2024-07-12 19:40

Kinai elektrifikuoja Rusijos tyrus

Kiniški automobiliai plūsta į Rusijos rinką, sparčiai keisdami iki šiol mėgtus gamintojus. Tatianos Meel („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Kiniški automobiliai plūsta į Rusijos rinką, sparčiai keisdami iki šiol mėgtus gamintojus. Tatianos Meel („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Rusijoje absoliuti dauguma automobilių turi vidaus degimo variklius ir yra varomi įprastais degalai. Nieko keisto, kai šalis nemažą dalį išteklių susikrauna iš naftos produktų gavybos. Tačiau pradėtas karas Ukrainoje pakeitė šalies autožemėlapį. Pasitraukus Japonijos, Pietų Korėjos, Europos automobilių gamintojams, teko pamiršti įprastus mitus, susijusius su kinų automobiliais. Dar daugiau – pamažėle sėsti į Kinijos intensyviai gaminamus elektromobilius.

Ir ne tik į kiniškus. Visomis jėgomis bandydama vakariečių paliktuose fabrikuose atgaivinti nacionalinę automobilių pramonę, Rusija ėmėsi gaminti elektromobilius pati. Dienos šviesą išvydo toks modelis kaip „Moskvich 3e“, gaminamas elektromobilis „Evolute i-Space“, o kada nors į kelius išriedės ir elektrinis „Lada e-Largus“.

Rusijos duomenų agentūra „Autostat“ skaičiuoja, kad nuo praėjusių metų gegužės iki šių metų balandžio šalyje buvo parduota per 20.500 naujų elektromobilių, daugiau nei pusė iš jų – Kinijos prekių ženklų. Palyginti su Europos verslų asociacijos (AEB) prognozėmis, kad šiemet Rusijoje bus parduota 1,45 mln. naujų automobilių, šis skaičius niekingai menkas. Visgi tiek elektromobilių yra 350% šuolis, palyginti su metais anksčiau. 

52795
130817
52791