„Horizontal Media“ grupės planuose internetinės prekybos lyderis: Sena.lt ir Tempo.lt turi ambicijų Europos rinkoje

Sena.lt didžiuojasi stipria pozicija knygų rinkoje, kuri išaugo iš skaitytojų bendruomenės, susikūrusios prieš 15 metų. Šiuo metu Sena.lt yra didžiausia skaitytų knygų pardavimo platforma Lietuvoje, turinti net 176 tūkst. aktyvių vartotojų.
Tapusi „Horizontal Media“ grupės dalimi, Sena.lt įgyvendino nemažai verslo modelio pokyčių - iš tradicinio skelbimų portalo virto pilnai funkcionuojančia prekybos platforma (angl. marketplace), kuri vartotojams suteikia žymiai daugiau prekybos funkcionalumų ir galimybių. Šie pokyčiai leido Sena.lt prekių kiekį padvigubinti, pritraukti 44% naujų vartotojų, o pajamos išaugo net keturis kartus lyginant su praeitu metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Greitai supratome, kad Sena.lt sprendžia realią problemą - padeda vartotojams parduoti perskaitytas knygas, kurios neretai dulka lentynose. Tuo pačiu, dideliam vartotojui kiekiui suteikiame galimybę rasti ir naujų knygų, tokiu būdu padedame leidykloms ir smulkiems knygynams rasti savo auditoriją bei pasiekti labai didelį skaičių knygų pirkėjų.“ – teigia Šarūnas Šiugžda, „Horizontal Media“ Valdybos pirmininkas, LitCapital Vykdomasis partneris ir įkūrėjas.
Sena.lt kuria naują prekybos modelį
Sena.lt platforma veikia kaip vientisas technologinis sprendimas – apjungiantis pirkėjus, fizinius pardavėjus, mažmeninę prekybą, kurjerių ir atsiskaitymo sistemas. Tai reiškia, kad Sena.lt kuria pilnai užbaigtą prekybos ekosistemą, kurioje kartu gali veikti ir fizinių asmenų tarpusavio (angl. peer-to-peer, P2P) bei įprasta verslo mažmeninė prekyba. (angl. business-to-consumer, B2C), suteikiant pirkėjams itin didelį pasirinkimą.
„Mūsų tikslas Sena.lt sukurti visą prekybos ekosistemą, kad vartotojai rastų visas jiems aktualias prekių kategorijas vienoje vietoje“ – atskleidžia Šarūnas Šiugžda.
Stipriname leidyklos esmines funkcijas, o mes rūpinamės pardavimais
Sena.lt modelis yra netradicinis – technologijų dėka platformai nereikia nuosavos sandėliavimo ir logistikos paslaugų sistemos, todėl gali pasiūlyti patrauklias sąlygas įvairaus dydžio verslams, kaip leidyklos, nes leidžia apeiti tradicinius tarpininkus. Tai ne tik didina konkurenciją rinkoje, bet ir suteikia vartotojams platesnį pasirinkimą.
„Leidyklos gali koncentruotis į knygų leidybą, o mes pasirūpiname pirkėjų srauto pritraukimu, užsakymų vykdymu, klientų aptarnavimu ir visomis verslui reikalingomis funkcijomis vienoje platformoje“, – teigia Šarūnas Šiugžda.
Plėtros galimybės kitose prekių kategorijose
Sena.lt plėtra nesustoja ties knygomis – platformoje plečiamos interjero, muzikos plokštelių, stalo žaidimų ir elektronikos kategorijos.
„Identifikavome atnaujintos elektronikos rinką kaip labai perspektyvią. Lietuvoje šios rinkos potencialas dar neišnaudotas, todėl neseniai „Horizontal Media“ pristatė Tempo.lt, kuris jau tapo didžiausiu atnaujintų telefonų prekybos portalu Lietuvoje“ – pažymi Šarūnas Šiugžda.
Įvertinus kylančias elektronikos prietaisų kainas ir mažėjančius žemės išteklius jų gamybai, antrinis įrenginių vartojimas tampa neatsiejama šiandienos gyvenimo dalimi. Tempo.lt siūlo platų asortimentą techniškai atnaujintų telefonų, kuriuos atnaujina profesionalūs Tempo.lt partneriai. Be to, platforma suteiks galimybę patogiai ir greitai parduoti naudotus įrenginius, kurie bus atnaujinti ir vėl pateikti į rinką. Tokiu būdu vartotojai gali džiaugtis mažesnėmis įrenginių kainomis be kokybės kompromiso. Šis tvarus vartojimo modelis taip pat stipriai prailgina elektronikos prietaisų gyvavimo trukmę.
Internetinės prekybos verslui vietos Lietuvoje plėstis yra
Lietuvoje internetinės prekybos rinka pastaraisiais metais sparčiai auga, ir tai atspindi keletas ryškių tendencijų. 2023 metais apie pusė gyventojų Lietuvoje bent kartą pirko internetu. 2024 metais prognozuojama, kad internetinės prekybos pajamos Lietuvoje pasieks apie 1 mlrd. EUR, o rinkos augimas prognozuojamas kasmet apie 3,8 proc.
„Kas liečia internetinės prekybos lyderių rinkos dalį – ji siekia apie 10-15 proc., tad vietos augti ir konkuruoti Lietuvos rinkoje tikrai yra, todėl Sena.lt turi ambicijų plėstis tiek knygų prekybos apimtimis, tiek stiprinti pozicijas kitose prekių kategorijose – teigia Šarūnas Šiugžda.
Technologijų ir duomenų svarba
Žvelgiant į ateitį, Sena.lt taps dar labiau suasmeninta ir paremta duomenimis. Platformos sėkmę užtikrina technologijos, kurios ją palaiko. Pažangūs algoritmai ir dirbtinio intelekto rekomendacinės sistemos užtikrins, kad vartotojams būtų siūlomi produktai, atitinkantys jų vartojimo įpročius ir pageidavimus.
„Inovatyvios P2P ir B2C platformos sukūrimas keičia prekybos taisykles. Sutrumpindami tiekimo grandinę ir skatindami tiesioginius ryšius tarp pirkėjų ir pardavėjų, mes iš esmės keičiame ilgą laiką Lietuvoje vyravusį prekybos modelį, paremtą prekybos tarpininkais bei logistikos kontrole“ – apibendrina Šarūnas Šiugžda.
Plėtros potencialas Europos rinkoje
„Horizontal Media“ neslepia ir planų, kad Sena.lt turi ambicijų ne tik tapti vienų iš internetinės prekybos lyderių Lietuvoje, bet ir savo modelį plėsti kitose šalyse. Numatoma, kad iki 2029 m. Europos internetinės prekybos rinkos dydis sieks apie 950 mlrd. EUR. Didžiausi segmentai yra mados, elektronikos bei laisvalaikio prekės. Elektroninė prekyba tarp šalių auga, nors ir lieka nepakankamai išnaudojama – tik 15 % vartotojų Europoje perka iš kitų šalių. Šios rinkos tendencijos rodo, kad inovatyvūs internetinės prekybos modeliai gali užpildyti esamą prekybos poreikį ir turi nemažai potencialo plėstis.
LitCapital yra Lietuvoje lyderiaujantis privataus kapitalo fondas, kuris yra pagrindinis „Horizontal Media“ investuotojas ir akcininkas. „Horizontal Media“ grupę sudaro automobilių skelbimų portalas Autogidas.lt, nekilnojamojo turto pardavimo ir nuomos skelbimų portalas Domoplius.lt, knygų pardavimo platforma Sena.lt, atnaujintos elektronikos prekybos platforma Tempo.lt, ir įvairių skelbimų portalas Sutarta.lt