Dovanos darbuotojams: praktiškumas vis dar pirmoje vietoje

Publikuota: 2017-11-19
Mandarinai yra vienas iš svarbiausių kalėdinių dovanų atributų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mandarinai yra vienas iš svarbiausių kalėdinių dovanų atributų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įmonės ir verslo partneriams, ir darbuotojams vietoj smulkios atributikos vis dažniau dovanoja valgomas dovanas. Jų pardavėjai tikina, kad šiuo metu užsakymų – pats įkarštis, o susivėlinusiems teks rinktis iš likučių.

Knygos, koncertų bilietai, marškinėliai su įmonės logotipu ar kurios nors parduotuvės dovanų čekiai – chrestomatinės Kalėdų dovanos, kuriomis darbdaviai atsidėkoja darbuotojams už visų metų darbą. Tačiau joms vis didesnę konkurenciją sudaro valgomos dovanos – delikatesai ir skanėstai, pagaminti tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

Užsakymai – jau vasarą

Ilgus metus dirbantys pardavėjai sako, kad dovanas, suformuotas iš maisto produktų, įmonės Kalėdoms pradėjo pirkti prieš 10 metų. Tam įtakos turėjo ir laikai, nes tuo metu prasidėjo ekonominė krizė ir atsigręžta į praktiškumą, be to, Lietuvoje atsirado didesnis produktų, matytų keliaujant po užsienio šalis, pasirinkimas.

Ekonomika jau senokai atsistojo ant kojų, tačiau mada dovanoti valgomas dovanas nedingo – priešingai, atsirandant naujų pardavėjų ir įdomių produktų gamintojų, jas renkasi vis daugiau įmonių.

„Ryškėja dar viena tendencija: anksčiau daugiau būdavo ieškoma saldumynų, pyragų, o dabar pirmenybė atiduodama sveikesniems produktams – džiovintiems vaisiams, sūriams, apdorotoms daržovėms. Užsakovai žiūri į sudėtį, nori, kad būtų kuo mažiau konservantų. Sveikos gyvensenos madą atspindi ir dovanos“, – pasakoja Alanas Kromas, UAB „Gourmet life“, valdančios tokio paties pavadinimo e. parduotuvę, direktorius.

Asortimentą formuoti didžiausioms metų šventėms jis pradeda jau vasarą. Tačiau būna, kad kai kurių produktų prieš šventes pritrūksta.

„Pirkėjų pasirinkimas yra sunkiai nuspėjamas. Jei vienais metais koks nors produktas yra populiarus, nebūtinai taip bus ir kitąmet. Tačiau stengiuosi pasiūlyti kuo įvairesnį pasirinkimą, kasmet važinėju į tarptautines parodas, seku naujoves“, – sako p. Kromas.

Anot jo, įmonės, sveikinančios darbuotojus ar verslo partnerius, vienai dovanai skiria 15–40 Eur.

Gali ir nelikti

Kalėdomis jau kvepia ir UAB „Superbiuras“: šalia įprastų užkandžių ar vaisių dėžučių

„Snack box“, kurias įmonės prenumeruotis gali ištisus metus, jau pradedami formuoti ir užsakymai šventėms.

„Užsakymus dar priimame, tačiau gruodį jau galime juos stabdyti. Sistema – neguminė, viskas priklauso nuo tiekėjų, nes mes sandėlyje prekių, pavyzdžiui, arbatos ar sausainių, kurias per Kalėdas mielai užsisako pirkėjai, nelaikome. Šventėms pasibaigus, jos tampa nebepaklausios. Taigi šiuo metu yra palankiausias laikas įmonėms galvoti apie dovanas“, – pasakoja Eugenijus Taurinskas, „Superbiuro“ direktorius.

Jis pastebėjo, kad grynai ekologiškų produktų daugiau užsisako fiziniai asmenys. Verslininkai pirmenybę teikia skoniui ir emocijai.

„Yra be galo gerų ekologiškų užkandžių, bet jų kaina – 2–3 Eur. Jei įmonė iš tokių produktų formuotų dovanų dėžutę, jos kaina būtų bent dvigubai didesnė nei įprasta. O verslas juk žiūri į sąnaudas“, – sako p. Taurinskas.

Jis atkreipia dėmesį, kad populiariausias produktas, kurio į visas dovanas įdėti pageidauja pirkėjai, yra mandarinai, nes jie yra neatsiejamas Kalėdų simbolis.

„O kai vaisiai švieži, su lapeliais, jie teikia dar daugiau jaukumo, emocijų“, – pabrėžia „Superbiuro“ vadovas.

Įmonė užkandžių ir vaisių dėžutes užsakovams pristato nuolat: tokia idėja kilo p. Taurinskui sėdint užstalėje ir kalbant su draugais apie kasdienybę darbe. Daugelis neslėpė, kad darbo metu nespėja pavalgyti, tad būtų gerai, jei darbe būtų ne tik kavos aparatų, bet ir ko nors užkąsti. O jei yra poreikis, galima sukurti ir pasiūlą.

„Jau antri metai kas savaitę pristatome pasirinkto dydžio ir sudėties dėžutę į biurą, o sąskaitą pateikiame mėnesiui pasibaigus. Užsakovams nauda ta, kad jiems nebereikia kaskart užsisakyti produktų, – taip taupomas laikas. Be to, mes garantuojame pačią aukščiausią kokybę, nes norime išlaikyti ilgalaikius santykius. Pavyzdžiui, mandarinų, apelsinų, persimonų gauname tiesiai iš Ispanijos ūkių, taigi jie yra švieži, neapdoroti jokiomis cheminėmis medžiagomis. Tai irgi suteikia pridėtinę vertę“, – VŽ yra sakęs p. Taurinskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 2

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Technologijos
2018.12.15
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

Verslo klasė
2018.12.15
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 20

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau