Laikinai bus leidžiama ūkininkauti „Rail Balticai“ paimtuose sklypuose

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) informuota, kad nuo Kauno iki projektinio geležinkelio linijos 96,9 km ūkininkai galės naudotis žeme iki 2021 m. sausio 1 d., o nuo šio taško iki Lietuvos ir Latvijos sienos žemę dirbti bus galima iki 2022 m. sausio 1-osios.
Kaip informuoja Susisiekimo ministerija, visuomenės poreikiams paimtuose žemės sklypuose bus vykdomi tyrimai, tačiau „Rail Baltica“ projekto rengėjai stengsis galimus tyrimus ir vietovės apžiūras vykdyti darant kiek įmanoma mažiau nuostolių žemės ūkio veiklai.
Šiuo metu vykdomos žemės paėmimo dokumentų pasirašymo procedūros dėl žemės paėmimo „Rail Balticos“ atkarpai Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena.
Šio žemės paėmimo visuomenės poreikiams etapo metu planuojama iš viso paimti apie 1.200 sklypų, kurių bendras plotas siekia apie 380 ha, maždaug 20% jos sudaro miškai, o visa kita – daugiausia žemės ūkio paskirties žemė.
Tai jau antras žemės paėmimo visuomenės poreikiams etapas, pagal kurį žemė išperkama „Rail Balticos“ poreikiams. Pačiam geležinkeliui tiesti Panevėžio, Pasvalio, Kauno, Jonavos ir Kėdainių rajonuose visuomenės poreikiams išpirkti 1.365 sklypai, kurių bendras plotas siekia apie 1.244 ha. Maždaug ketvirtadalį šio ploto sudaro miško žemė, o 187 ha – valstybinės žemės sklypai. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros pagrindinei geležinkelio linijai jau baigtos, tvarkomi likę paskutiniai teisiniai formalumai.
Žemės paėmimo visuomenės reikmėms privažiuojamiesiems automobilių keliams procedūras ketinama baigti iki 2020 m. pabaigos.
Šiuo metu aktyvūs „Rail Balticos“ statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kuriuos užbaigus iš Kauno į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą galės vykti krovininiai traukiniai.