Kelionės jūra Kelionės jūra Kelionės jūra Kelionės jūra Kelionės jūra

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-09-14 09:00

Į Švediją ir Vokietiją – keltais, patogiai ir atsakingai

Lietuviams vis dažniau renkantis keliones jūra, dairomasi ne tik į Klaipėdos uostą, bet ir į kaimyninės Latvijos Ventspilio ir Liepojos uostus. Iš šių jūros lopšių siūloma patrauklių maršrutų ir, kas labiausiai patinka keliautojams – jų laukia patogūs, kelionę į aukštesnį komforto lygį pakylėjantys keltai.

Patraukliausias mūsų šalies gyventojams maršrutas iš Ventspilio – keltų kompanijos „Stena Line“ siūlomas jūrinis kelias  į Švedijos uostą Nineshamną, esantį 50 km piečiau nuo Stokholmo. Iš šio miesto – puikus susisiekimas tiek su šiaurine, tiek su centrine Švedijos dalimi, iš kur toliau driekiasi keliai į Skandinaviją.

Kodėl lietuviai renkasi keliauti iš Ventspilio?

„Žmonės nori keliauti ekonomiškai ir tikisi kuo optimalesnio kelionės kainos bei kokybės santykio. Optimalu – kai kelionė greita ir pilna teigiamų emocijų, išsilaipinimo taškas yra arčiausiai kelionės tikslo. Manau, kad Lietuvos keleiviams patinka „Stena Line“, nes kompanija stengiasi išpildyti šiuos lūkesčius“, – sako kelionių jūra organizavimo IĮ „Laivė“ vadovė Neringa Grišonaitė.

Iš Liepojos „Stena Line“ laivas kelia į Vokietijos uostą Travemiundę – sutrumpėjus perkėlos laikui, šiemet šis maršrutas sparčiai populiarėja tarp norinčiųjų keliauti į Vokietiją.

Lietuviai keliauja ir trečiuoju „Stena Line“ maršrutu Gdynė-Karlskrona. Tiesa, dėl vis dar prastos kokybės automobilinio kelio atkarpos pakeliui į Gdynę šį maršrutą keliautojai renkasi rečiau.

Agnieszka Zembrzycka, „Stena Line“ atstovė, svarsto, kad yra kelios priežastys, dėl kurių Lietuvos keliautojai renkasi šios kompanijos keltų maršrutus.

„Visų pirma – patogios jungtys. Maršrutas Ventspilis-Nineshamnas užtikrina puikų susisiekimą su populiariomis lankytinomis Švedijos vietovėmis ir toliau – su Norvegija. Be to, svarbus motyvas pasirenkant mūsų keltus – komfortas ir įvairūs patogumai keliaujant, nuo jaukių kajučių, restoranų iki galimybės kelionės metu apsipirkti. Žinoma, labai svarbus aspektas – konkurencinga kaina bei specialūs kelionių pasiūlymai, leidžiantys sutaupyti. Lygiai taip pat svarbu, kad Lietuvos keleiviams patinka patogus keltų tvarkaraštis, taip galima lanksčiai planuoti keliones“, – vardija A. Zembrzycka.

Tiek maršrutu Ventspilis-Nineshamnas, tiek Liepoja-Travemiundė kursuoja po du „Stena Line“ keltus. Šią vasarą keleivių skaičius reisuose Ventspilis-Nineshamnas, palyginti su praėjusiu sezonu, išaugo 11 proc.

Tvarumas – ne vien sąvoka: siekiama nulinių emisijų

„Stena Line“, kurios maršrutai vagoja visą Baltijos jūrą, itin daug dėmesio skiria tvarumui ir pastangoms sumažinti kompanijos taršos poveikį. Keliautojai, atsidūrę šių keltų denyje, veikiausiai visų pirma pastebi patogumą ir kitus privalumus, tačiau plika akimi nematomos kitos pastangos – „Stena Line“ nuolat investuoja į technologinius patobulinimus, siekiant užtikrinti kuo tvaresnį laivyno eksploatavimą.

„Tvarumas gali būti tiesiog madinga sąvoka, bet ne „Stena Line“ atveju. Žavi bendradarbiavimas su šia kompanija, kadangi jie iš tiesų taupo resursus, o tvarumo dėsniai, be įvairių technologinių sprendimų, įsiskverbia ir į santykius su klientais bei partneriais. Nuo elektra varomų keltų įdarbinimo iki tokių neva smulkmenų, kai tiek keltuose, tiek terminaluose rūšiuojamos atliekos arba itin atsakingai planuojamas maisto tiekimas keltų maitinimo įstaigose, kad nebūtų likučių – tokią kelionių patirtį siūlyti klientams išties malonu“, – pasakoja N. Grišonaitė.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2168?placement=

„Stena Line“ tikslai, siekiant sumažinti taršos emisijas – itin ambicingi. Atsižvelgdama į Paryžiaus susitarime numatytus tarptautinius klimato kaitos tikslus, bendrovė ketina iki 2030 m. sumažinti bendras CO2 emisijas 30 proc.

Šioje tvarumo kelionėje kompanija keltų kurui naudoja iš atsinaujinančių šaltinių išgaunamą metanolį, biodyzeliną, kitus biodegalus ir diegia elektrifikacijos sprendimus. Ryškus pavyzdys – nuo 2015 m. tarp Švedijos ir Vokietijos kursuojantis pirmasis pasaulyje metanoliu varomas keltas „Stena Germanica“.  

Siekdama mažinti energijos vartojimą, „Stena Line“ savo laivuose diegia įvairias energijos priemones – optimizuoja apšvietimo, šildymo ir vėsinimo sistemas, investuoja į energiją taupančias technologijas.

Atsižvelgiama ir į paprastus dalykus – kaip jau minėta, atliekų rūšiavimą ir perdirbimą, laivuose tiekiamų prekių ir maisto šaltinius, pasirenkamus pagal  gamtai draugiškas ir etiškas praktikas.

Lyčių lygybė – dar vienas svarbus aspektas, pabrėžia A. Zembrzycka: „Mūsų aukščiausioje vadovybėje šiuo metu – trys moterys ir trys vyrai. Pasiekę lyčių pusiausvyros aukščiausiu lygmeniu, savo industrijai, klientams ir kolegoms parodome, kad tai yra kertinė mūsų tvarumo strategijos dalis. Laivybos pramonėje moterų jūrininkių – tik 2,7 proc., taigi imamės lyderių vaidmens, kuriant lygias galimybes visiems mūsų versle“,  – dėsto „Stena Line“ atstovė.

Patogiai, be rūpesčių ir su Wi-Fi

Jei jau keliautojai apsisprendė žengti ant „Stena Line“ kelto denio, jie gali būti tikri dėl keleto dalykų – kelionė bus sparti (iki Švedijos kartais pakanka vos 8,5 valandos), patogi ir tikrai nenuobodi.

Keltų kajučių pasirinkimas leidžia atsižvelgti į turimą kelionės biudžetą ir kitus pageidavimus – nuo standartinės kajutės, kajučių su vaizdu į jūrą iki liukso kajučių su papildomais patogumais.

„Šie laivai – nauji, tad jų interjeras šiuolaikiškas, paprastas, jaukus ir patogus, kajutės – erdvios. Restoranuose, baruose ir kavinėse siūlomi  vietos ir tarptautinės virtuvės patiekalai, mėgaujamasi kava ir užkandžiais. Nusipirkti kvepalų, mados namų gaminių, kosmetikos galima pigiau nei krante. Daugeliui aktualu internetas – „Stena Line“ keleiviai lieka visuomet „prisijungę“ keltuose prieinamu Wi-Fi ryšiu. Tai itin svarbu tiems, kurie keliauja darbo reikalus ar nori palaikyti nuolatinį ryšį su šeima ir draugais“, – pasakoja „Laivės“ vadovė N. Grišonaitė.

A. Zembrzycka priduria, kad kompanijos keltuose gerai jaučiasi ir vaikai, kuriems įrengtos žaidimų zonos. Nepatogumų nepatiria žmonės, turintys negalią – jiems įrengtos specialios kajutės ir kitos patalpos. Keliaujantys su augintiniais gali rinktis keturkojams bičiuliams pritaikytas kajutes.  

Iš Ventspilio keliantys „Stena Scandica“ ir „Stena Baltica“ keltai viename reise gali sutalpinti po 970 keleivių. 

„Šios bendrovės siūlomi maršrutai leidžia užtikrinti, kad keleiviai savo kelionės tikslą pasieks laiku. Laikas – tai, ką labiausiai vertina keliautojai, be to, jiems svarbu ekonominis aspektas. O mūsų pareiga – išgirsti klientus ir išpildyti jų lūkesčius bei parinkti tinkamiausią sprendimą. Tai nėra sudėtinga, kai vienas iš partnerių – „Stena Line“, - pabrėžia N. Grišonaitė. 

52795
130817
52791