Dovanos darbuotojams: praktiškumas vis dar pirmoje vietoje

Knygos, koncertų bilietai, marškinėliai su įmonės logotipu ar kurios nors parduotuvės dovanų čekiai – chrestomatinės Kalėdų dovanos, kuriomis darbdaviai atsidėkoja darbuotojams už visų metų darbą. Tačiau joms vis didesnę konkurenciją sudaro valgomos dovanos – delikatesai ir skanėstai, pagaminti tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.
Užsakymai – jau vasarą
Ilgus metus dirbantys pardavėjai sako, kad dovanas, suformuotas iš maisto produktų, įmonės Kalėdoms pradėjo pirkti prieš 10 metų. Tam įtakos turėjo ir laikai, nes tuo metu prasidėjo ekonominė krizė ir atsigręžta į praktiškumą, be to, Lietuvoje atsirado didesnis produktų, matytų keliaujant po užsienio šalis, pasirinkimas.
Ekonomika jau senokai atsistojo ant kojų, tačiau mada dovanoti valgomas dovanas nedingo – priešingai, atsirandant naujų pardavėjų ir įdomių produktų gamintojų, jas renkasi vis daugiau įmonių.
„Ryškėja dar viena tendencija: anksčiau daugiau būdavo ieškoma saldumynų, pyragų, o dabar pirmenybė atiduodama sveikesniems produktams – džiovintiems vaisiams, sūriams, apdorotoms daržovėms. Užsakovai žiūri į sudėtį, nori, kad būtų kuo mažiau konservantų. Sveikos gyvensenos madą atspindi ir dovanos“, – pasakoja Alanas Kromas, UAB „Gourmet life“, valdančios tokio paties pavadinimo e. parduotuvę, direktorius.
Asortimentą formuoti didžiausioms metų šventėms jis pradeda jau vasarą. Tačiau būna, kad kai kurių produktų prieš šventes pritrūksta.
„Pirkėjų pasirinkimas yra sunkiai nuspėjamas. Jei vienais metais koks nors produktas yra populiarus, nebūtinai taip bus ir kitąmet. Tačiau stengiuosi pasiūlyti kuo įvairesnį pasirinkimą, kasmet važinėju į tarptautines parodas, seku naujoves“, – sako p. Kromas.
Anot jo, įmonės, sveikinančios darbuotojus ar verslo partnerius, vienai dovanai skiria 15–40 Eur.
Gali ir nelikti
Kalėdomis jau kvepia ir UAB „Superbiuras“: šalia įprastų užkandžių ar vaisių dėžučių
„Snack box“, kurias įmonės prenumeruotis gali ištisus metus, jau pradedami formuoti ir užsakymai šventėms.
„Užsakymus dar priimame, tačiau gruodį jau galime juos stabdyti. Sistema – neguminė, viskas priklauso nuo tiekėjų, nes mes sandėlyje prekių, pavyzdžiui, arbatos ar sausainių, kurias per Kalėdas mielai užsisako pirkėjai, nelaikome. Šventėms pasibaigus, jos tampa nebepaklausios. Taigi šiuo metu yra palankiausias laikas įmonėms galvoti apie dovanas“, – pasakoja Eugenijus Taurinskas, „Superbiuro“ direktorius.
Jis pastebėjo, kad grynai ekologiškų produktų daugiau užsisako fiziniai asmenys. Verslininkai pirmenybę teikia skoniui ir emocijai.
„Yra be galo gerų ekologiškų užkandžių, bet jų kaina – 2–3 Eur. Jei įmonė iš tokių produktų formuotų dovanų dėžutę, jos kaina būtų bent dvigubai didesnė nei įprasta. O verslas juk žiūri į sąnaudas“, – sako p. Taurinskas.
Jis atkreipia dėmesį, kad populiariausias produktas, kurio į visas dovanas įdėti pageidauja pirkėjai, yra mandarinai, nes jie yra neatsiejamas Kalėdų simbolis.
„O kai vaisiai švieži, su lapeliais, jie teikia dar daugiau jaukumo, emocijų“, – pabrėžia „Superbiuro“ vadovas.
Įmonė užkandžių ir vaisių dėžutes užsakovams pristato nuolat: tokia idėja kilo p. Taurinskui sėdint užstalėje ir kalbant su draugais apie kasdienybę darbe. Daugelis neslėpė, kad darbo metu nespėja pavalgyti, tad būtų gerai, jei darbe būtų ne tik kavos aparatų, bet ir ko nors užkąsti. O jei yra poreikis, galima sukurti ir pasiūlą.
„Jau antri metai kas savaitę pristatome pasirinkto dydžio ir sudėties dėžutę į biurą, o sąskaitą pateikiame mėnesiui pasibaigus. Užsakovams nauda ta, kad jiems nebereikia kaskart užsisakyti produktų, – taip taupomas laikas. Be to, mes garantuojame pačią aukščiausią kokybę, nes norime išlaikyti ilgalaikius santykius. Pavyzdžiui, mandarinų, apelsinų, persimonų gauname tiesiai iš Ispanijos ūkių, taigi jie yra švieži, neapdoroti jokiomis cheminėmis medžiagomis. Tai irgi suteikia pridėtinę vertę“, – VŽ yra sakęs p. Taurinskas.