Nenudžiuginusi reklamos pajamomis, „Alphabet“ toliau didina investicijas į DI

Įtakos akcijų smukimui turėjo ir bendrovės sprendimas šiemet didinti išlaidas, jas daugiausiai sudarys investicijos į serverius, skirtus dirbtiniam intelektui, rašo CNBC.
Viso bendrovė gavo 86,31 mlrd. USD pajamų, palyginti su 85,33 mlrd. USD, kurių tikėjosi LSEG analitikai. Šis rezultatas žymi sparčiausiai nuo 2022 m. pradžios augusias pajamas – pardavimai išaugo 13% nuo 76,05 mlrd. USD tuo pačių metu pernai.
Tuo metu vienai akcijai teko 1,64 USD pelno, kai LSEG analitikai prognozavo, kad šis pelno rodiklis sieks 1,59 USD.
Tačiau reklamos pajamos, siekusios 65,52 mlrd. USD, atsiliko nuo analitikų vertinimo (65,94 mlrd. USD), skelbia „StreetAccount“. Panašu, reklamos srityje „Google“ ir „YouTube“ nepavyko laimėti konkurencinės kovos prieš kitas internetines platformas, kaip „Facebook“, „Instagram“, „Amazon.com“ ir „TikTok“. Pastarasis soc. tinklas kelia nuolatinę konkurencinę grėsmę, nes ją pamėgę jaunesni vartotojai auga ir įgyja vis didesnę perkamąją galią.
Bendrovė taip pat pranešė, kad jos debesijos padalinys „Google Cloud“ išlika vienu pagrindinių augimo varikliu – ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su praėjusiais metais, jo apimtys išaugo 26% ir dirbo pelningai, nepaisant aštrios konkurencijos su „Amazon“ bei „Microsoft“. „Google Cloud“ pastarąjį ketvirtį gavo 9,19 mlrd. USD pajamų, palyginti su 8,94 mlrd. USD, kurių tikėjosi „StreetAccount“.
Vaizdo įrašų platforma „YouTube“, kuri padėjo sparčiau augti, pajamos, siekusios 9,2 mlrd. dolerių, tik šiek tiek atsiliko nuo Volstrito lūkesčių (9,32 USD).
Nepaisant akcijų kritimo, užsidarius biržai, per pastaruosius metus „Alphabet“ akcijos pabrango 56 %
Pristatydamas rezultatus Sundaras Pichai, „Alphabet“ generalinis direktorius, pažymėjo, kad bendrovė ir toliau daugiausia dėmesio skirs investicijoms į dirbtinį intelektą bei naujų generatyvinio dirbtinio intelekto įrankių diegimą į „Google“ produktus.
S. Pichai teigimu, norėdama tai pasiekti, bendrovė turės mažinti išlaidas kitose srityse, t. y. panaikinti dar daugiau etatų, nei pernai atleisti 12.000 darbuotojų. Šie sudarė maždaug 6% visų bendrovės žmogiškųjų resursų.
Pernai gruodį „Google“ pristatė didįjį kalbos modelį (angl. large language model, LLM) „Gemini“, kurį laiko didžiausiu ir pajėgiausiu iki šiol sukurtu dirbtinio intelekto modeliu. Įmonė planuoja siūlyti „Gemini“ klientams per „Google Cloud“, kad jie galėtų jį naudoti savo programose.
Bendrovė „Alphabet“ teigė, kad dėl praėjusiais metais sumažinto darbuotojų skaičiaus bendrovė 2023 m. patyrė 2,1 mlrd. USD išeitinių išmokų ir susijusių išlaidų. O pirmąjį ketvirtį šios išlaidos sudarys apie 700 mln. USD.
Antradienį geresnius nei tikėtasi rezultatus pranešė ir kita JAV technologijų milžinė „Microsoft“. Tačiau dėl sąlyginai kuklios prognozės šiam ketvirčiui taip pat smuktelėjo žemyn bendrovės akcijas.