2020-10-05 17:44

„Google“ išmokės 1 mlrd. USD leidėjams

Vilniuje, Litexpo kongresų centre vyko "Google" konferencija "Visada priekyje – interneto galimybės verslui 2014". Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vilniuje, Litexpo kongresų centre vyko "Google" konferencija "Visada priekyje – interneto galimybės verslui 2014". Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Google“ paskelbė apie pasaulinę iniciatyvą „News Showcase“. Joje dalyvausiantiems leidėjams JAV milžinė licencinių mokesčių pavidalu žada sumokėti apie 1 mlrd. USD. „Google News Showcase“ kol kas startavo tik Vokietijoje ir Brazilijoje.

„Google“ su žiniasklaida ilgai sieja savotiškas draugystės ir priešiškumo ryšys: interneto milžinė visame pasaulyje remia įvairias programas ir gali nukreipti didelį vartotojų srautą į naujienų svetaines. Tačiau vartotojai dažnai nesivargina spausti nuorodą, mat „Google“ pateikia istorijos esmę. O „Android“ įrenginių atveju, spustelėjus svetainės nuorodą, vartotoja į konkrečios naujienos puslapį nukreipiamas per „Google“ URL adresą.

VŽ ekrano nuotr.

Leidėjai jaučia technologijų titano įtaką ir nenori atsidurti jo reklamos algoritmų malonėje. Todėl, siekdami kompensuoti šią priklausomybę, daugelis ieško alternatyvių pajamų modelių, dažnai susijusių su mokamu turiniu, renginiais, mokymais ir kt. veikla.

Dabar „Google“ leidėjams arba bent jau kai kuriems iš jų siūlo kitą, papildomą variantą – programą „Google News Showcase“.

Paskelbdamas apie jos startą, „Google“ vadovas Sundaras Pichai, kompanijos tinklaraštyje paskelbė, kad joje dalyvausiantiems pasaulio naujienų leidėjams iš viso planuojama sumokėti apie 1 mlrd. USD licencijavimo mokesčių.

Pradeda nuo Vokietijos

Pasak jo, „Google News Showcase“ pirmiausia pristatoma Vokietijoje ir Brazilijoje, bet netrukus iniciatyva bus plečiama į Indiją, Belgiją ir Nyderlandus. Vėliau – ir į kitas rinkas. Interneto milžinė esą jau pasirašė 200 susitarimų su leidėjais Vokietijoje, Brazilijoje, Argentinoje, Kanadoje, JK ir Australijoje, skelbia „TechCrunch“.

Pirmieji, programoje dalyvaus: „Der Spiegel“, „Stern“, „Die Zeit“, „Folha de S.Paulo“, „Band“, „Infobae“, „El Litoral“, GZH, WAZ ir „SooToday“.

Manoma, kad Vokietija programos startui pasirinkta, nes šios šalies leidėjai ilgus metus bylinėjosi su „Google“ dėl autorių mokesčių, ir reikalavo, kad kompanija sumokėtų už jų turinio naudojimą savo platformose.

„Google“ šią bylą galiausiai laimėjo, tačiau viešoji nuomonė liko prasta, o leidėjai iki šiol jaučia kartėlį.

Panašiai kaip ir „Apple“ („Apple News“ atveju), „Google“ jau daug metų ieško būdų sugyventi gražiuoju su leidėjais, kurie skundžiasi, kad milžinė atima iš jų didįjį reklamos pyrago gabalą ir palieka tik trupinius.

Iš pastarojo meto idėjų galima įvardinti vietinių žiniasklaidos tyrimų iniciatyvų finansavimą, 300 mln. USD fondą, iš kurio mokamos dotacijos žurnalistams ir žurnalams, finansuojami tyrimai ir nemokami įrankiai, kurie padeda žurnalistams atlikti savo darbą.

S. Pichai pažymi, kad nauja iniciatyva skiriasi nuo ankstesnių „Google“ finansavimo programų žurnalistams ir leidėjams, nes „Google News Showcase“ atveju patys leidėjai prižiūrės turinį.

Kiek laiko truks iniciatyva, dar neaišku, bet S. Pichai tikina, kad ne mažiau nei trejus metus. Taip pat dar nežinia, kiek pinigų papildomai gali tikėtis uždirbti atskiri leidėjai, nei tai, ar galima bus šią iniciatyvą naudoti kaip ilgalaikį pajamų šaltinį.

52795
130817
52791