„Siųsk pigiau“ švenčia dešimtmetį: sekasi, nes dirbame kaip komanda

Vis dėlto kaip vieną svarbiausių sėkmės priežasčių Mindaugas Šilkūnas, „Siųsk pigiau“ įkūrėjas, įvardina motyvuotą ir vieningą komandą. Ji užtikrina, kad įmonės sprendimai būtų ne tik inovatyvūs, savalaikiai, bet ir tokie, kokių šiuo metu reikia klientams.
Viskas prasidėjo nuo to, kad man pačiam buvo aktuali siuntimo į užsienį paslauga. Tuo metu Lietuvoje žmonės buvo įpratę naudotis pašto ar nedidelių vežėjų tik į konkrečias šalis paslaugomis, bet jų pristatymo terminai dažnai netenkino.
Patikimi tarptautiniai kurjeriai, jei siunti nedaug siuntų, galima sakyti, buvo prabanga. Užsienyje tuo metu jau populiarėjo kurjerių tarpininko paslauga. Tai – puikus sprendimas tokiems siuntėjams, kurie nori skubaus, patogaus ir saugaus siuntos į užsienį pristatymo, bet siunčia sąlyginai nedidelius siuntų kiekius, todėl dirbti tiesiogiai su kurjeriais neapsimoka. Kadangi Lietuvoje kurjerių tarpininkų rasti nepavyko, beliko juo tapti pačiam – taip buvo įkurta „Siųsk pigiau“.
Kokius pagrindinius pokyčius įmonėje per šį laikotarpį galėtumėte įvardinti?Per dešimtmetį gerokai išaugome: atidarėme biurus Kaune ir Vilniuje, pradėjome dirbti su vis naujais partneriais, o dabar galime pasidžiaugti, kad bendradarbiaujame net su 11 kurjerių bendrovių. Jei pradžioje įmonėje viskuo rūpinosi vos 2 darbuotojai, dabar kolektyvą sudaro 16 profesionalų.
Taip pat turiu paminėti ir ne vieną transformaciją patyrusią „Siusk pigiau“ internetinę platformą. Nors jos gerinimas – nuolatinis procesas, jau nuėjome gana ilgą kelią, kad užsakymo pateikimas klientui būtų paprastas, greitas ir patogus.
Nemaža dalis jų, ypač veiklos pradžioje, buvo susijusi su technologinių sprendimų stoka. Kai tik startavome, dar neturėjome automatizuotos užsakymų valdymų sistemos, todėl daugelis operacijų buvo atliekamos rankiniu būdu. Natūralu, kad kartais pasitaikydavo žmogiškų klaidų. Dabar jau su šypsena prisimenu istoriją, kai netyčia sumaišėme siuntų gavėjų adresus ir vietoje tikrojo tikslo JAV, siunta nukeliavo į Australiją. Žinoma, tada juokinga nebuvo, reikėjo kuo greičiau klaidą ištaisyti. Laimingo atsitiktinumo dėka, Australijoje siuntą gavo lietuvis, todėl netrukus situaciją išsprendėme ir ji galiausiai sėkmingai pasiekė JAV. Dabar klientui pateikus užsakymą platformoje, visi siuntos dokumentai sistemos suformuojami automatiškai, todėl tokių klaidų tikimybė visiškai pašalinta.
IT sprendimai pasitarnauja sprendžiant ir kitus iššūkius. Pavyzdžiui, padeda užbėgti įvykiams už akių, jei norima siųsti draudžiamus daiktus. Siuntos turinio aprašyme sistemai identifikavus tokius daiktus, užsakymas automatiškai atmetamas. Taip sumažiname grąžinamų ir užlaikomų siuntų kiekį.
Ar siuntų brokeriams, kaip ir prekybininkams, „karščiausias“ – kalėdinis laikotarpis? O gal pastebite kitokius užsakymų srauto dėsningumus?Iki pandemijos pradžios mums taip pat intensyviausias visuomet buvo šventinis laikotarpis lapkričio – gruodžio mėnesiais. Užsakymų srautas tuomet būna itin didelis, sulaukiame ir rekordinio skaičiaus klientų laiškų, skambučių. Tenka pasistengti ir užtikrinti, kad klientų siuntos draugus ir artimuosius bet kuriame pasaulio kampelyje spėtų pasiekti iki švenčių.
Visgi 2020-ųjų pavasarį pasaulį sukausčius Covid, buvome vienas tų sektorių, kur darbo nesumažėjo, o priešingai – susidūrėme su iki šiol nepatirtais siuntų kiekiais. Tuo laikotarpiu buvo daug nežinomybės – kiek viskas truks, kokie pokyčiai laukia, o reaguoti reikėjo greitai, juk kurjerių tarnybos tapo pagrindiniais pagalbininkais gabenant daiktus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Nedelsėme ir rūpindamiesi tiek savo darbuotojų, tiek klientų gerove, prie kolektyvo pakvietėme prisijungti naujus kolegas, dirbome kaip vienas kumštis ir antrąjį karantiną pasitikome gerokai stipresni.
Taip, klientų ir jų siuntų srautas pandemijos metu stipriai augo, todėl reikėjo rūpintis ne prastovomis, kaip nemažai daliai verslų, o tuo, kad darbuotojai „neperdegtų“. Žinoma, labai padėjo tai, kad jau pirmo karantino pradžioje komanda pasipildė naujais nariais. Tiesą sakant, darbuotojų skaičiaus augimas buvo didžiausias įmonės istorijoje. Visam kolektyvui sudarėme galimybę dirbti iš namų – tai irgi prisidėjo prie emocinės gerovės, nes visi galėjome jaustis bent šiek tiek saugesni.
Ne pirmą kartą minite darbuotojų svarbą sėkmei. Ar galėtumėt įvardinti dalykus, dėl kurių labiausiai didžiuojatės „Siųsk pigiau“ komanda?
Labiausiai vertinu nuolatinį augimo jausmą, kuris tikrai yra „Siųsk pigiau“: visi kartu augame tiek kaip įmonė, tiek kiekvienas individualiai savo srityje. Turbūt tai viena priežasčių, kodėl mūsų darbuotojai jaučiasi gerai čia dirbdami: palaikome vienas kito iniciatyvas ir stengiamės dėl bendro tikslo.
O kaip per šiuos 10 metų pasikeitė siuntų siuntimo rinka?Per šį laikotarpį apskritai labai išaugo siuntimo poreikis. Prieš 10 metų siuntos dažniausiai būdavo siunčiamos paštu ir kurjerių paslaugos buvo net šiek tiek nišinis dalykas. Dabar tokia paslauga tapo kasdienybe, paštomatus rasite šalia daugelio net nebūtinai didelių prekybos centrų. Prie to ženkliai prisidėjo el. komercijos plėtra. Paskutiniaisiais metais pastebime ir tai, kad kurjerius atrado ir vyresni klientai, puikiai perpratę užsakymų pateikimo internetu procesą.
Kartu su rekordiniais tempais didėjančiais siuntų kiekiais, auga ir kurjerių brokerių skaičius. Koks Jūsų išskirtinumas šioje rinkoje?
Vienas iš pagrindinių privalumų neabejotinai yra 10-ies metų patirtis, kuri leido pažinti savo klientą. Per šį laikotarpį keitėsi ir mūsų požiūris, kas jam svarbu. Žinoma, patraukli siuntimo kaina visuomet aktuali, bet supratome, kad klientui svarbiausia – profesionali konsultacija. Dėl šios priežasties didelį dėmesį skiriame klientų aptarnavimo vadybininkams, kad tiek internetu, tiek mūsų biuruose apsilankę klientai gautų visą reikiamą informaciją.
VERSLO TRIBŪNA
Reaguodami į klientų poreikius nuolat siūlome naujoves: pildome partnerių kurjerių gretas, naujas paslaugas ar internetinės platformos funkcijas, kurios užsakymo procesą padarytų dar paprastesniu.
Patobulinimų kryptį pasirinkti padeda paprastas klausimas: ar ši nauja funkcija / įrankis padės užsakymą pateiki patogiau / greičiau? Jei taip, imamės darbo, nes kliento laiko taupymas – viena iš svarbiausių vertybių, kuriomis grindžiame „Siųsk pigiau“ veiklą.
Kokiomis dar vertybėmis vadovaujatės?Pagrindinės vertybės versle ir gyvenime sutampa – tai skaidrumas ir sąžiningumas. Stengiuosi elgtis su kitais taip, kaip norėčiau, kad elgtųsi su manimi. Tikiuosi, kad šią nuostatą apsilankę „Siųsk pigiau“ jaučia ir mūsų klientai.