„Panevėžio keliai“ rengiasi į teismą dėl žalos atlyginimo iš Vilniaus savivaldybės

Viena didžiausių kelių tiesimo bendrovių Lietuvoje Panevėžio keliai rengiasi kreiptis į teismą dėl žalos iš Vilniaus miesto savivaldybės atlyginimo už neskaidrų Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rekonstrukcijos konkursą.
Tai VŽ patvirtino Valentas Mitrauskas, bendrovei ginče atstovaujantis advokatų kontoros Motieka ir Audzevičius partneris, po trečiadienį Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) priimto Panevėžio keliams palankaus sprendimo.
Šiuo metu detaliai analizuojame LAT nutarties motyvus ir ruošiamės teisminiam procesui dėl neteisėtais veiksmais Panevėžio keliams padarytos žalos atlyginimo. Bendrovė, pateikusi neabejotinai naudingiausią pasiūlymą, turėjo būti pripažinta konkurso laimėtoja ir su ja turėjo būti sudaryta rangos sutartis, teigė advokatas.
V. Mitrauskas neįvardijo planuojamo teikti ieškinio reikalavimo dydžio, nes, anot jo, kokia yra žala, dar skaičiuojama.
Aišku tik tai, kad žalą sudarys Panevėžio kelių netiesioginiai nuostoliai negautos pajamos. Tikslus jos dydis bus apskaičiuotas iš konkurso metu pasiūlyme nurodytos kainos, atimant visus viešojo pirkimo sutarties vykdymo kaštus, kuriuos būtų patyrusi įmonė, vykdydama sutartį. Atsižvelgiant, kad konkurse pasiūlyta kaina viršijo 30 mln. Eur, žalos dydis gali būti išties reikšmingas, sakė advokatas.
Trečiadienį LAT neskundžiama nutartimi konstatavo, jog Vilniaus miesto savivaldybė neteisėtai pasirinko kelių tiesimo bendroves Fegda ir Tilsta sostinės Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rekonstrukcijos konkurso laimėtojomis.
Iki tol žemesnės instancijos teismai Panevėžio kėlių pretenzijas dėl pirkimo buvo atmetę.
V. Mitrausko teigimu, ginčas teisme buvo sudėtingas.
Tą rodo ir panaikinti pirmosios bei antrosios instancijos teismų sprendimai. Galutinis LAT sprendimas yra teisingas ir pagrįstas, o pasiektas rezultatas svarbus ne tik ginčo šalims, bet bus reikšmingas ir teismų praktikoje. Kreipdamiesi į teismą ginčijome tik priimtų sprendimų teisėtumą, nekeldami nei žalos atlyginimo, nei sutarties sudarymo klausimo, nes ginčo pradžioje dar nebuvo žinomas nei žalos dydis, nei galimybės vykdyti darbus. Šiuo metu matydami, kad rekonstrukcijos darbai jau yra įpusėję, turime tik vieną pasirinkimą reikalauti patirtos žalos atlyginimo.
Tuo tarpu sostinės savivaldybė tvirtina, jog, nepaisant LAT nutarties ir dėl neskaidraus pirkimo skirtos 500.000 Eur dydžio baudos, pasirenkant konkurso laimėtoją sutaupytas 1,5 mln. Eur.
Teismo baudą vertiname neigiamai ir pačios nutarties nesuprantame, nes vienu metu viską (pirkime VŽ) vertinome ir per griežtai, ir per mažai griežtai, bet čia jau niekam pasiskųsti nebepavyks. Pasirinkdami laimėtojo pasiūlymą sutaupėme 1,5 mln. Eur ir labai nemažai laiko. Tai bendroje sumoje pasirinkimas išlieka tikslingas, o baudą sumokėsime, trečiadienį vakare VŽ sakė savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.
Savivaldybė taip pat svarsto galimybę prisiteisti baudą iš Fegdos bei Tilstos.
Nagrinėsime galimybę nuregresuoti baudą į rangovą, šitą pasirinkimą turime, sakė P. Poderskis.
Trečiadienį LAT konstatavo, jog konkursas buvo neskaidrus, tačiau nusprendė ne nutraukti sutartį su rangovu, o skirti perkančiajai organizacijai alternatyvią sankciją 500.000 Eur dydžio baudą. Priimdamas šį sprendimą, LAT prioritetą teikė viešajam interesui ir atsižvelgė, kad jau atlikta didelė dalis darbų pagal sutartį.
2019 metais sostinės savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur vertės sutartį su bendrovėmis Fegda ir Tilsta. Sankryžos rekonstrukcija pradėta tų pačių metų rudenį, o projektą planuojama įgyvendinti per 2020 metus.
Konkurse Panevėžio kelių pasiūlymą perkančioji organizacija atmetė, nes jis neatitiko reikalavimų. Bendrovė skelbė, jog darbus konkurse siūlė atlikti už 30,77 mln. Eur per 16 mėnesių.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti