„Bolt“ metinės pajamos pirmąkart viršijo 2 mlrd. Eur

2023 m. skelbtais duomenimis, kompanija „Bolt Technology“ užpernai įplaukas didino trečdaliu iki 1,7 mlrd. Eur, o jos veiklos nuostoliai siekė 94,3 mln. Eur.
Šiandien „Bolt“ veikia daugiau nei 50 šalių ir daugiau nei 20 iš jų yra pirmaujanti operatorė, nurodo kompanija. Platforma teikia pavežėjimo, paspirtukų ir e. dviračių nuomos, maisto produktų pristatymo bei dalijimosi automobiliais paslaugas.
Gegužę „Bolt“ užsitikrino 220 mln. Eur finansavimą, kuris skirtas ruoštis išankstiniam akcijų platinimui (IPO). 2023 m. pavasarį naujienų agentūrai „Reuters“ M. Villigas teigė, kad kompanijos planas yra 2024 m. pasiekti pirmąjį pelną, o 2025 m. būti pasiruošus IPO.
Ne viskas šiais metais „Bolt“ klojosi kaip numatyta – netrukus bendrovė gali turėti didelių nenumatytų finansinių išlaidų. Lapkričio pradžioje 15.000 buvusių ir esamų pavėžėjimo platformos vairuotojų Jungtinėje Karalystėje laimėjo ginčą teisme dėl pripažinimo darbuotojais. Taip jie užsitikrino teisę į mokamas atostogas ir minimalų darbo užmokestį.
Po Londone įsikūrusio Darbo tribunolo sprendimo, advokatų kontora „Leigh Day“ teigė, kad jos astovaujamiems 15.000 vairuotojų priklausanti kompensacija gali viršyti 200 mln. GBP (apie 240 mln. Eur).
Tiksli suma paaiškės tolesniuose teismo posėdžiuose.
Žvalgosi ir į autonominius automobilius
Naujieną apie 2 mlrd. Eur metines „Bolt“ pajamas M. Viligas paskelbė ketvirtadienį, kalbėdamas verslininko Harry Stebbingso vedamame technologijų podkaste „20VC“.
Estų verslininkas jame pasidalijo savo įžvalgomis apie autonominius automobilius, kaip svarbų kompanijos prioritetą – jis nurodė tikintis, kad tokios platformos kaip „Bolt“ bus labai reikšmingos padedant autonominėms transporto priemonėms įsitvirtinti.
Pastaruoju metu autonominiai taksi sulaukė daugiau dėmesio po spalį vykusio autonominio „Tesla“ modelio „Cybercab“ pristatymo, tačiau tokios kompanijos kaip amerikiečių „Waymo“ ar kinų „Baidu“ tokias paslaugas jau teikia ne pirmus metus ir nuosekliai plečia jų geografiją. Štai „Waymo“ šią savaitę paskelbė pradedantis teikti paslaugas visame Los Andžele, o „Waymo“ turi leidimus vykdyti veiklą Pekine, Uhane ir kitur.
„Pavežėjimo įmonės bus geriausias būdas savavaldžiams automobiliams ateiti į rinką. Kai kurie žmonės mano, kad šios įmonės ketina kurti savo platformas, o tokios įmonės kaip mūsų bus išstumtos iš rinkos. Manau, kad šie žmonės tiesiog neturi supratimo apie sudėtingumą ir apie tai, kaip sunku išplėsti tokius pavėžėjimo tinklus. Mes tai kūrėme 11 metų su žmonėmis vairuotojais ir tai jau sunku. Jei pridėsime šios autonominių procesų valdymo sudėtingumą, automobilių valymą, jų įkrovimą ir pan., tai bus dar sunkiau“, –podkaste nurodė M. Villigas.