6 vietinių turistų tipai 

Publikuota: 2018-12-17
Daugiausiai išleidžiantis turistų segmentas „viskas įskaičiuota“ mėgsta poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. „Eglės“ sanatorija Druskininkai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daugiausiai išleidžiantis turistų segmentas „viskas įskaičiuota“ mėgsta poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. „Eglės“ sanatorija Druskininkai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės? Turizmo departamento užsakymu atliktame tyrime pirmąkart išskirti 6-i vietinių turistų tipai.

Naudodamiesi statistiniais metodais, pagal skirtingas turizmo Lietuvoje motyvacijas bei įpročius keliauti savo šalyje, tyrėjai surikiavo šiuos turistų tipus: pramogautojai, „viskas įskaičiuota“, „ramybė su šeima“, „gamtos mylėtojai“, ‚ten, kur visi“; „ieškantys kokybės“.

Kiekvienas iš tipų užima daugmaž panašią rinkos dalį. Daugiausiai –18% nuo visų vietos turistų sudaro pramogautojai ir „viskas įskaičiuota“ keliauninkai. Toliau rikiuojasi „ramybė su šeima“ – 17%, „ten kur visi“ bei „gamtos mylėtojai“ – po 16%, ir ieškantys kokybės – 14%.

Kiekvienam turistų segmentui sudarytas detalus portretas. Tyrėjai išanalizavo, kiek to ar kito tipo turistas išleidžia pinigų kelionėms, kur nakvoja, kokių naudoja paslaugų, kaip užsako nakvynes ir pan.

Viskas įskaičiuota

nuotrauka::1

Daugiausiai išleidžiantys yra „viskas įskaičiuota“ turistai - jų vidutinės vienos kelionės išlaidos viršija 120 Eur.

„Tai poilsiautojai, mėgstantys poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. Šio segmento atstovai dažniau nei kiti poilsiui renkasi ilguosius savaitgalius. Šiame segmente daugiau vidutinio amžiaus žmonių ir turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų“, – pasakoja Rūta Matulaitienė, tyrimą atlikusio KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto tyrimų skyriaus vadovė.

Šie poilsiautojai „medžioja“ pasiūlymus, kai prabangus poilsis parduodamas už patrauklią kainą. Jų poilsis ramus – jie mieliau „taupo energiją“ bei renkasi vietas, kur gali gauti privatumo. Šio segmento atstovai dažniau nei kiti poilsiui renkasi ilguosius savaitgalius, sveikatinasi SPA centruose.

Šiame segmente daugiau vidutinio amžiaus žmonių ir turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų.

„Viskas įskaičiuota“ turistai dažniau nei kiti keliauja į Palangą, Druskininkus, Birštoną, Trakus. Jie taip pat dažniau apsistoja viešbučiuose (40%), dažniau perka nakvynę per „Booking.com“ (51%), „Makalius.lt“, „Beta,lt“, „Noriunoriunoriu.lt“ ar pan. (38%).

Šių turistų išlaidos apgyvendinimui yra didžiausios.

Gamtos mylėtojai

nuotrauka::2

Tai keliautojai, mėgstantys aktyvias, pažintines keliones Lietuvoje. Jų kelionės tikslas – žygiai, dviračiai, turistavimas, gamtos bei kultūros objektų lankymas. Šiame segmente mažiau jaunimo ir vilniečių, o daugiau – vyriausių, pensinio ar beveik pensinio amžiaus žmonių (60 ir daugiau metų).

Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 104 Eur/žmogui ir nesiskiria nuo Lietuvos turistų išlaidų vidurkio. Jie rečiau nei kiti lankosi uždaruose vandens parkuose ir SPA centruose.

Šio tipo vietiniai turistai dažniau nei kiti keliauja į Neringą, Alytaus, Telšių, Tauragės, Marijampolės, Utenos apskritis, Biržus.

Ten, kur visi

nuotrauka::3

Šio segmento atstovai renkasi šurmulingas, populiarias vietas, kuriomis susidomi išgirdę žiniasklaidoje. Tai – vidutinių pajamų segmentas, dažniausiai apsistojantis viešbutyje arba nuomotame privačių asmenų būste. Šie poilsiautojai mėgsta lankyti kultūrinius objektus, dažnai valgo restoranuose ar kavinėse, nemaža dalis aplanko ir kultūrinį renginį. Šie turistai dažniau nei kiti keliauja į Vilniaus miestą. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 108 Eur/žmogui ir nesiskiria nuo Lietuvos turistų išlaidų vidurkio.

Ramybė su šeima

nuotrauka::4

Tai paprasto, ramaus poilsio prie ežero ar nuosavoje sodyboje atstovai. Jie dažniau nei kiti ilgąsias metų atostogas praleidžia Lietuvoje (net 83%), ieško vietų, draugiškų vaikams. Tai žemesnių pajamų segmentas, todėl dažniau nei kiti apsistoja kempinge, namelyje, palapinėje ar nuosavoje sodyboje bei rečiau valgo maistą restoranuose ar kavinėse, rečiau lankosi kultūriniuose renginiuose bei naktiniuose baruose

Šie turistai viskam, išskyrus maistą, perkamą ne restoranuose, išleidžia mažiau. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 97 Eur/žmogui. Šį segmentą dažniau sudaro vyrai, žemiausių pajamų gyventojai (iki 500 Eur 1 šeimos nariui); kiek dažniau – nedirbantys.

Šio tipo turistų labiausiai pamėgtos vietovės: Palanga, Vilniaus miestas, Šventoji, Klaipėdos miestas, Druskininkai. Rečiau nei kiti jie keliauja į Druskininkus, Klaipėdos miestą, Birštoną, Trakus.

Pramogautojai

nuotrauka::5

Šie keliautojai derina poilsį prie koncertų ar festivalių datų. Kadangi šiame segmente daugiau jaunimo iki 29 m., šie keliautojai daug dažniau renkasi keliones traukiniu ar autobusu, o ne automobiliu, bei apsistoja nemokamos nakvynės pas gimines ar draugus. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 101 Eur/žmogui.

Ieškantys kokybės

nuotrauka::6

Šių keliautojų pagrindinis kriterijus – kokybė. Jie verčiau poilsiauja mažiau naktų, bet kokybiškai. Tad ir už nakvynę moka daugiau nei kiti segmentai ir rečiau apsistoja poilsio nameliuose ar pas gimines. Kokybės kriterijų taiko ir maistui – restoranuose jie taip pat linkę išleisti daugiau.

Ši turistų grupė - daug išleidžiantys žmonės. Kaip ir „viskas įskaičiuota“ turistų, „ieškančių kokybės: vidutinės vienos kelionės išlaidos siekia 120 Eur asmeniui.

Jie dažniau nei kiti keliauja į Druskininkus, rečiau nei kiti keliauja į Vilniaus miestą.

Žinutė paslaugų teikėjams

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, Turizmo departamento Vietinio turizmo tyrimo vadovė, paklausta, kokias išvadas iš tyrimo galėtų pasidaryti įvairių turistams aktualių paslaugų teikėjai, viešbučiai, restoranai, atkreipia dėmesį, jog turistai renkasi tas šalies vietas, kur geriausiai išvystyta turistinė infrastruktūra.

„Žmonės važiuoja ten, kur viskas yra, - yra kur apsistoti, kur pavalgyti, ką pamatyti ir nuveikti. Paslaugų teikėjams pravartu išanalizuoti tyrimo rezultatus, pasižiūrėti, į kokį turistų segmentą jie orientuoja savo paslaugas, ir ko tam segmentui reikia“, - kalba ji.

Žydrė Gavelienė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė, sako, kad svečių prisitraukti svajojantys šalies regionai turi atkreipti dėmesį, kad turistas darosi vis labiau reiklus atostogų turiniui, jam reikia kokybiškos paslaugos ir turinio – veiklų, edukacijų, pramogų.

„Vien tik pasiūlyti turistui kur pavalgyti, jau neužtenka“, – pabrėžia p. Gavelienė.

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, atkreipia dėmesį tai, kad labai aukštas procentas po Lietuvą keliaujančių žmonių nakvynės ieško per „Booking.com“.

„Apgyvendinimo įstaigos už paslaugą „Booking.com“ moka labai didelius procentus, geriau būtų jei žmonės dažniau nakvynės ieškotų tiesiogiai apgyvendinimo įstaigų svetainėse“, – sako ji.

Tyrimą Turizmo departamento užsakymu atliko KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas. Internetu apklausti 1.500 visos Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 74 m. amžiaus.

Apklausa vyko šių metų rugpjūčio mėn.

Visą tyrimą rasite ČIA.

nuotrauka::7

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Paslaugų centrai – vieta kompetencijoms ugdyti, inovacijoms ir pažangesnei darbo kultūrai kurti

Maždaug prieš dešimtmetį Lietuvoje pradėjusi formuotis verslo paslaugų centrų rinka į mūsų šalį pritraukė ne...

Paslaugos
10:02
Abonementai į „Žalgirio“ rungtynes – nuolatinėms emocijoms ir verslui stiprinti Verslo tribūna

Pasibaigusiame sezone Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas užfiksavo rekordinį lankomumą – Eurolygos...

Paslaugos
06:00
Gruzijos viešbučiai rusų atsiveš autobusais 14

Rusijai nuo liepos 8 d. uždraudus skrydžius į Gruziją, Gruzijos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovas...

Paslaugos
2019.06.25
Pradėti verslą – efektyviausia dieta Premium 1

Kuo daugiau darai, tuo para, atrodo, tampa ilgesnė. Tuo įsitikinę verslininkai – jiems pasakymas „trūksta...

Gazelė
2019.06.25
Startuolis „Ziticity“ sutarė dėl investicijos ir žengė į Kauną 4

Lietuvių prekių pristatymo startuolis UAB „Miesto logistika“, veikiantis su prekės ženklu „Ziticity“, VŽ...

Paslaugos
2019.06.25
Didžiausioje lazerinės fotonikos parodoje – rekordinės Lietuvos pajėgos Premium

Šią savaitę Miunchene vykstančiame svarbiausiame lazerių pramonės renginyje „Laser World of Photonics 2019“...

Paslaugos
2019.06.25
„Čili pica“ plėsis Baltijos šalyse - iš lėšų, pritrauktų per obligacijas Premium 14

Picerijų tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti UAB „Čili pica“ rengiasi išplatinti obligacijų emisiją ir...

Paslaugos
2019.06.25
Autoservisų asociacija sieks liberalesnės techninių apžiūrų tvarkos 4

Į asociaciją susibūrusios automobilių servisų įmonės teigia pritariančios techninių apžiūrų tvarkos...

Šiandien draustis paprasta. O kaip bus po 20 metų?

Jeigu galėtume numatyti ateitį, tikriausiai be vargo laiku išvengtume finansinių krizių ar ekonominio...

Paslaugos
2019.06.24
Vilniuje už 71 mln. Eur atliekas tvarkys „Ekonovus“ ir „Ecoservice“ 7

Atliekų tvarkymo bendrovės „Ekonovus“ ir „Ecoservice“ iki 2026 metų lapkričio užsitikrino 71,2 mln. Eur...

Paslaugos
2019.06.24
Kokio mokytojo reikia vaikams Premium

Kai Elviją Zvicevičiūtę apima nuobodulys, ji ima apie ką nors svajoti. „Mintys pradeda kažkur plaukti. Arba...

Verslo klasė
2019.06.24
Seime – siūlymas švelninti nuo 2020-ųjų numatytus alkoholio draudimus 7

Du Seimo nariai siūlo nuo 2020 m. leisti vartoti silpną natūralios fermentacijos alkoholį mugėse masiniuose...

Verslo aplinka
2019.06.23
Geri orai į nacionalinius parkus vilioja rekordinius turistų srautus

Geri orai į nacionalinius parkus vilioja rekordinius turistų srautus.

Laisvalaikis
2019.06.23
„Lietuvos draudimo“ patirtis: pardavimų strategija suveikia, kai atsiduria klientų lūpose 4

Nuoseklus pardavimų strategijos taikymas turi smelktis per visas sritis – atsispindėti naujų produktų kūrime...

Pardavimai
2019.06.23
Rusijos lėktuvams bus uždrausta skristi į Sakartvelą  17

Nuo liepos 8 dienos Rusijos oro linijų lėktuvai nebeskraidys į kaimyninį Sakartvelą (Gruziją).

Technika: „Samsung“ naujieji flagmanai nestebina, bet vis dar džiugina Premium 2

Šiemet Pietų Korėjos bendrovė „Samsung“ pristatė netgi tris aukščiausios klasės „Galaxy S“ serijos telefonus:...

Verslo klasė
2019.06.22
„Volvo Cars“ ir „Uber“ gamybai parengė savavaldį automobilį 4

Švedijos automobilių gamintojas ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą ir jau...

Laisvalaikis
2019.06.22
„Google“ nedraus naudoti savo serverių prisijungimams prie „Linkomanijos“ – LRKT  15

Interneto technologijų kompanija „Google“ nemato techninių galimybių riboti Lietuvoje draudžiamų tinklalapių,...

Technologijos
2019.06.22
Kuršių nerijoje atidaro pirmąjį „glempingą“ 1

Rusijos Kaliningrado sričiai priklausančioje Kuršių nerijos dalyje įrengtas pirmasis šiame regione prabangus...

Paslaugos
2019.06.22
JAV farmacijos gigantė „McKesson“ kuriasi „Hanner“ biurų pastate

JAV didmeninės vaistų prekybos gigantė „McKesson“, Vilniuje kurianti finansinių paslaugų centrą, įsikūrė...

Statyba ir NT
2019.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau