Perteklius maisto produktų lentynose – prekybininkų dilema: revoliucinė „Iki“ praktika tapo standartu

Reklama publikuota: 2021-07-29 09:36
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.
svg svg
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Maisto produktų auginimas, gamyba ir kelionė iki pirkėjo reikalauja itin daug resursų, tad maisto švaistymas prekybininkams yra ne tik nuostolinga, bet ir su vis aktualesniais tvarumo tikslais nederanti problema. Siekdamas užkirsti tam kelią prekybos tinklas „Iki“ pirmasis šalyje prieš daugiau nei dešimtmetį ėmė bendradarbiauti su „Maisto banku“ taip užtikrindamas, kad neparduotas maistas gali būti panaudotas daug efektyviau: tiek prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo, tiek ir reikšmingai pagelbėti sunkiau besiverčiantiems žmonėms.

„Neparduoti maisto produktai yra viena aktualiausių prekybininkų problemų. Siekdami išvengti ydingo maisto švaistymo, prieš daugiau nei dešimtmetį įdiegėme tuo metu mūsų šalyje tam tikra prasme revoliucinę praktiką – pirmieji ėmėme bendradarbiauti su „Maisto banku“ ir taip vartoti tinkamus produktus perduodame sunkiau besiverčiantiems gyventojams. Skirtingai nei kiti prekybos tinklai, šiai organizacijai ilgainiui ėmėme atiduoti ne tik maistą – vaisius, daržoves, duonos bei mėsos gaminius, bet ir kitus – ne maisto produktus“, – teigia prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Maisto švaistymo situacija – gerėja

„Maisto banko“ direktorius Simonas Gurevičius tikina, kad pirmuoju organizacijos partneriu tapęs prekybos tinklas tapo pavyzdžiu kitiems prekybininkams – palaipsniui vis daugiau jų sutiko su nepasiturinčiaisiais dalintis besibaigiančio galiojimo, bet vis dar vartoti tinkamais produktais ir neparduotais vaisiais bei daržovėmis.

„Atliekamo ar iššvaistomo maisto yra visoje jo tiekimo grandinėje, to išvengti – ypač sunku. Tačiau vis daugiau verslų supranta švaistomo maisto problemą ir ieško jos sprendimo būdų, taip pat siekia informuoti visuomenę apie švaistomo maisto žalą namų ūkiuose, dalijasi įvairiais produktų išsaugojimo patarimais. Vienareikšmiškai – prekybos tinkluose situacija gerėja. Jei prieš daugiau nei dešimtmetį „Maisto bankui“ pasiimti perteklinį neparduotą maistą leisdavo tik prekybos tinklas „Iki“, šiuo metu įvairiomis apimtimis dirbame su dauguma prekybos tinklų visoje Lietuvoje, taip pat labai noriai prie kovos su maisto švaistymu jungiasi mažesnieji prekybininkai, o „Maisto bankas“ iš tiesiog paramą gaunančios organizacijos išaugo į didelį ir svarbų prekybininkų partnerį kovoje su maisto švaistymu“, – pasakoja S. Gurevičius.

Organizacijos savanoriai kiekvieną dieną vyksta į visas 228 Lietuvoje esančias prekybos tinklo „Iki“ parduotuves, iš ten parsivežę maistą į savo sandėlius jį išrūšiuoja pagal kategorijas, patikrina galiojimo datas ir dar tą pačią dieną perduoda tiesiogiai žmonėms ar nepasiturinčius maitinančioms labdaros organizacijoms – valgykloms, vaikų dienos centrams, senelių namams, neįgaliųjų bendruomenėms. Tokios partnerystės dėka praėjusiais metais organizacija iš šio prekybos tinklo surinko ir nepasiturintiems perdavė 3 295 007 kg įvairaus maisto.

Didžiausią iš prekybos tinklų surenkamo maisto dalį – apie 34 proc. – sudaro vaisiai ir daržovės, toliau rikiuojasi duonos gaminiai (22 proc.), pieno produktai (16 proc.), mažiausiai surenkama įvairių aliejų ar riebalų (1 proc.)

nuotrauka::1 right

Tikslas – nulis iššvaistyto maisto

Nors prekybininkai naudojasi technologiniais sprendimais, padedančiais nuspėti tikėtinus pardavimus, vis tik visiškai išvengti produktų pertekliaus lentynose nepavyksta. Anot V. Budrienės, atidaus planavimo reikalauja visos produktų kategorijos, o sunkiausia nuspėti naujai įvedamų prekių pardavimus.

„Kai rinkai pristatoma naujiena, sunku tiksliai nuspėti pirkėjų reakciją – ar jie įvertins naujovę, norės ją įsigyti ir išbandyti. Lygiai taip pat pirkėjų įpročius ir srautus sudėtinga numatyti atidarius naują parduotuvę. Yra sprendimų, padedančių nuspėti ir analizuoti pirkėjų elgseną, ir vis tik iš pat pradžių tai daryti yra nelengva“, – teigia V. Budrienė.

Perteklius, t. y. neparduoti produktai, yra pagrindinė, bet ne vienintelė maisto švaistymo priežastis prekybos sektoriuje – dalis maisto produktų „atkrenta“ kokybės kontrolės etape. Nustatytų kriterijų neatitinkantys produktai keliauja ne „Maisto bankui“, o perdirbėjams.

Prekybininkai pastebi, kad dėl augančio pirkėjų išrankumo dalį produktų, turinčių šiokių tokių išvaizdos trūkumų, parduoti yra sunkiau. Tačiau pasaulinės tendencijos rodo, kad dalies pirkėjų sąmoningumas auga – prekybos tinklai ne pačios puikiausios išvaizdos, bet vartoti visiškai tinkamus produktus, pardavinėja atskira, specialia kaina.

„Tai – taip pat vienas būdų spręsti maisto švaistymo problemą, šia praktika naudojasi kai kuriose šalyse veikiantys „Rewe“ grupės, kuriai priklauso ir „Iki“, prekybos tinklai. Lietuvoje šiuo metu dar tik mokomės maisto švaistymo problemos sprendimo. Tikime, kad edukuodami visuomenę ir su ja bendradarbiaudami kartu galime pasiekti visiems mums svarbaus tikslo – visiškai išvengti maisto švaistymo“, – pažymi V. Budrienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Perteklius maisto produktų lentynose – prekybininkų dilema: revoliucinė „Iki“ praktika tapo standartu Verslo tribūna

Maisto produktų auginimas, gamyba ir kelionė iki pirkėjo reikalauja itin daug resursų, tad maisto švaistymas...

„Bitė“ imasi netradicinio darbuotojų paieškos būdo: vasarą kandidatus „medžioja“ pažinčių programėlėje „Tinder“ Verslo tribūna 4

Lietuva šiandien susiduria su rekordiniu darbuotojų trūkumu – praėjusį mėnesį fiksuotas didžiausias – 60,6...

„It‘s simple“
2021.07.22
„Iki“ investicija į darbuotojus – papildomas sveikatos draudimas Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ itin daug dėmesio skiria darbuotojų ir pirkėjų saugumui. Tai vienas svarbiausių...

„It‘s simple“
2021.07.14
Pirmasis Lietuvoje išmaniųjų higienos tyrimas nustebino: ant telefono daugiau bakterijų nei lifte ar automobilio durelių rankenos Verslo tribūna

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas „Išmaniųjų higienos“ tyrimas – buvo vertinama, kiek ant įvairių kasdien mūsų...

„It‘s simple“
2021.06.30
Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros Verslo tribūna

Apie 50 proc. taupomos popieriaus sąnaudos, geresnė klientų patirtis ir efektyvesnis darbuotojų laiko...

„It‘s simple“
2021.06.18
„Bitė“ darbuotojus vasarai perkraustė prie jūros: karantinas – iššūkis kultūrai Verslo tribūna

Sukurti stiprią organizacijos kultūrą užtrunka ne vienerius metus tam nuosekliai skiriant daug dėmesio ir...

„It‘s simple“
2021.06.17
„Iki“ taikomos priemonės suteikia dar daugiau saugumo ir darbuotojams, ir pirkėjams Verslo tribūna 2

Prekybos tinklas „Iki“ visą pandemijos laikotarpį sutelkė dėmesį į darbuotojų ir pirkėjų saugumą. Karantino...

„It‘s simple“
2021.06.08
„Iki“ patirtis: etiško verslo principai ir dėmesys gyvūnų gerovei Verslo tribūna 1

Dėmesys aplinkosaugai ir tvarumui jau seniai yra tapę neatsiejama prekybos tinklo „Iki“ strategijos dalimi.

„It‘s simple“
2021.05.25
Pirmą kartą    Lietuvoje organizuojami    „Metų CTO“ rinkimai: kviečiame teikti paraiškas  Verslo tribūna 1

Šiandien startuoja pirmą kartą Lietuvoje organizuojami „Metų CTO“ rinkimai. Kviečiami dalyvauti vadovai,...

„It‘s simple“
2021.05.13
Pramoga ir atsipalaidavimo būdas: kaip šiuolaikinė televizija lengvina žmonių gyvenimą? Verslo tribūna

Ilgą laiką televizija buvo bene vienintelis pramogų šaltinis namuose, kuris suvienija visą šeimą. Išplitus...

„It‘s simple“
2021.05.06
„Iki“ kulinarijos asortimentą atnaujina triskart per metus: pirkėjai ieško ir skonių, ir sveikumo Verslo tribūna

Šiemet naują kulinarijos gaminių seriją „Pasaulio skoniai“ pristatęs prekybos tinklas „Iki“ stebi...

„It‘s simple“
2021.04.28
3 kasdienybę lengvinantys įrenginiai, kuriuos ateityje turės kiekvienas Verslo tribūna 2

Dar prieš penkmetį tokie išmanūs daiktai kaip laikrodžiai su eSIM, belaidės ausinės ir kameros atrodė...

„It‘s simple“
2021.04.16
Naujas „Iki“ ekspress parduotuvių formatas primena užkandines Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ iš esmės atnaujino mažųjų „ekspress“ parduotuvių koncepciją ir kovo 31 d. atidarė...

„It‘s simple“
2021.04.07
„Iki“ atliko pirkėjų įpročių tyrimą: parduotuvėse lankosi rečiau, bet ten jaučiasi saugūs Verslo tribūna

Retesni apsilankymai parduotuvėse, išaugęs pirkinių krepšelis, pasikeitęs pirkėjų maršrutas prekybos centre...

„It‘s simple“
2021.03.25
„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo penketuke Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge pateko į garbingą pirmąjį...

„It‘s simple“
2021.03.23
3 sprendimai, lengvinantys virtualų apsipirkimą Verslo tribūna

Pandemijos metu daugybė verslų turėjo persiorientuoti į skaitmeninę erdvę. Tokia didelė pasiūla pakėlė...

„It‘s simple“
2021.03.23
„Iki“ kompetencijų ugdymo centrų nauda atsiskleidė per pandemiją Verslo tribūna 1

Pasaulinė koronaviruso krizė sukėlė daug iššūkių – teko ieškoti naujų darbo ir bendravimo formų, ypač...

„It‘s simple“
2021.02.17
Plėsti savitarnos kasų technologiją „Iki“ motyvuoja galimybė užtikrinti geresnę apsipirkimo patirtį Verslo tribūna 6

2008 m. pirmąsias savitarnos kasas Lietuvoje įdiegęs prekybos tinklas „Iki“ tokį žingsnį darė vedamas...

„It‘s simple“
2021.02.10
Klientai ieško paprastumo: kokiais principais turėtų vadovautis verslas Verslo tribūna

Sudėtingi produktai ar paslaugos ir nesklandus pardavimo procesas bei aptarnavimas vis dažniau pralaimi kovą...

„It‘s simple“
2021.02.08
Sėkmė slypi detalėse – gera klientų patirtis augina verslą   Verslo tribūna

Verslams tarpusavyje vis sunkiau konkuruoti kaina, prekės ar paslaugos išskirtinumu, pasiūlos įvairove, tad...

„It‘s simple“
2021.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku