„Švyturys–Utenos alus“: sumenkusius vietos alaus pardavimus atsvėrė įvežtinis alus ir kiti gėrimai

„Vertinant bendrus kiekius, pardavėme 1,6% mažiau alaus nei 2022 m. Šis sumažėjimas susijęs su mažesniais eksporto kiekiais, kuriuos vis dar įtakojo pasitraukimas iš Rusijos bei Baltarusijos, nes Lietuvoje alaus pardavimai išliko stabilūs“, – bendrovės pranešime cituojamas Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys–Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas.
Pasak jo, kitų prekių kategorijų pardavimai augo ne tik pajamomis, bet ir kiekiais: 12% didėjo importinio alaus pardavimų kiekiai, 3% išaugo nealkoholinio alaus pardavimų kiekiai.
Nežymius praradimus alaus rinkoje atsvėrė kitų įmonės gaminamų gėrimų pardavimai, iš kurių kiekiais sparčiausiai augo energinių gėrimų (63%) bei gazuotų nealkoholinių gėrimų (21%) kategorijų pardavimai.
„Praradimus Rusijoje ir Baltarusijoje beveik pavyko atsverti sutelkus dėmesį į Tolimųjų Rytų rinkų užkariavimą. Per metus sugebėjome beveik pilnai kompensuoti išėjimą iš šalių–agresorių“, – pabrėžia R. Viršilas.
„Švyturys–Utenos alus“ Lietuvoje parduodamų prekės ženklų kategorijoje labiausiai augo pajamos iš „Brooklyn“ alaus pardavimų (151%).
Po 9% didėjo „Švyturio“ bei „Utenos“ alaus pardavimų pajamos.
Kilo ir energinių gėrimų „Battery“ (75%) bei „Super Manki“ (75%) pardavimai. Pajamų iš giros kategorijos gauta 35%, vandens – 12% daugiau.
2023 m. „Švyturys–Utenos alus“ su atsinaujinančios energetikos įmone „Green Genius“ pradėjo saulės elektrinės su elektros kaupikliais statybas. Projektą planuojama užbaigti 2025 m.
7,5 mln. Eur vertės saulės elektrinė leis patenkinti visus bendrovės elektros poreikius net naktį ar tamsiuoju metų laiku.
„Utenos alaus“ darykla pernai dar kartą įtvirtino vienintelės Lietuvoje alaus daryklos, neutralios CO2 požiūriu, statusą.
Kitos alaus daryklos – UAB „Kalnapilio–Tauro grupė“, AB „Volfas Engelman“, UAB „Vilniaus alus“ – praėjusių metų finansinių rezultatų dar nepateikia.