Po „Tartle“ parodą – su kuratore E. Vanagaite
Kitas svarbus aspektas – kad šalia eksponuojamų mūsų senųjų dievdirbių kūrinių rodomi profesionalių Renesanso menininkų darbai. Tad Emilijos siūlymas buvo kalbėti apie parodą pasitelkiant priešpriešas: susitelkus į keletą kūrinių ar jų grupių pagalvoti, kuo jie skiriasi ar kuo yra panašūs. Nes, anot jos, „ir dideli skirtumai, ir panašumai yra gražu“.
Pirmoji priešprieša
Pirmoje salėje eksponuojami du XVI a. nežinomų dailininkų darbai iš meno pažinimo centro „aukso fondo kolekcijos“. Abiejuose – Mergelė Marija su kūdikiu, iš abiejų sklinda švelnumas, jautrumas, įsijautimas. O šalia – Kazimiero Brazdžiūno (g. 1991) Mergelė Marija, irgi su kūdikiu, 2022 m. sukurta drobę purškiant aerozoliniais dažais. E. Vanagaitė sako, kad čia ir atsiskleidžia skirtumas tarp tikinčio anų laikų menininko ir šiuolaikinio, kuriam ne tiek svarbu ta Mergelė Marija su savo kūdikiu. Jam svarbu savo pasirinktą siužetą įveikti per techniką.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai