Dvyniai drakonai: nuo džipų JAV armijai iki perkamiausių SUV

„SsangYong“ veikla prasidėjo nuo dviejų kompanijų įkūrimo: 1954 m. „Ha Dong-hwan Motor Workshop“ ir 1962 m. „Dongbang Motor“, kurios susijungė 1963 m. Tuomet be JAV armijai reikalingų ypač ištvermingų džipų kompanija ėmė gaminti sunkvežimius bei autobusus, o vėliau – ir specialios paskirties automobilius, atitinkančius ypatingus reikalavimus, pvz., gaisrininkams–gelbėtojams.
Besikeičiant kompanijos savininkams kelis kartus buvo keičiamas ir jos pavadinimas. Kol galiausiai 1988 m. (Drakono metai pagal kinų kalendorių) ją įsigijo „SSangYong Business Group“ ir pavadinimą pakeitė į „Dvyniai drakonai“ – „SsangYong“. Juos stilizuotai simbolizuoja ir šios kompanijos logotipas: į dangų kylantys du drakonai.
„Daimler-Benz“ įtaka
1991 m. į „SsangYong“ investavusi Vokietijos kompanija „Daimler-Benz“ bendradarbiavo vystydama technologijas, vadybą ir pardavimus. Bendradarbiavimas ypač daug įtakos turėjo korėjiečiams vystant padidinto pravažumo automobilius (SUV) su „Mercedes-Benz“ technologija, o taip pat lengvąsias komercinio transporto priemones ir prabangius keleivinius automobilius bei dyzelinius ir benzininius variklius. Bendrovė gamino to meto aukščiausios technologinės klasės automobilius, o juos realizuodama turėjo galimybę pasinaudoti Vokietijos kompanijos valdomu pardavimo tinklu bei infrastruktūra.
Kaip tik tą dešimtmetį pasaulyje ėmė augti SUV paklausa. „SsangYong“ visureigis „Musso“, kuriuo pirmiausia prekiauti pradėjo „Mercedes-Benz“, tapo konkurentu pačios Vokietijos kompanijos gaminamiems panašiems modeliams. Todėl „Daimler-Benz“ korėjiečių visureigiu nustojo prekiauti. „SsangYong“ dar ilgus metus skabė bendradarbiavimo su vokiečiais vaisius: naudojo Vokietijos kompanijos dizainus, variklius ir transmisiją daugelyje modelių, pvz., antros kartos „Korando“, „Rexton“.
Naujas dvynių drakonų pakilimas
Po pasaulį nuniokojusios ekonominės krizės, kuri paveikė ir korėjiečių kompaniją, 2010 m. į „SsangYong Motor“ investuoja Indijos automobilių ir kito transporto gamybos milžinė „Mahindra & Mahindra“. Tai kompanijai suteikė ypatingų jėgų modernizuojant gamybą, o jos SUV modeliai šiandien tapo galvos skausmu konkurentams. „SsangYong“ pardavimai namų rinkoje kyla aštunti metai iš eilės, o didysis SUV „Rexton“ ir kompaktinis SUV „Tivoli“ tapo perkamiausi savo klasėse. Pernai iš viso parduota daugiau kaip 143.000 automobilių.
Beje. „SsangYong“ komanda šiemet po 9 metų pertraukos su „Tivoli“ startavo garsiajame Dakaro ralyje. Ispano Oskaro Fuertes vairuojamas lenktyninis „Tivoli DKR“ savo kategorijoje užėmė antrą vietą, o kelias dienas net pirmavo.
„Ne Dakarui skirtas grakštusis „Tivoli“ mėgstamas ir kelionėse didmiesčiuose, ir į gamtą – net ir ten, kur baigiasi keliai. Jo 170 mm prošvaisa, o ypač visų varančiųjų ratų sistema leidžia pasiekti net atokiausius gamtos kampelius, – pasakoja Tomas Ravinskas, „SsangYong“ atstovo Lietuvoje UAB „Autoverslo automobiliai“ komercijos direktorius. – Šis itin vykęs, kokybiškomis salono medžiagomis džiuginantis „SsangYong“ modelis Vakaruose pripažįstamas kaip pigiausias miesto klasės visureigis, puikiai suderinęs kainos ir kokybės santykį“.
Daugiau kaip 75 metus automobilių vertę vartotojams atskleidžianti Didžiosios Britanijos kompanija CAP HPi modeliui „Tivoli“ 2017 m. suteikė nominaciją kaip pigiausio SUV dyzelio, kurį verta vairuoti – „Cheapest diesel SUV to run“.
Brangiausia „Tivoli“ versija „Quartz“ su dyzeliniu 1,6 l 84 kW varikliu, automatine pavarų dėže, visų varančiųjų ratų sistema (4WD) ir gausia komplektacija Lietuvoje kainuoja vos 20.000 EUR. Jį pasirenka praktiški pirkėjai, kurie vertina ir tai, kad automobiliui suteikiama net 5 metų garantija neribojant ridos.
Įvertinta ištvermė ir ištikimybė
Visi „SsangYong“ visureigiai pasižymi ištverme bei vilkimo galia. Tačiau šia savybe savo klasėje išskirtinis „Korando“: su 2,2 litro 178 AG (131 kW) dyzeliniu varikliu, išvystančiu net 400 Nm (1.400–2.800 aps./min) sukimo momentą, gali tempti 2.000 kg masės krovinį (priekabą su stabdžiais). Vilkimo galią ypač vertinantys Didžiosios Britanijos namelių ant ratų klubo (The Caravan and Motorhome Club) nariai modelį „Korando“ šiemet jau išrinko geriausiu pagal tempimo savybes – suteikė titulą „Towcar of the Year 2018“. Didžiausio Europoje tokio klubo nariai, kurių yra daugiau kaip 350.000, rinkimus organizavo 35-ą kartą, o „Korando“ varžėsi su 20-ies gamintojų 44 modeliais.
Pernai rugsėjį įtakingoje automobilių pramonės parodoje „Frankfurt Motor Show“ debiutavęs 4-os kartos „Rexton“ modelis į ją atvyko... iš gamyklos Pyeongtaek mieste, nuvažiavęs daugiau kaip 13.000 km per 10 valstybių, tarp jų – ir Lietuvą. Vitoldas Milius, vienas iš 30 Europos žurnalistų, kuris vairavo visureigį ekspedicijoje „Rexton Trans Eurasia Trail“, komentavo, kad „nepriekaištingos vairavimo savybės ir ergonomiškas „Rexton“ interjeras ilgą kelionę pavertė lengva ir komfortabilia, o konstrukcijoje naudojamas ypač didelio stiprumo plienas užtikrino puikų ir patogų važiavimą bekelėse, padėjo išvengti kelio triukšmo ir vibracijos“.
Beje, p. Ravinskas atkreipia dėmesį, kad „Rexton“ yra vienas iš nedaugelio vis dar tikrų visureigių, nes tebegaminamas rėminis ir iš ypatingos kokybės plieno. Pasirodžius naujos kartos modeliui jo pardavimai Europoje pernai, palyginti su 2016 m., šoktelėjo 19%. Šiam ir kitiems „SsangYong“ modeliams suteikiama 5 metų garantija neribojant ridos.