„InnoForce“ pardavimų direktorius V. Dūda: ateities duomenų vieta – neabejotinai debesijoje
Pradėkime nuo „InnoForce“ istorijos – kokia buvo bendrovės pradžia?
Mūsų įkūrėjas pradėjo dirbti su SAP 1996 m. kompanijoje „Siemens“, o „InnoForce“ SAP partneriu tapo 2013 m. Pradžioje koncentravomės į pagrindines verslo valdymo sistemas (ERP) bei finansų valdymą viešajame sektoriuje, kadangi privatus sektorius dar nebuvo pasiekęs pakankamo brandos lygio. Augant SAP populiarumui, 2016 m. su duomenų bazių valdymo platformos HANA projektais prasidėjo mūsų didžioji plėtra.
Lietuvoje per pastaruosius dvejus-trejus metus įvyko proveržis S/4HANA ir debesijos srityje. Ir ne tik dėl rinkos brandos – mes, kaip SAP partneris, dirbome ties tuo išties atkakliai ir daug.
Akivaizdu, kad programinės įrangos rinka transformuojasi, keičiasi ir SAP, o kartu turi prisitaikyti ir jos partneriai. Ar lengvai priimate šiuos pokyčius, o gal adaptacija kelia daug iššūkių?
Deja, mūsų vietinė rinka ne itin spėja žengti koja kojon su globaliomis technologijų tendencijomis, sakyčiau, atsiliekame, tačiau kylantis susidomėjimas signalizuoja, jog rinka vystosi, ir įmonių branda auga. O kaip partneriai jaučiame nuolatinį poreikį pasivyti, nes SAP tiesiog turi pernelyg didelę produktų įvairovę, kad galėtum visus juos tobulai žinoti. Taigi būtina pasirinkti, į ką koncentruosies, tačiau ir nuolat laikyti ranką ant pulso, nepraleisti svarbiausių naujovių. Stengtis įsigilinti į absoliučiai visus produktus ir susekti kiekvieną pasikeitimą – ne pats tinkamiausias kelias.
Jei reikėtų įvardyti didžiausią bendrovės laimėjimą, kas tai būtų?
Sakyčiau, grandiozinis nacionalinio lygmens informacinės sistemos modernizavimo projektas, kuriame buvo panaudotos ne tik naujausios SAP programinės įrangos technologijos, tačiau ir techninė įranga, kurioje SAP programinė įranga veikia.
Iš atsakymo panašu, jog šis projektas apėmė ir techninę įrangą, o ne tik jūsų ekspertinę sritį – ERP. Kiek netikėta.
Būtent todėl tai ir buvo labai ambicingas ir iššūkių nestokojęs projektas, nes po to kai techninė įranga buvo perduota klientui, mes diegėme SAP programinę įrangą, o tam tikrais atvejais net ją ir parametrizavom, siekiant gauti geresnį ir efektyvesnį programinės įrangos veikimą. Siekis buvo pasitelkus HANA duomenų valdymo platformą sukurti naujos kartos šiuolaikinę informacinę sistemą. Mums pavyko, tačiau neslėpsiu, neabejotinai susidūrėme su įvairiais iššūkiais, tačiau mūsų ekspertų patirties ir užsispyrimo dėka juos pavyko sėkmingai išspręsti.
Regime tendencijas, kad rinka keičiasi, savo ruožtu SAP taip pat skatina spartesnę standartizaciją, greitesnius įdiegimus. Tą diktuoja viešieji debesų sprendimai. Ar jūs, kaip partneris, pastebite šią tendenciją dirbdami su klientais? Ar jiems tai svarbu?
Kai susikuri abipusiu pasitikėjimu grįstus santykius, atsiranda terpė ir galimybės edukacijai, naujam, moderniam požiūriui. Visgi daugeliu atvejų supratimas dar gerokai atsilieka nuo to, kuris galėtų būti vadinamas šiuolaikiniu. Tokiais atvejais regime požiūrį „yra kaip yra“, matome procesus ir funkcionalumus, kurie prasilenkia su pasauliniais standartais bei gerosiomis praktikomis. Deja, šis klausimas nuolat iškyla, tai pasikartojanti tema. Iš savo pusės stengiamės išdėstyti klientams, kad įdiegimą galima vykdyti kitaip – greičiau, pigiau – tačiau darbo šioje srityje dar yra begalė.
Esate labiausiai pripažintas SAP partneris Baltijos šalyse – kas pora metų laimite „Geriausio metų partnerio“ apdovanojimą. Panašu, kad šįmet metai vėl Jums bus palankūs. Kaip manote, kas padeda išlaikyti tokį stabilų aukštą lygį?
Labai džiaugiuosi, kad šiais metais turėjome keletą naujų sėkmės istorijų. Gal jos ir nėra labai didelės, tačiau tai – visiškai nauji vardai ir debesijos sprendimai. Ne mažiau svarbus yra tęstinumas, ilgalaikiai santykiai su jau esamais klientais. Tokie ne vienerius metus besitęsiančios partnerystės pavyzdžiai – net dvejose organizacijose šiuo metu vykdoma SAP ERP migracija iš senosios SAP ECC versijos į SAP S/4HANA, kurią palaikyti ir vystyti programinės įrangos gamintojas įsipareigojo neįtikėtinai ilgai, net iki 2040 metų.
Jūsų portfelyje – labai geras derinys: didelė esamų klientų bazė, tačiau netrūksta ir visiškai naujų vardų SAP pasaulyje ar bent jau tų, kurie nedirbo su „InnoForce“ anksčiau. Kiek svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp esamų ir naujų klientų?
Pritraukti naujus klientus į SAP yra labai svarbu, tačiau kartu ir – pats sunkiausias uždavinys lyginant su esamų klientų aptarnavimu. Iš kitos pusės, naujiems klientams mes galime išsyk pasiūlyti pačius „karščiausius“ sprendimus, nes jų nereikia adaptuoti prie senųjų jų turimų technologijų. Lengviausia dirbti su kompanijomis, neturinčiomis vidinių IT skyrių, kurių joms neprireiks ir ateityje, jei pasirinks naudoti naujus debesijos sprendimus.
Tai be galo svarbu, kadangi šiandien jau niekas nebenori dirbti su senosiomis technologijomis. Todėl augti reikia ir klientams, antraip jie rizikuoja likti be sistemų, kurios buvo diegtos prieš 10 ar 15 metų, priežiūros. Džiaugiuosi, kad dauguma mūsų klientų tą supranta.
Per pastaruosius dvejus metus „InnoForce“ gan ženkliai pakeitė kryptį: anksčiau buvote susitelkę išskirtinai ties viešuoju sektoriumi, o dabar savo klientų sąraše turite ir daug privataus kapitalo įmonių. Kas nulėmė šiuos pokyčius ir kaip pasikeitėte jūs patys?
Išties pokyčiai gana ženklūs, ir taip jau nutiko, kad nėrėme į juos stačia galva: ėmėmės stambaus transformacijų projekto visai naujoje mums srityje, chemijos pramonėje. Turėjome įsisavinti naujas kompetencijas, nes dirbome su kitais SAP produktais, taip pat teko pertvarkyti ir komandinio darbo bei vadovavimo procesus. Komandos dydžio eksponentinis augimas reikalavo ir naujo požiūrio. Pavyko, vis dėlto žvelgdami atgal nebenorėtume dar sykį ryžtis tokiam poelgiui. Dabar stengiamės išaiškinti klientams projekto valdymo svarbą ir patariame išskaidyti didelį projektą į mažesnes dalis. Jei išorinę specialistų komandą dar įmanoma sukomplektuoti pakankamai nesudėtingai, tai kalbant apie vidinius kliento resursus situacija gerokai keblesnė, jiems tai kur kas didesnis iššūkis.
Kadangi jau prakalbome apie iššūkius, susijusius su konsultantais – kaip sekasi pritraukti ir išlaikyti žmones dabartinėje rinkos situacijoje?
Žinoma, kad tai iššūkis, ir manau, ne mums vieniems. Matau du vyraujančius kelius – šiandien dauguma SAP konsultantų dirba kaip laisvai samdomi specialistai. Kita vertus, jauni profesionalai mieliau renkasi samdomą darbą nei kontraktus, ir mums šis būdas taip pat labiau patinka. Taip lengviau prognozuoti ir užsitikrinti stabilius ateities pajėgumus, nes įdiegus klientams technologijas reikės jas aptarnauti ir prižiūrėti.
Tokie dalykai kaip lankstus darbas jau, greičiausiai, tapo nusistovėjusiu standartu? Ar jie turi įtakos, tarkime, projektų valdymui?
Žinoma, visi mūsų darbuotojai turi absoliučią laisvę rinktis, kada dirbti – dieną, naktį ar kaip jiems patinka. Projektų vadovai man prisipažįsta, kad tokia galimybė netgi padidino mūsų programuotojų produktyvumą.
Jei galėtumėte pakeisti vieną SAP savybę, kas tai būtų? Kas labiausiai erzina?
Sunkiausia yra priimti ir susigyventi su SAP dydžiu ir aprėptimi. Kartais, jei reikia itin specifinio patarimo, sunku rasti tinkamiausią, būtent tą sritį, išmanantį žmogų. Tačiau antra vertus, galimybė tartis su SAP ekosistemos partneriais yra be galo svarbi, ir kuo toliau, tuo labiau. Labai džiaugiamės, kad daugelis archainių, pasenusių tinklalapių keičiami naujais, labai puikus įrankis yra ir „SAP for ME“ platforma. Manome, jog pasirinkta itin tinkama tinklalapių, skirtų partneriams, kryptis, šiandien neaiškumų kur kas mažiau negu anksčiau.
Ir bene paskutinis klausimas – ką norėtumėte perduoti kitiems SAP partneriams?
VERSLO TRIBŪNA
Sakyčiau, neturėjome nė vieno projekto, kurį būtume įgyvendinę be bendradarbiavimo su kitais SAP partneriais. Tai – stiprioji SAP ekosistemos pusė. Tuo pat metu, keletą pastarųjų metų kurdami ir vystydami klientų sistemas HANA pagrindu, ir patys tapome nišiniais ekspertais. Šiuo metu įgytas nišines žinias sėkmingai naudojame ir debesijos pagrindu veikiančiame SAP BTP produkte.
Ar norėtumėte pridurti dar ką nors nuo savęs?
Galbūt tai, jog kalbant apie naujas technologijas, SAP neleidžia mums užmigti, netgi trumpam snūstelti, taigi stengiamės koja kojon bėgti šį maratoną drauge. Ne visada lengva tą daryti, tačiau galutiniai rezultatai dažniausiai nudžiugina visus.