Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti

Publikuota: 2019-08-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet gabenami sklandžiai, tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ tikina liepą pervežę rekordiškai daug grūdų. 

Bendrovės antrinė įmonė „LG Cargo“ liepą pervežė 224.000 t lietuviškų grūdų – 47% daugiau nei pernai. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, tai didžiausias liepą pervežtas grūdų kiekis per pastaruosius septynerius metus.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, sklandžiam grūdų pervežimui didelės įtakos turi ir tai, jog grūdininkai iš anksto užsako vagonus.

„Tokiu būdu mūsų specialistai gali detaliai suplanuoti krovinio pristatymą į galutinį tašką. Taip pat siekiame krovinių eismą taip sustyguoti, jog grūdovežiai turėtų prioritetą, neturėtų ilgų prastovų ir būtų maksimaliai užtikrinamas jų panaudojimas“, – BNS sakė Martynas Burba, „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai.

Anot jo, liepos mėnesį, palyginti su pernai, grūdus gabenančio vagono kelionės trukmė iki uosto ir atgal sutrumpėjo 18 valandų.

Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė Dalia Ruščiauskienė sako, kad problemų kol kas nekyla. 

„Situacija nebloga, vagonų užtenka, „Lietuvos geležinkeliai“ pasirūpino, kad būtų vagonų iš kitų valstybių parkų – baltarusiškų, moldaviškų, ukrainietiškų, dabar daugiausia baltarusiški. Taip, jie yra brangesni, bet transporto turime, vežti galime“, – BNS sakė ji. 

Pasak D. Ruščiauskienės, kol kas neaišku, kiek šiemet bus eksportuota grūdų.

„Dėl kiekių, sunku pasakyti, nes dar pati pradžia, yra padaryta kontraktų, bet išvežimai yra labai skirtingais laikotarpiais, kai kur rugsėjį, spalį, kai kur po Naujų metų. (...) Kol kas vyksta vežimai į uostą, kiek įmanoma, yra suvežta, pagal įmonių talpas, po to jau tie vagonai nebereikalingi“, – teigė ji. 

Grūdų prekybos įmonės „Agrokoncerno grūdai“ vadovas Karolis Šimas sako, kad šiemet bendrovė vagonų trūkumo nepajuto, tačiau jei derlius būtų didesnis nei vidutinis, tuomet  vagonų trūkumą būtų sudėtingiau kompensuoti automobiliais. 

„Paprastai didžiausias vagonų trūkumas būna kūlimo metu, per patį javapjūtės piką. Šiemet derlius nėra pats didžiausias, jis vidutinis arba žemiau vidutinio. Šiuo metu kūlimo sezonas eina į pabaigą – 80-90% grūdų nukulta ir jie yra vienaip ar kitaip susandėliuoti. Šiais metais mūsų bendrovė vagonų trūkumo iš esmės nepajuto“, – BNS teigė K. Šimas. 

Pasak jo, „Agrokoncerno grūdai“ daug metų vagonų poreikį planuoja iš anksto ir su „Lietuvos geležinkeliais“ sudaro ilgalaikes sutartis. Jei piko metu vagonų pritrūksta, juos išsinuomoja iš kitų įmonių.

Bendrovė kasmet apie 70% eksportuojamų grūdų veža geležinkelio vagonais, likusius – automobiliais.

„Taip nutinka dėl to, kad piko metu vagonų tiesiog trūksta. Jei būtų nuomojama daugiau vagonų, įmonė geležinkeliu galėtų pervežti didesnį kiekį grūdų. Tikėtina, kad ir šiais metais proporcija išliks tokia pati, kaip ir iki šiol“, – teigė K. Šimas. 

„Agrokoncerno grūdai“ šiemet tikisi eksportuoti kiek daugiau grūdų nei pernai – apie 800.000 t. Pernai įmonė eksportavo apie 750.000 t grūdų.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkelių“ vagonų parke yra apie 1.300 grūdinėms kultūroms tinkančių vežti vagonų, iš jų – 950 įmonės, kiti – partnerių. Pernai įmonė turėjo apie 1.200 vagonų. 

Statistikos departamento duomenimis, Lietuva pernai eksportavo apie 2 mln. tonų lietuviškų grūdų. Daugiausiai jų vežta į Ispaniją, Latviją, Nigeriją, Saudo Arabiją, Turkiją. Šių metų pirmąjį pusmetį jau eksportuota 1,5 mln. tonų, daugiausiai į Saudo Arabiją, Turkiją, Sudaną, Pietų Afriką.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Vilniaus duona“ į Panevėžio kepyklą investuoja 1,4 mln. Eur

Švedijos įmonių grupei „Lantmannen“ priklausanti „Vilniaus duona“ investuoja 1,4 mln. Eur į Panevėžio...

Pramonė
2019.11.14
Maisto ir gėrimų paroda BAF: degustacijos, diskusijos, meno instaliacijos

Lapkričio 8 ir 9 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“, tęsiasi Baltijos maisto ir gėrimų paroda BAF. Čia...

Paslaugos
2019.11.08
Analitikai: „Pieno žvaigždžių“ akcijos vertos iki 1,44 Eur, įmonė gali tapti konsoliduotoja Premium 1

Antros pagal pajamas Lietuvos pieno perdirbimo įmonės „Pieno žvaigždės“ akcijos yra vertos iki 57% daugiau,...

Rinkos
2019.11.06
Įsisiautėjęs maras sąlygas kiaulienos rinkoje diktuos dar bent kelerius metus Premium

Ciklas sulūžęs, pripažįsta kiaulininkystės sektoriaus atstovai. Jau didžiąją pasaulio dalį pasiekęs afrikinis...

Pramonė
2019.11.06
Teismas: „Pontem“ gali tiekti pieną Vilniaus darželiams

Konkursą laimėjusi maisto tiekimo ir didmeninės prekybos bendrovė „Pontem“ gali tiekti pieną ir...

Pramonė
2019.11.04
EK pripažino „Kaimišką Jovarų alų“ saugoma geografine nuoroda

Europos Komisija pripažino pavadinimą „Kaimiškas Jovarų alus“ saugoma geografine nuoroda.

Pramonė
2019.10.31
„Euromonitor“ apžvalga maisto pramonei: rytojaus vartotojus formuoja 3 idėjos Premium

Vartotojų segmentacija, sąmoningas vartojimas ir augalinė mityba – tai trys pagrindinės tendencijos,...

Pramonė
2019.10.30
Po gaisro pieno produktai išimami iš prekybos norint apsidrausti

Maisto ir veterinarijos tarnyba, dėl Alytaus rajone supirkto galbūt užteršto pieno penkioms perdirbimo...

Pramonė
2019.10.30
Dėl galbūt užteršto pieno iš lentynų išimama kelių gamintojų produkcija

Dėl patekusio galbūt užteršto pieno, keli pieno produktų gamintojai turi išimti ir utilizuoti dalį gaminių.

Pramonė
2019.10.29
„Baltic Mill“ trečią kartą leidžia obligacijas – nori pasiskolinti už 4,5–5,5%

Baltijos šalių grūdų perdirbimo įmonių grupė „Baltic Mill“, kuri jau du kartus leido obligacijas, tokiu būdu...

Rinkos
2019.10.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau