„LTG Link“ išnuomavo traukinį latviams, Vilnius-Talinas sutrumpėjo iki vieno persėdimo

Keleiviams, vykstantiems iš Vilniaus į Estijos miestus, nuo šiol nereikės persėsti Rygoje.
Iki šiol į Rygą atvykęs traukinys turėdavo technologinę pertrauką iki kelionės atgal į Vilnių.
Važiuojančių iki Talino, Valgoje lauks Estijos vežėjo „Elron“ traukinys, kurio sustojimo laikas priderintas prie iš Vilniaus atvykstančio traukinio. Taip pat su vienu persėdimu Valgoje organizuojamas ir susisiekimas iš Talino į Vilnių.
Oficialiai paslaugos tiekėjas Latvijos teritorijoje bus Latvijos vežėjas „Vivi“. Raitis Nešporas, „Vivi“ generalinis direktorius, nurodo, kad toks sprendimas pasirinktas norint vežti keleivius modernesniu traukiniu, pagerinant komforto lygį.
„Pasažieru vilciens“ 2023 m. gavo modernių „Škoda" elektrinių traukinių, tačiau riedmenų parkas neelektrifikuotiems ruožams, tarp jų ir Ryga-Valga, yra gana senas. Tuo tarpu lietuviškame traukinyje yra I ir II klasės, galimybė įsigyti gėrimų ir užkandžių, veikia „Starlink“ interneto ryšys, nurodoma pranešime.
Latvijos žiniasklaidai R. Nešporas taip pat teigė, kad riedmenų nuoma yra kryptis, kurią „Vivi“ planuoja plėtoti ir toliau neelektrifikuotuose maršrutuose.
„Bendradarbiavimą su „LTG Link“ galima vertinti kaip bandomąjį projektą, o su Estijos vežėju „Elron“ šiuo metu vyksta derybos dėl galimybės ateityje nuomotis dyzelinius traukinius „Stadler Flirt“, – R. Nešporą cituoja lsm.lv.
Apie latvių planą nuomotis lietuvišką traukinį VŽ rašė dar gruodį. Tuomet Latvijos žiniasklaida buvo nurodžiusi apytikslę Latvijos pusės norimą tokios nuomos kainą (117.000 Eur), tačiau LTG atstovai teigė pasiūlymą teiksiantys patys. Realios nuomos kainos ir sutarties trukmės nei LTG, nei „Vivi“ neatskleidžia.
„Riedmenų nuoma iš Lietuvos vežėjo „LTG Link“ buvo vykdoma viešųjų pirkimų pagrindu. Atsižvelgiant į riedmenų įrangos skirtumus ir siūlomą keleivių komforto lygį, PESA 730 ML traukinio nuomos ir eksploatavimo išlaidos 1 km yra maždaug 10% didesnės už dyzelinių traukinių riedmenų, kuriais „Vivi“ šiuo metu teikia vežimo paslaugas neelektrifikuotais maršrutais, eksploatavimo išlaidas. Vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, konkurso dalyvių pateikti pasiūlymai yra riboto naudojimo informacija“, – nurodoma VŽ gautame „Vivi“ atsakyme.
Nuo vasario 10 d. LTG bilietų prekybos platformoje galima įsigyti ir traukinio bilietus nuo Vilniaus iki Talino arba atgal. Iki šiol keleiviui tarp Lietuvos iki Latvijos sostinių tekdavo pirkti tris skirtingus bilietus iš visų trijų šalių vežėjų, tad bendrai tokia kelionė kainuodavo virš 52 eurų. Dabar bilietas iš Vilniaus iki Talino arba atgal kainuos 39 eurus, nurodoma LTG pranešime.
Bendra kelionės trukmė šiuo metu nesikeis, ji gali būti sutrumpinta tuomet, kai bus peržiūrimi ir derinami nauji metiniai traukinių tvarkaraščiai, kurie oficialiai įsigalioja metų pabaigoje.
„Pirmu žingsniu kartu suderinome trijų maršrutų tvarkaraščius, kad galima būtų per vieną dieną keliauti tarp Vilniaus ir Talino. Antru etapu siūlome keleiviams keliauti su vienu persėdimu, patogiai įsigijus vieną bilietą patrauklesne kaina. Visų trijų vežėjų galutinis tikslas ateičiai – tiesioginis maršrutas maksimaliai sutrumpinant kelionės laiką, – sako Kristina Meidė, „LTG Link“ vadovė.