6 vietinių turistų tipai 

Publikuota: 2018-12-17
Daugiausiai išleidžiantis turistų segmentas „viskas įskaičiuota“ mėgsta poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. „Eglės“ sanatorija Druskininkai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Daugiausiai išleidžiantis turistų segmentas „viskas įskaičiuota“ mėgsta poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. „Eglės“ sanatorija Druskininkai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės? Turizmo departamento užsakymu atliktame tyrime pirmąkart išskirti 6-i vietinių turistų tipai.

Naudodamiesi statistiniais metodais, pagal skirtingas turizmo Lietuvoje motyvacijas bei įpročius keliauti savo šalyje, tyrėjai surikiavo šiuos turistų tipus: pramogautojai, „viskas įskaičiuota“, „ramybė su šeima“, „gamtos mylėtojai“, ‚ten, kur visi“; „ieškantys kokybės“.

Kiekvienas iš tipų užima daugmaž panašią rinkos dalį. Daugiausiai –18% nuo visų vietos turistų sudaro pramogautojai ir „viskas įskaičiuota“ keliauninkai. Toliau rikiuojasi „ramybė su šeima“ – 17%, „ten kur visi“ bei „gamtos mylėtojai“ – po 16%, ir ieškantys kokybės – 14%.

Kiekvienam turistų segmentui sudarytas detalus portretas. Tyrėjai išanalizavo, kiek to ar kito tipo turistas išleidžia pinigų kelionėms, kur nakvoja, kokių naudoja paslaugų, kaip užsako nakvynes ir pan.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Viskas įskaičiuota

nuotrauka::1

Daugiausiai išleidžiantys yra „viskas įskaičiuota“ turistai - jų vidutinės vienos kelionės išlaidos viršija 120 Eur.

„Tai poilsiautojai, mėgstantys poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. Šio segmento atstovai dažniau nei kiti poilsiui renkasi ilguosius savaitgalius. Šiame segmente daugiau vidutinio amžiaus žmonių ir turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų“, – pasakoja Rūta Matulaitienė, tyrimą atlikusio KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto tyrimų skyriaus vadovė.

Šie poilsiautojai „medžioja“ pasiūlymus, kai prabangus poilsis parduodamas už patrauklią kainą. Jų poilsis ramus – jie mieliau „taupo energiją“ bei renkasi vietas, kur gali gauti privatumo. Šio segmento atstovai dažniau nei kiti poilsiui renkasi ilguosius savaitgalius, sveikatinasi SPA centruose.

Šiame segmente daugiau vidutinio amžiaus žmonių ir turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų.

„Viskas įskaičiuota“ turistai dažniau nei kiti keliauja į Palangą, Druskininkus, Birštoną, Trakus. Jie taip pat dažniau apsistoja viešbučiuose (40%), dažniau perka nakvynę per „Booking.com“ (51%), „Makalius.lt“, „Beta,lt“, „Noriunoriunoriu.lt“ ar pan. (38%).

Šių turistų išlaidos apgyvendinimui yra didžiausios.

Gamtos mylėtojai

nuotrauka::2

Tai keliautojai, mėgstantys aktyvias, pažintines keliones Lietuvoje. Jų kelionės tikslas – žygiai, dviračiai, turistavimas, gamtos bei kultūros objektų lankymas. Šiame segmente mažiau jaunimo ir vilniečių, o daugiau – vyriausių, pensinio ar beveik pensinio amžiaus žmonių (60 ir daugiau metų).

Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 104 Eur/žmogui ir nesiskiria nuo Lietuvos turistų išlaidų vidurkio. Jie rečiau nei kiti lankosi uždaruose vandens parkuose ir SPA centruose.

Šio tipo vietiniai turistai dažniau nei kiti keliauja į Neringą, Alytaus, Telšių, Tauragės, Marijampolės, Utenos apskritis, Biržus.

Ten, kur visi

nuotrauka::3

Šio segmento atstovai renkasi šurmulingas, populiarias vietas, kuriomis susidomi išgirdę žiniasklaidoje. Tai – vidutinių pajamų segmentas, dažniausiai apsistojantis viešbutyje arba nuomotame privačių asmenų būste. Šie poilsiautojai mėgsta lankyti kultūrinius objektus, dažnai valgo restoranuose ar kavinėse, nemaža dalis aplanko ir kultūrinį renginį. Šie turistai dažniau nei kiti keliauja į Vilniaus miestą. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 108 Eur/žmogui ir nesiskiria nuo Lietuvos turistų išlaidų vidurkio.

Ramybė su šeima

nuotrauka::4

Tai paprasto, ramaus poilsio prie ežero ar nuosavoje sodyboje atstovai. Jie dažniau nei kiti ilgąsias metų atostogas praleidžia Lietuvoje (net 83%), ieško vietų, draugiškų vaikams. Tai žemesnių pajamų segmentas, todėl dažniau nei kiti apsistoja kempinge, namelyje, palapinėje ar nuosavoje sodyboje bei rečiau valgo maistą restoranuose ar kavinėse, rečiau lankosi kultūriniuose renginiuose bei naktiniuose baruose

Šie turistai viskam, išskyrus maistą, perkamą ne restoranuose, išleidžia mažiau. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 97 Eur/žmogui. Šį segmentą dažniau sudaro vyrai, žemiausių pajamų gyventojai (iki 500 Eur 1 šeimos nariui); kiek dažniau – nedirbantys.

Šio tipo turistų labiausiai pamėgtos vietovės: Palanga, Vilniaus miestas, Šventoji, Klaipėdos miestas, Druskininkai. Rečiau nei kiti jie keliauja į Druskininkus, Klaipėdos miestą, Birštoną, Trakus.

Pramogautojai

nuotrauka::5

Šie keliautojai derina poilsį prie koncertų ar festivalių datų. Kadangi šiame segmente daugiau jaunimo iki 29 m., šie keliautojai daug dažniau renkasi keliones traukiniu ar autobusu, o ne automobiliu, bei apsistoja nemokamos nakvynės pas gimines ar draugus. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 101 Eur/žmogui.

Ieškantys kokybės

nuotrauka::6

Šių keliautojų pagrindinis kriterijus – kokybė. Jie verčiau poilsiauja mažiau naktų, bet kokybiškai. Tad ir už nakvynę moka daugiau nei kiti segmentai ir rečiau apsistoja poilsio nameliuose ar pas gimines. Kokybės kriterijų taiko ir maistui – restoranuose jie taip pat linkę išleisti daugiau.

Ši turistų grupė - daug išleidžiantys žmonės. Kaip ir „viskas įskaičiuota“ turistų, „ieškančių kokybės: vidutinės vienos kelionės išlaidos siekia 120 Eur asmeniui.

Jie dažniau nei kiti keliauja į Druskininkus, rečiau nei kiti keliauja į Vilniaus miestą.

Žinutė paslaugų teikėjams

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, Turizmo departamento Vietinio turizmo tyrimo vadovė, paklausta, kokias išvadas iš tyrimo galėtų pasidaryti įvairių turistams aktualių paslaugų teikėjai, viešbučiai, restoranai, atkreipia dėmesį, jog turistai renkasi tas šalies vietas, kur geriausiai išvystyta turistinė infrastruktūra.

„Žmonės važiuoja ten, kur viskas yra, - yra kur apsistoti, kur pavalgyti, ką pamatyti ir nuveikti. Paslaugų teikėjams pravartu išanalizuoti tyrimo rezultatus, pasižiūrėti, į kokį turistų segmentą jie orientuoja savo paslaugas, ir ko tam segmentui reikia“, - kalba ji.

Žydrė Gavelienė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė, sako, kad svečių prisitraukti svajojantys šalies regionai turi atkreipti dėmesį, kad turistas darosi vis labiau reiklus atostogų turiniui, jam reikia kokybiškos paslaugos ir turinio – veiklų, edukacijų, pramogų.

„Vien tik pasiūlyti turistui kur pavalgyti, jau neužtenka“, – pabrėžia p. Gavelienė.

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, atkreipia dėmesį tai, kad labai aukštas procentas po Lietuvą keliaujančių žmonių nakvynės ieško per „Booking.com“.

„Apgyvendinimo įstaigos už paslaugą „Booking.com“ moka labai didelius procentus, geriau būtų jei žmonės dažniau nakvynės ieškotų tiesiogiai apgyvendinimo įstaigų svetainėse“, – sako ji.

Tyrimą Turizmo departamento užsakymu atliko KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas. Internetu apklausti 1.500 visos Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 74 m. amžiaus.

Apklausa vyko šių metų rugpjūčio mėn.

Visą tyrimą rasite ČIA.

nuotrauka::7

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Paramount“ pelnas traukėsi trečdaliu

JAV žiniasklaidos milžinės „Paramount Global Inc.“ (ankstesnis pavadinimas „ViacomCBS Inc.“) antrojo metų...

Rinkos
2022.08.05
Naujienų portalai sutarė vienodai žymėti reklamas

Didieji naujienų portalai susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų...

Rinkodara
2022.07.28
„Respublikos leidiniams“, „Diena Media News“ ir „Lietuvos rytui“ skirtos baudos už klaidinančią reklamą 1

Laikraščių „Respublika“, „Kauno diena“, „Klaipėdos diena“ ir „Lietuvos ryto“ valdytojoms Vartotojų teisių...

Rinkodara
2022.07.18
„Netflix“ žada siūlyti pigesnius prenumeratos planus su reklama

„Netflix“ bendradarbiaus su „Microsoft“, kad savo klientams galėtų pasiūlyti pigesnių prenumeratos planų, į...

Inovacijos
2022.07.14
„Eurobarometro“ apklausa: ES piliečiai labiausiai pasitiki tradicine žiniasklaida 2

Televizija (75%) yra pagrindinis ES piliečių, ypač atstovaujančiųjų vyresniajai kartai, žinių šaltinis, rodo...

Rinkodara
2022.07.12
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku