2024-06-14 17:59

Europos paradoksas: viena ranka skėlė kinams antausį, kita – siekia jų investicijų

„Imago“ / „Scanpix“ nuotr.
„Imago“ / „Scanpix“ nuotr.
Savo automobilių pramonę dar pernai pasiryžusi žūtbūt apginti Europos Sąjunga (ES) paskelbė, kad ims tirti, ar Kinija neiškreipia konkurencijos sąlygų milijoninėmis subsidijomis, nuolaidomis ir parama savo gamintojams, kurie bando užkariauti europiečių garažus. Jau liepą kiniški elektromobiliai bus apmokestinti papildomais muitais iki 38,1%. Paradoksas, tačiau kiniškų elektromobilių savo gatvėse nenorinčios ES valstybės tuo pat karštai varžosi dėl kinų investicijų į naujas automobilių gamyklas ir darbo vietų.
  • Nesutarus, nuo liepos 4 d. kiniškiems importuojamiems elektromobiliams bus pradėti taikyti muitai iki 38,1%.
  • Europos automobilių gamintojai baiminasi atsakomojo muitų ir kainų karo.
  • Išeitimi Kinijos gamintojams tampa investicijos Europoje, dėl kurių jau dabar varžosi įvairios Bendrijos šalys narės.

Europos Komisija (EK) pranešė, kad nuo liepos 4 d. kiniškiems elektromobiliams bus pradėti taikyti muitai. „Reuters“ patikslino, kad BYD elektromobiliams bus nustatytas 17,4% muito tarifas, „Geely“ – 20%, o SAIC – 38,1% tarifas. Kitoms tyrime bendradarbiaujančioms bendrovėms būtų taikomas 21% tarifas, o nebendradarbiaujančioms bendrovėms – 38,1% tarifas.

52795
130817
52791