Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-10-07 06:40

Vadovo komunikacija ir verslo matomumas viešumoje: tikslai, nauda ir iššūkiai

Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ar bendrovės ir jos vadovo bei savininko matomumas viešumoje gali turėti įtakos veiklos rezultatams? Šiandien tai retorinis klausimas, nes akivaizdu, kad daugelis vartotojų sprendimus priima remdamiesi ir viešąja nuomone bei viešai prieinama informacija. Kuo tokios palankios informacijos apie verslą ir jo vadovą ar savininką daugiau, tuo didesnė tikimybė, kad šis verslas sulauks daugiau pirkėjų ir jo siūlomų produktų ar paslaugų vartotojų.

Tai patvirtina ir rugsėjo pabaigoje „Verslo žinių“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį devintą kartą skelbtas mažmeninės prekybos sektoriuje lyderiaujančių įmonių dešimtukas.

Patinka matematiškai apskaičiuoti vertinimai

Nors straipsnyje nurodoma, kad pirmiausia bendrovės reitinguojamos pagal objektyvius finansinius rodiklius: pajamas, pelną, pelningumą, pelną vienam darbuotojui ir t. t., tačiau tarp vertinimo kriterijų yra ir „2023 m. sutrauktas VŽ skaitytojų dėmesys, įvertinus teigiamą ar neigiamą kontekstą“. Straipsnyje akcentuojama, kad 91,57 balo iš 100 galimų surinkusiai ir antroje vietoje reitinguojamai UAB „Norfos mažmena“ „pozicijai didelę įtaką darė jos matomumas viešumoje. Dažnai komentuoja ir pats vadovas Dainius Dundulis, o ir pati bendrovė nuolat dalijasi savo geromis naujienomis“. Skirtumas nuo pirmoje vietoje reitinguotos UAB „Maxima LT“ sudarė vos šimtosios balo dalys – 0,45.

„Labiausia patinka vertinimai, kurie apskaičiuojami matematiškai. O jei vertina žmonės – gali likti nemažai vietos subjektyvumams“, – teigia Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos UAB „Rivona“ generalinis direktorius.

Beje, rugsėjį skelbtame šalies įtakingiausių verslo atstovų reitinge pagal įvairių sričių ekspertų vertinimus D. Dundulis pirmą kartą pateko į dešimtuką (penkta vieta) ir jame yra vienintelis šalies mažmeninės prekybos tinklų atstovas. Ekspertų apklausą „Delfi“ užsakymu atliko žurnalas „Reitingai“, gegužės 20 – birželio 28 d. apklausęs 1.088 politikus, verslininkus, tarnautojus, žurnalistus, visuomenininkus ir kitus žinomus žmones.

O visuomenės apklausoje vertinimu tarp įtakingiausių verslininkų ir ekonomistų D. Dundulis rikiuojasi 3-oje vietoje, kai pernai buvo 8-oje. Visuomenės apklausą birželio 18 – liepos 3 d. atliko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.

Žurnalistams – iki 4 val. per savaitę

Anot D. Dundulio, aktyviai komunikuoti viešumoje jis pradėjo maždaug prieš 5 metus.

„Mano vertinimu komunikavimas turi keletą tikslų. Pirmiausia, tai galimybė išsakyti savo poziciją tiems, kurie priima sprendimus. Juk kuo daugiau informacijos jie turės „iš pirmų lūpų“, t. y. iš specialistų, kurie gyvena šiuo verslu, tuo geresnių sprendimų galima tikėtis. Taip pat nebijau kalbėti temomis ir aktualijomis, dėl kurių dalis šį verslą išmanančių profesionalų nelinkę pasisakyti, nuo kontraversiškų klausimų ir temų linkę „slėptis krūmuose“, – atsakydamas į klausimą, kas paskatino „išeiti viešumon“, pasakoja „Norfos“ vadovas. – Suprantama, kad komunikavimas ir viešumas – tai ir galimybė pristatyti savo verslą, įmonę bei didinti jos žinomumą ir populiarumą.“

Tiesa, anot jo, sunku įvertinti skaičiais, kiek aktyvus bendravimas su žurnalistais, dažnesni pasisakymai žiniasklaidoje duoda naudos pačiai įmonei, kiek daugiau pritraukia pirkėjų ir didina apyvartą.

„Matyt, tokių objektyvių skaičių niekam nepavyktų pateikti, bet reikia pripažinti, kad viešumas, savo nuomonės ir pozicijos išsakymas, komunikavimas su žmonėmis per žiniasklaidą duoda naudos ir įmonei plačiąja prasme, ir didina pasisakančiojo žinomumą bei populiarumą, – įsitikinęs D. Dundulis. – Atsakyti į žurnalistų klausimus man nėra jokių problemų, paprastai iš karto galiu atsakyti į, matyt, daugiau kaip 90% klausimų, nes esu įsigilinęs į verslą, nuolat analizuoju įmonės skaičius ir galiu apie juos kalbėti, o taip pat plačiau – apie prekybos sritį, nes joje jau nuo 1993 m. Paprastai į klausimą atsakau per keletą minučių, o iš viso per savaitę vidutiniškai tam tenka skirti apie 2–4 valandas.“

Beje, tarp žurnalistų D. Dundulis garsėja tuo, kad visuomet pasiruošęs su jais kalbėtis ir operatyviai atsakyti į įvairius klausimus. O tai nuolat skubantiems darbus atlikti žurnalistams yra patraukli vertybė.

Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad viešumas, žinomumas bei atpažįstamumas turi ir neigiamą pusę, nes „esu atpažįstamas gatvėje ar kitoje viešoje vietoje, o šis dėmesys man nėra malonus, geriau jo nebūtų“.

Nepalankių komentarų nauda

D. Dundulis atskleidžia ir dar vieną viešumo niuansą.

„Nelinkęs tuščiažodžiauti ir kai kada labai trumpai pasisakydamas, nepaaiškindamas konteksto, kuris, kaip man atrodo, yra gerai žinomas, sulaukiu nepalankių komentarų. Tačiau ir tai duoda naudos – jie man padeda suprasti, kaip šia tema reikėtų kalbėti kitą kartą, kad žmonėms galėčiau išaiškinti tiksliai, kokie yra mano ketinimai ar kodėl buvo priimtas vienas ar kitas sprendimas, kokie jo tikslai, kam to reikėjo, kam kokią naudą teikia ir t. t.“, – apie nesibaigiančias komunikavimo pamokas kalba „Norfos“ vadovas.

Jis pateikia pavyzdį, kad sulaukta nemažai kontraversiškų komentarų po straipsniais, kurie pristatė Vilniuje jo įsteigtą Sostinės medicinos centrą (SMC). Dalis komentatorių priekaištavo, kad šis privatus moderniausia įranga aprūpintas medicinos centras nuvilios kvalifikuočiausius medikus iš valstybinių įstaigų.

„Matyt, daugeliui kritikų atsakymas galėtų būti vienas: kai tik politikai pasirūpins ir sudarys sąlygas susikurti tinkamai valstybinei sveikatos priežiūros sistemai, tokių privačių sveikatos centrų poreikio nebus. Ir nei man, nei kitiems jų nebus reikalo kurti“, – teigia D. Dundulis.

Skaitytojams priminsime, kad D. Dunduliui idėja sukurti modernią sveikatos priežiūros įstaigą kirbėjo gerą dešimtmetį, o šį rugsėjį SMC pradėjo veikti. Jame šeimos gydytojų, dermatologų, ginekologų, kardiologų, oftalmologų otolaringologų, neurologų, urologų kabinetai, 6 operacinės ir pooperacinės palatos, reanimacijos skyrius, hemodializės procedūrinė aprūpinti modernia įranga. Čia teikiamos ir fizinės reabilitacijos paslaugos. Iš viso vien tik į moderniausius SMC įrengimus investuota per 40 mln. Eur.

52795
130817
52791