„Audi“ vadovas: dėl siūlomų subsidijų galimybė statyti gamyklą JAV yra labai patraukli

Markusas Duesmanas, įmonės direktorius, sakė, kad sprendimas dar nepriimtas, tačiau dėl IRA gaminti elektrinius automobilius JAV atrodo geras sprendimas.
Tokius planus jis atskleidė duodamas interviu laikraščiui „Frankfurter Allgemeine Zeitung“. Jo teiginius vėliau oficialiai patvirtino ir bendrovė.
Paklaustas, ar „Audi“ statys gamyklą pati, ar kartu su kitomis „Volkswagen“ įmonėmis, M. Duesmannas atsakė, kad galimi abu variantai.
Pastaraisiais metais automobilių gamintojai, siekdami sumažinti transporto ir logistikos sąnaudas, stengėsi mažinti eksportą ir importą didžiosiose rinkose, pavyzdžiui, JAV, Kinijoje ir Europoje, o gamybą ir tiekimo grandines siekė lokalizuoti, skelbia „Reuters“.
Vis daugiau įmonių, atsižvelgdamos į IRA, praneša apie planuojamas investicijas JAV, o ne Europoje, ir tai kelia nerimą ES politikams.
Praėjusį rugpjūtį priimta 430 mlrd. USD vertės IRA, pagal kurią teikiamos subsidijos ir mokesčių lengvatos daugeliui šalyje gaminamų ekologiškų pramonės produktų, įskaitant 7.500 USD mokesčių kreditą Šiaurės Amerikoje pagamintų elektrinių transporto priemonių pirkėjams.
Į įstatymą taip pat įtrauktas apribojimas dėl akumuliatorių žaliavų medžiagų ir komponentų tiekimo į regioną, siekiant atsisakyti kiniškų žaliavų.
„Audi“, įsipareigojusi nuo 2026 m. pristatyti tik elektrinius modelius, kol kas negamina automobilių JAV, tačiau „Volkswagen“ gamykla Čatanugoje, Tenesio valstijoje, pernai pradėjo gaminti ID.4 ir planuoja iki 2023 m. pagaminti 90.000 elektromobilių.
Be to, „Volkswagen“ modernizuoja savo gamyklas Meksikoje, kad iki dešimtmečio vidurio galėtų pradėti gaminti elektromobilius, variklius ir susijusius komponentus.
Meksikoje taip pat veikia „Audi“ gamykla, kurioje gaminamas Q5 modelis.