6 vietinių turistų tipai 

Publikuota: 2018-12-17
Daugiausiai išleidžiantis turistų segmentas „viskas įskaičiuota“ mėgsta poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. „Eglės“ sanatorija Druskininkai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daugiausiai išleidžiantis turistų segmentas „viskas įskaičiuota“ mėgsta poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. „Eglės“ sanatorija Druskininkai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės? Turizmo departamento užsakymu atliktame tyrime pirmąkart išskirti 6-i vietinių turistų tipai.

Naudodamiesi statistiniais metodais, pagal skirtingas turizmo Lietuvoje motyvacijas bei įpročius keliauti savo šalyje, tyrėjai surikiavo šiuos turistų tipus: pramogautojai, „viskas įskaičiuota“, „ramybė su šeima“, „gamtos mylėtojai“, ‚ten, kur visi“; „ieškantys kokybės“.

Kiekvienas iš tipų užima daugmaž panašią rinkos dalį. Daugiausiai –18% nuo visų vietos turistų sudaro pramogautojai ir „viskas įskaičiuota“ keliauninkai. Toliau rikiuojasi „ramybė su šeima“ – 17%, „ten kur visi“ bei „gamtos mylėtojai“ – po 16%, ir ieškantys kokybės – 14%.

Kiekvienam turistų segmentui sudarytas detalus portretas. Tyrėjai išanalizavo, kiek to ar kito tipo turistas išleidžia pinigų kelionėms, kur nakvoja, kokių naudoja paslaugų, kaip užsako nakvynes ir pan.

Viskas įskaičiuota

nuotrauka::1

Daugiausiai išleidžiantys yra „viskas įskaičiuota“ turistai - jų vidutinės vienos kelionės išlaidos viršija 120 Eur.

„Tai poilsiautojai, mėgstantys poilsį gerame viešbutyje ar pasilepinimą SPA centre. Šio segmento atstovai dažniau nei kiti poilsiui renkasi ilguosius savaitgalius. Šiame segmente daugiau vidutinio amžiaus žmonių ir turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų“, – pasakoja Rūta Matulaitienė, tyrimą atlikusio KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto tyrimų skyriaus vadovė.

Šie poilsiautojai „medžioja“ pasiūlymus, kai prabangus poilsis parduodamas už patrauklią kainą. Jų poilsis ramus – jie mieliau „taupo energiją“ bei renkasi vietas, kur gali gauti privatumo. Šio segmento atstovai dažniau nei kiti poilsiui renkasi ilguosius savaitgalius, sveikatinasi SPA centruose.

Šiame segmente daugiau vidutinio amžiaus žmonių ir turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų.

„Viskas įskaičiuota“ turistai dažniau nei kiti keliauja į Palangą, Druskininkus, Birštoną, Trakus. Jie taip pat dažniau apsistoja viešbučiuose (40%), dažniau perka nakvynę per „Booking.com“ (51%), „Makalius.lt“, „Beta,lt“, „Noriunoriunoriu.lt“ ar pan. (38%).

Šių turistų išlaidos apgyvendinimui yra didžiausios.

Gamtos mylėtojai

nuotrauka::2

Tai keliautojai, mėgstantys aktyvias, pažintines keliones Lietuvoje. Jų kelionės tikslas – žygiai, dviračiai, turistavimas, gamtos bei kultūros objektų lankymas. Šiame segmente mažiau jaunimo ir vilniečių, o daugiau – vyriausių, pensinio ar beveik pensinio amžiaus žmonių (60 ir daugiau metų).

Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 104 Eur/žmogui ir nesiskiria nuo Lietuvos turistų išlaidų vidurkio. Jie rečiau nei kiti lankosi uždaruose vandens parkuose ir SPA centruose.

Šio tipo vietiniai turistai dažniau nei kiti keliauja į Neringą, Alytaus, Telšių, Tauragės, Marijampolės, Utenos apskritis, Biržus.

Ten, kur visi

nuotrauka::3

Šio segmento atstovai renkasi šurmulingas, populiarias vietas, kuriomis susidomi išgirdę žiniasklaidoje. Tai – vidutinių pajamų segmentas, dažniausiai apsistojantis viešbutyje arba nuomotame privačių asmenų būste. Šie poilsiautojai mėgsta lankyti kultūrinius objektus, dažnai valgo restoranuose ar kavinėse, nemaža dalis aplanko ir kultūrinį renginį. Šie turistai dažniau nei kiti keliauja į Vilniaus miestą. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 108 Eur/žmogui ir nesiskiria nuo Lietuvos turistų išlaidų vidurkio.

Ramybė su šeima

nuotrauka::4

Tai paprasto, ramaus poilsio prie ežero ar nuosavoje sodyboje atstovai. Jie dažniau nei kiti ilgąsias metų atostogas praleidžia Lietuvoje (net 83%), ieško vietų, draugiškų vaikams. Tai žemesnių pajamų segmentas, todėl dažniau nei kiti apsistoja kempinge, namelyje, palapinėje ar nuosavoje sodyboje bei rečiau valgo maistą restoranuose ar kavinėse, rečiau lankosi kultūriniuose renginiuose bei naktiniuose baruose

Šie turistai viskam, išskyrus maistą, perkamą ne restoranuose, išleidžia mažiau. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 97 Eur/žmogui. Šį segmentą dažniau sudaro vyrai, žemiausių pajamų gyventojai (iki 500 Eur 1 šeimos nariui); kiek dažniau – nedirbantys.

Šio tipo turistų labiausiai pamėgtos vietovės: Palanga, Vilniaus miestas, Šventoji, Klaipėdos miestas, Druskininkai. Rečiau nei kiti jie keliauja į Druskininkus, Klaipėdos miestą, Birštoną, Trakus.

Pramogautojai

nuotrauka::5

Šie keliautojai derina poilsį prie koncertų ar festivalių datų. Kadangi šiame segmente daugiau jaunimo iki 29 m., šie keliautojai daug dažniau renkasi keliones traukiniu ar autobusu, o ne automobiliu, bei apsistoja nemokamos nakvynės pas gimines ar draugus. Jų vidutinės išlaidos vienos kelionės metu siekia 101 Eur/žmogui.

Ieškantys kokybės

nuotrauka::6

Šių keliautojų pagrindinis kriterijus – kokybė. Jie verčiau poilsiauja mažiau naktų, bet kokybiškai. Tad ir už nakvynę moka daugiau nei kiti segmentai ir rečiau apsistoja poilsio nameliuose ar pas gimines. Kokybės kriterijų taiko ir maistui – restoranuose jie taip pat linkę išleisti daugiau.

Ši turistų grupė - daug išleidžiantys žmonės. Kaip ir „viskas įskaičiuota“ turistų, „ieškančių kokybės: vidutinės vienos kelionės išlaidos siekia 120 Eur asmeniui.

Jie dažniau nei kiti keliauja į Druskininkus, rečiau nei kiti keliauja į Vilniaus miestą.

Žinutė paslaugų teikėjams

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, Turizmo departamento Vietinio turizmo tyrimo vadovė, paklausta, kokias išvadas iš tyrimo galėtų pasidaryti įvairių turistams aktualių paslaugų teikėjai, viešbučiai, restoranai, atkreipia dėmesį, jog turistai renkasi tas šalies vietas, kur geriausiai išvystyta turistinė infrastruktūra.

„Žmonės važiuoja ten, kur viskas yra, - yra kur apsistoti, kur pavalgyti, ką pamatyti ir nuveikti. Paslaugų teikėjams pravartu išanalizuoti tyrimo rezultatus, pasižiūrėti, į kokį turistų segmentą jie orientuoja savo paslaugas, ir ko tam segmentui reikia“, - kalba ji.

Žydrė Gavelienė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė, sako, kad svečių prisitraukti svajojantys šalies regionai turi atkreipti dėmesį, kad turistas darosi vis labiau reiklus atostogų turiniui, jam reikia kokybiškos paslaugos ir turinio – veiklų, edukacijų, pramogų.

„Vien tik pasiūlyti turistui kur pavalgyti, jau neužtenka“, – pabrėžia p. Gavelienė.

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, atkreipia dėmesį tai, kad labai aukštas procentas po Lietuvą keliaujančių žmonių nakvynės ieško per „Booking.com“.

„Apgyvendinimo įstaigos už paslaugą „Booking.com“ moka labai didelius procentus, geriau būtų jei žmonės dažniau nakvynės ieškotų tiesiogiai apgyvendinimo įstaigų svetainėse“, – sako ji.

Tyrimą Turizmo departamento užsakymu atliko KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas. Internetu apklausti 1.500 visos Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 74 m. amžiaus.

Apklausa vyko šių metų rugpjūčio mėn.

Visą tyrimą rasite ČIA.

nuotrauka::7

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
KTU smulkiam verslui kuria pusiau nemokamą klientų rizikos vertinimo įrankį 1

Klientų rizika ir jos vertinimas yra svarbi verslo dalis. Tačiau smulkios ir vidutinės įmonės (SVĮ) lengvai...

Paslaugos
2019.03.25
„Baltnetos komunikacijų“ darbas buvo sutrikęs dėl elektros gedimo 10

Viena didžiausių šalyje informacinių technologijų (IT) paslaugų tiekėjų UAB „Baltnetos komunikacijos“...

Paslaugos
2019.03.25
Palangos centre ketinama statyti 4 žvaigždučių viešbutį 5

Pačiame Palangos centre, šalia Nepriklausomybės aikštės, ruošiamasi statyti viešbutį, į kurį bendrovė iš...

Statyba ir NT
2019.03.25
„Apple“ ruošiasi gyvenimui be „iPhone“ 6

Vadovų pasikeitimai technologijų milžinėje „Apple“ – signalas, kad įmonė ruošiasi ateičiai, kurioje...

Vadyba
2019.03.25
Pardavimų valanda įmonėje „Ruptela“: sėkmingam pardavimui būtina ir laisvė, ir disciplina Premium 2

Kai įmonės pardavimų ambicija – patekti į pasaulio telematikos paslaugų bendrovių TOP 40 ir užimti 1%...

Paslaugos
2019.03.25
Kas ketvirtas gyventojas mano, kad jo darbo vietą užims robotas

Reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos dirbančiųjų mano, kad ateityje jų...

Paslaugos
2019.03.25
Pašto rinkos pajamos pernai ūgtelėjo 16% 1

Bendrosios pašto sektoriaus 2018 m. pajamos sudarė 171,1 mln. Eur, t. y. 16,3% daugiau nei 2017 m., kai jos...

Paslaugos
2019.03.25
BDAR: balandį paaiškės, ar sporto klubai turi teisę rinkti pirštų atspaudus 1

Įmonių tikrinimus šiuo metu atliekanti Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija balandį ketina skelbti išvadas...

Paslaugos
2019.03.25
Lenkijos televizija kuria atstovybę Lietuvoje, rengs programą „TVP Wilno“  3

Lietuvoje transliuojamas „TVP Polonia“ kanalas šiemet turėtų pakeisti pavadinimą į „TVP Wilno“, o programos...

Rinkodara
2019.03.25
„Vykom“ didina apsukas, didžiausias iššūkis – elektromobiliai Verslo tribūna 2

Kompanija „Vykom“, teikianti automobilių ir kitų krovinių pervežimo paslaugas, artimiausiems metams yra...

Logistika
2019.03.25
Inovatyvūs verslai padiktavo naują profesiją Verslo tribūna 2

Atsižvelgdamas į šiuolaikinio ir ateities Lietuvos verslo poreikius Vilniaus Gedimino technikos universitetas...

Ateities miestas
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25
Šiuolaikinės valgyklos pietus siūlo už 1,7 Eur arba nemokamai juos veža net į kitą miestą Premium 6

Verslininkai rizikuoka mažesniuose miestuose atidaryti modernias valgyklas ir paneigia mitus, kad regionuose...

Gazelė
2019.03.24
Populiariausios lietuvių kelionių kryptys: sąrašo viršūnėje – Baltarusija 7

Į užsienį 2018 m. ketvirtąjį ketvirtį keliavo 364.300 šalies gyventojų, arba 5,7% daugiau nei per tą patį...

Paslaugos
2019.03.24
Kampanija „Išsinuomok suomį“ turistams atskleis suomiškos laimės paslaptį 4

Laimingiausia pasaulio šalimi neseniai pripažintos Suomijos turizmo skatinimo agentūra „Visit Finland“...

Paslaugos
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Vienos kelionės po Lietuvą metu lietuviai išleidžia iki 100 Eur

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį Lietuvos gyventojai po savo šalį keliavo daugiau, skelbia Statistikos...

Paslaugos
2019.03.23
M. Pravilonis įsiveržė į geriausių pasaulio someljė olimpą Premium 1

Kovo 11–15 d. Belgijoje, Antverpene, vykusiame XVI Pasaulio someljė čempionate (Best Sommelier of the World...

Laisvalaikis
2019.03.22
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 13

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Į Tailandą Lietuvos piliečiai galės vykti be vizų 5

Nuo balandžio vidurio Lietuvos piliečiai, atvykstantys į Tailandą turizmo tikslais, galės šioje Pietryčių...

Verslo aplinka
2019.03.22
Parse Error line 0, character 0
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau