vaistinių tinklų pardavimas Premium 1

Pernai taip ir neįvykęs „Eurovaistinių“ pardavimas gali nesukliudyti savininkus pakeisti kitiems dviem...

Rinkos
2018.02.23
Ilgiausiai Lietuvoje užsibūna turistai iš Izraelio

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,55 mln. turistų iš užsienio – 4,3% daugiau nei 2016...

Aplinkosaugininkų verdiktas: ir „Žaliojo taško“ nariams teks susimokėti milijonus Premium 8

Bėdos dėl „Metrail“ nesibaigia. Šiandien Vilniaus aplinkosaugininkai priėmė sprendimą, kad taršos mokestį už...

H&M ir „Zaros“ varžovas „Uniqlo“ artėja prie Lietuvos Premium 10

Pagal pardavimus trečias pasaulyje japonų drabužių prekės ženklas „Uniqlo“ iki 2020 m. ketina pasivyti...

Makalius: 2018 m. plėsimės į užsienį, akys krypsta į Aziją Premium 3

Rimvydo Širvinsko-Makaliaus vadovaujamai kelionių agentūrai UAB „Traveldeals LT“ su kaupu pasiteisino...

Kaziuko mugė: dalyvio mokestis atsiperka pirmąją dieną 4

Pirmąjį kovo savaitgalį 2–4 d. Vilniaus senamiestyje vyks 415-oji Kaziuko mugė, tuo pat metu ji rengiama ir...

„Roshen“ neslepia prekiaujanti Padniestrėje, moldavai piktinasi 2

Viačeslavas Moskalevskis, „Roshen“ vadovas, patvirtina, kad korporacija prekiauja su separatistinės...

Pramonė
2018.02.22
„Lidl“ formuoja parduotuvės Pilaitėje komandą 15

Prekybinėse patalpose Vilniuje, Pilaitės mikrorajone, kuriose trejus metus veikė, bet pakankamos grąžos...

Sąskaitų finansuotoja save finansuoja per obligacijas – pritraukė dar 2 mln. Eur 1

Didžiausia Lietuvoje smulkaus ir vidutinio verslo nebankinio finansavimo įmonė „SME Finance“, kuriai iš esmės...

Rinkos
2018.02.22
„EBay“ perviliojo „Twitter“ viceprezidentą, pažers naujų funkcijų Premium 2

Elektroninės prekybos bendrovė „eBay“ 2018 m. rengiasi pasiūlyti dvi naujoves: dirbtinio intelekto...

H&M planas įtikino investuotojus: akcijų vertė kyla

Praėjus savaitei nuo Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupės „Hennes & Mauritz“ (H&M) investuotojams...

VPH Karoliniškėse pastatė A+ energinės klasės parduotuvę 4

Į Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esančią parduotuvę nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė VPH...

Statyba ir NT
2018.02.21
„Maximai“ lenkų „Stokrotkos“ įsigijimas užtruks ilgiau 1

Mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdanti bendrovė „Maxima...

Rinkos
2018.02.21
Plėtra išaugino „Gulbelės“ apyvartą

Mažmeninės prekybos tinklo „Gulbelė“ pardavimo pajamos 2017 m. augo 5% ir pasiekė 30,1 mln. Eur. Daugiausia...

Didmenininkų apyvarta perkopė 20 mlrd. Eur, lyderiai išlieka tie patys Premium

Visų didmenininkų, neskaitant prekiaujančių automobiliais ir motociklais, apyvarta 2017 m. pasiekė 20,45...

„Itakos“ įsiveržimas: ne tik aštresnė konkurencija, bet ir galimybės Premium

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda nauja žaidėja – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau