VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-02-09 06:00

Mickey Granot: greitus ir reikšmingus rezultatus atneš tik tinkamai identifikuoti ir įgyvendinti pokyčiai

Mickey Granot, „Granot Group“ įkūrėjas, TOC ekspertas, ilgą laiką dirbęs su apribojimų teorijos kūrėju dr. Eli Goldratt.
Mickey Granot, „Granot Group“ įkūrėjas, TOC ekspertas, ilgą laiką dirbęs su apribojimų teorijos kūrėju dr. Eli Goldratt.
Dažniausia organizacijų vadybos klaida – įsitikinimas, kad jei atskiri padaliniai dirbs gerai, tai idealiai veiks ir visa sistema. Deja, būtent sutrikimai sąveikaujant organizacijos dalims tampa krumpliaračiais, stabdančiais sklandų įmonės mechanizmą. Tokių trikdžių identifikavimas atveria neįtikėtinas perspektyvas net ir sėkmingomis laikomoms bendrovėms, jau nekalbant apie tas, kurios patiria sunkumų, sako pripažintas apribojimų teorijos (TOC) ekspertas Mickey Granot.

M. Granot ilgą laiką dirbo ir kartu su pačiu dr. Eli Goldratt vystė apribojimų teorijos principus, vadovavo visai „Goldratt Group“ bendrovei. 35 metus konsultacine veikla užsiimantis M. Granot dabar yra „Granot Group“ įkūrėjas ir pasaulinis vadovaujantis partneris. Įmonė jau daugybę metų padeda pasiekti proveržio įvairaus dydžio kompanijoms visame pasaulyje, o pastaruosius 3 metus dirba ir Lietuvoje. Iš panašių bendrovių jį išskiria požiūris į konsultavimo verslą ir kliento sėkmę. „Neturime tikslo savo darbo matuoti į jį investuotu laiku – norime, kad klientas realiai pajustų reikšmingus rezultatus“, – trumpai veiklos principus nusako „Granot Group“ įkūrėjas.

Mickey Granot, „Granot Group“ įkūrėjas, TOC ekspertas.
Mickey Granot, „Granot Group“ įkūrėjas, TOC ekspertas.

„Reikšmingi rezultatai,“ kurių „Granot Group“ dėka pasiekia bendrovės klientai, padarytų įspūdį bet kuriam verslininkui. Tai 50 proc. ir daugiau išaugęs pelningumas, 30-50 proc. didesnės pardavimų apimtys, 30-50 proc. sumažėjęs atsargų lygis bei kone šimtaprocentinis klientų aptarnavimo rodiklis.

Pašnekovas sako per trejus metus Lietuvoje įsitikinęs, kad nors verslas čia žino apie TOC, bet dar gan atsargiai žvelgia į jos taikymą savo veikloje. „Galbūt dėl to, kad Lietuvos įmonėse TOC dažnai įgyvendinama netinkamai arba tiesiog nepilnai. Todėl viešumoje trūksta sėkmės istorijų, kurios skatintų kitas įmones pasekti jų pavyzdžiu“, – svarsto jis.

Bendrovių, kurioms padėjote pagerinti rodiklius, sėkmės istorijos įkvepiančios. Bet toli gražu ne visos organizacijos pasitelkia TOC. Kas jas stabdo?

TOC yra priežasties-pasekmės logika pagrįsta, todėl aiškiai suprantama ir tikrai galinga metodologija. Tačiau ji dažnai prieštarauja „dešimtmečiais naudotoms praktikoms“ ir mąstysenai. Tai labiausiai sulaiko verslą nuo realių žingsnių, nes nerti į visiškai naujus vandenis reikia drąsos.

Tiesa yra tokia, kad nepaisant bauginančio (nes yra kitoks!) požiūrio į dalykus, taikant TOC praktiškai nerizikuojama. Taip yra ne tik dėl pačios jos prigimties, bet ir dėl to, kad savo praktikoje mes laikomės principų viskuo abejoti, pradėti nuo mažų žingsnių, išbandyti, padaryti išvadas ir tik tai, kas pasiteisina, pritaikyti plačiau.

Ką „Granot Group“ daro kitaip, kad užtikrintų organizacijų rezultatų proveržį per stebėtinai trumpą laiką?

Svarbiausia yra teisingai identifikuoti, kas šiandien trukdo įmonei dirbti sėkmingiau. Tai nėra lengva, bet TOC įrankių arsenalas leidžia užtikrintai aptikti esminius trukdžius, kišančius koją įmonės klestėjimui. Tokių gali būti vos keletas (o gal net tik vienas). Atitinkamai, sukūrus ir įdiegus reikiamus patobulinimus, jų poveikis pasijus labai greitai ir dažniausiai bus keliantis nuostabą (gerąja prasme), nes visos organizacijos pastangos bus nukreiptos tik į kelių esminių pokyčių įgyvendinimą. Ženkliai pagerinta įmonės veikla sudaro prielaidas įgauti konkurencinį pranašumą rinkoje, kuris, savo ruožtu, užtikrina įmonės ilgalaikį augimą ir klestėjimą. Tai kardinaliai skirtinga elgsena nuo įprasto požiūrio, kad reikia tobulinti viską (visas silpnas vietas), dažnai lemianti nepakankamą dėmesį ir resursus esminių pokyčių įgyvendinimui ar net iššaukianti naujas neigiamas pasekmes verslui.

Kaip ir visos konsultacinės bendrovės, darbą pradedame nuo įmonės audito. Tačiau požiūris, su kuriuo ateiname pas klientą, o ir pati metodologija smarkiai skiriasi nuo įprastų šioje rinkoje. Mūsų auditas trunka trumpai ir praktiškai nereikalauja kliento įsitraukimo. Vadinasi, įmonės vadovybei nereikia gaišti laiko padedant konsultantui pažinti veiklos niuansus. Žinome, kaip aptikti svarbiausius apribojimus, ir susikoncentruojame būtent į juos. Šį etapą baigiame ne pateikdami ataskaitą, o surengdami bendrą vienos dienos darbinę sesiją, išdėstome, kokie kliuviniai trukdo įmonei veikti geriau, bei sudarome planą, kaip juos pašalinti. Mūsų analizė labai dažnai parodo įmonę visiškai netikėtu kampu, išgrynindama realius, bet stebinančius faktus. Pamačius aiškias, argumentuotas proveržio galimybes, ir suvokus, kad visa tai galima įgyvendinti su jau turimais ištekliais, verslo savininkams tiesiog atsiveria akys.

Gal galite pasidalinti savo klientų sėkmės istorijomis?

Tokių istorijų yra daug. Pateiksiu vieną pavyzdį iš Lietuvos, kitą – pasaulinės bendrovės. Įmonė, gaminanti komponentus gamintojams, kurie juos naudoja galutiniam produktui, du metus diegėsi LEAN ir be jokių apčiuopiamų rezultatų. Jos klientai skundėsi pernelyg ilgu pristatymo terminu, kuris dažniausiai siekdavo 25 dienas, bet kartais išsitęsdavo ir iki 120 dienų. Padirbėjus pusmetį kartu, pristatymo terminą pavyko sutrumpinti iki vidutiniškai 3 dienų (bet ne daugiau kaip 20), o  laiku pagamintų užsakymų kiekį padidinti iki 97 proc. (nuo 70 proc.)

Kito kliento iš JAV istorija ypatinga tuo, kad pagerinome ne tik aukščiau minėtus rodiklius, bet ir įgalinome globalią plėtrą. Plieno pramonės gamintojos pardavimai siekė 200 mln. USD, pelnas – 10 mln. Rinka – tik JAV Šiaurės Rytai, nes toliau eksportuoti trukdė aukšti logistikos kaštai. Sukūrėme konkurencinį pranašumą, kurio dėka ši bendrovė pradėjo pardavinėti savo produkciją visame pasaulyje ir per keturis metus pasiekė 725 mln. pajamas ir 210 mln. USD pelną.

Labai svarbu tai, kad TOC leidžia ne tik ženkliai pagerinti rezultatus, bet ir sukuria gerai veikiančias procedūras nuolatiniam tobulėjimui, kuriam nėra ribų.

TOC taiko tokios kompanijos kaip „Mazda“, „Cisco“, „Boeing“, „Amazon.“ Ar mažesnės įmonės taip pat gali pasinaudoti TOC įrankiais?

Be abejonės. Visiems žinomų žaidėjų vardai daro įspūdį, tačiau TOC tikrai nėra skirta vien stambiam, globaliam verslui. Priešingai, dauguma ją taikančių bendrovių yra gerokai mažesnės. Daugiausia dirbame su gamybos bei prekybos įmonėmis. TOC yra išskirtinai praktiškas įrankis, visi, kas ryžtasi pasitelkti jį savo veikloje, labai greitai pradeda skinti džiuginančius tokio sprendimo vaisius. Ir ne tik versle, bet ir kitose gyvenimo sferose.

„Verslo žinias“ skaitantiems gamybos įmonių vadovams „Granot Group“ dovanoja 1 val. nemokamų konsultacijų.

Susisiekite: [email protected]

Susipažinkite su komanda:  www.granot-group.com

Pamatykite ir išgirskite Mickey „Lietuvos verslo forume“ vasario 24 d. ir „Efektyvumo konferencijoje“ balandžio 05 d.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1291?placement=

52795
130817
52791