2024-03-08 20:52

„Renault“ nori atgaivinti Europos automobilių pramonę

„Renault“ atgaivino ir elektrifikavo ikoną – „Renault 5“. Gamintojo nuotr.
„Renault“ atgaivino ir elektrifikavo ikoną – „Renault 5“. Gamintojo nuotr.
Europos automobilių pramonė išgyvena sunkius laikus: žūtbūt reikia sukurti planą, padėsiantį išgyventi, kai į senąjį žemyną vienas po kito žengia Kinijos automobilių gamintojai, siūlantys pigesnius, neretai technologiškai pranašesnius gaminius. Bene garsiausiai apie tai kalba Prancūzijos „Renault“, po ketverių metų pertraukos sugrįžusioje Ženevos automobilių parodoje pristatę atgaivintą legendinį vardą – „Renault 5“.

Šis modelis bei skirtingos jo versijos buvo graibstomi it karštos bandelės nuo jo pasirodymo 1972-iais. Mažytį hečbeką įsimylėjo visa Europa ir iki 1996 m. buvo parduota 9 mln. šių nedidelių automobilių. „Karštosios“ jo versijos, sportiški hečbekai „Renault 5 Turbo“ dar iki šiol kelia sentimentų ne vienam vairuotojui.

Šį pavasarį Ženevoje „Renault“ parodė šiuolaikišką elektrinę savo senojo, bet neužmiršto modelio interpretaciją – „Renault 5 E-Tech“, arba „Renault R5“, apie kurią pirmąkart buvo užsiminta dar 2021 m. Skelbiama, kad elektromobilio projektavimą ir gamybą pavyko suspausti į trejus metus, kadangi jo ėmėsi elektra varomų transporto priemonių kūrimui skirtas „Renault“ padalinys „Ampere“.

52795
130817
52791