L. Kazlauskas. Siuntų pristatymo sektoriaus iššūkiai

Pirmasis – e.komercijos augimo neapibrėžtumas. Nors internetinei prekybai ir toliau prognozuojame bendrą ilgalaikį augimą, tačiau trumpuoju laikotarpiu yra apstu iššūkių. Pats didžiausias iš jų – ekonominės situacijos neapibrėžtumas, kurį gali lemti geopolitiniai neramumai, didėjančios palūkanų normos. Visa tai gali neigiamai paveikti gyventojų apsipirkimus internete ir, atitinkamai, turėti įtakos pervežamų siuntų skaičiui.
Dar vienas ženklus iššūkis, su kuriuo bus susiduriama 2024 metais, susijęs su tinkamu efektyvumo užtikrinimu. Kitaip tariant – siuntų bendrovės turės galvoti, kaip kuo optimaliau panaudoti turimus resursus ir infrastruktūrą ne tik kasdienėje veikloje, bet ir galvojant apie bendrovės plėtrą. Konkrečiai pašto operatoriams efektyvumo paieškos neapsieis be būtinybės klientams siūlyti vis įvairesnius ir patogesnius paslaugų teikimo kanalus.
Susidurdamas, kaip ir visi Europos paštai, su mažėjančiomis tradicinių pašto paslaugų apimtimis ir norėdamas išlaikyti pajamų lygį bei prisitaikyti prie kintančių klientų poreikių, Lietuvos paštas (LP) sparčiai persiorientuoja į kurjerinių ir paštomatinių paslaugų teikimą. Tokių paslaugų poreikiui sparčiai didėjant sulig e. prekybos plėtra, LP šioje nišoje sėkmingai veikia su LP EXPRESS prekės ženklu. O jau nuo kitų metų kovo mėnesio LP EXPRESS paštomatų tinklo veiklos geografija išsiplės nuo Lietuvos iki visų trijų Baltijos šalių.
Iššūkis numeris trys – kaistanti konkurencinė aplinka. Siuntų bendrovėms norint užtikrinti maksimalų savo turimo tinklo užimtumą ir kartu lėtėjant siuntų augimo tempams, rinkos žaidėjų kova dėl privačių ir verslo klientų taps dar aršesnė. Klientai dėl to kartais gali tikėtis palankesnių sąlygų ir vis naujus jų poreikius atliepiančių paslaugų. Žvelgiant iš sektoriaus žaidėjų perspektyvos, dėl vis stiprėjančios konkurencijos dar svarbiau bus skirti maksimalų dėmesį procesų efektyvumo užtikrinimui bei sprendimams, užtikrinantiems kuo geresnę ir sklandesnę vartotojų patirtį.
Na ir galiausiai – tvarumo užtikrinimas. Kuo didesnis siuntų pristatymo iš pirmo karto procentas, optimalūs transporto maršrutai, tvarios pakuotės, mažų emisijų transporto priemonės – tvarūs ir prie aplinkos tausojimo prisidedantys sprendimai tampa neatsiejama siuntų sektoriaus bendrovių strategijų dalimi. Svarbu atsiminti, kad tvarių sprendimų diegimas nėra tik trumpalaikė mada, o pačiam verslui, jo klientams ir galiausiai mūsų visų aplinkai gyvybiškai svarbi sritis. Įvairūs tyrimai atskleidžia, kad dėmesys šiai sričiai didina vartotojų pasitikėjimą konkrečiu prekės ženklu, o kartu ir paties verslo vertę. Tuo pačiu tvarūs sprendimai dažnai garantuoja ir optimalesnę įmonės veiklą. Dėl to jų sukuriamą naudą pajunta ne tik klientai ir visuomenė, bet ji atsispindi ir ilgalaikiame įmonės finansiniame tvarume.
Komentaro autorius - Laurynas Kazlauskas, Lietuvos pašto Operacijų padalinio vadovas