"Jau dabar žinau įmonę, kur sako rinkis - 5k Lietuvoje arba 9k Dubajuje jeigu persikeli. Negi tikrai norime tai skatinti?"
Tai kas laiko tuos specialistus LT, jeigu jie laisvai gali dirbti iš Dubajaus, kuriame nėra mokesčių? :)
2025-04-18T10:26:53+03:00
Tai ir laiko LT įmonės, kurios dar moka konkurencingai.
2025-04-18T10:34:03+03:00
dabar LT yra maždaug taip:
darbo vietos kaina įmonei - 9159 €/mėn., atlyginimas ant popieriaus 9000 €/mėn., į rankas 5445 €/mėn.
po mokesčių reformos į rankas būtų 100 € mažiau - 5345 €/mėn.
Dubajuje visi 9000 € būtų į rankas.
2025-04-18T11:59:13+03:00
O darbo vietos kainą įmonei sudaro tik darbuotojo atlyginimas?:)
2025-04-18T15:18:32+03:00
Tai Lietuvoje niekas jų labai ir nelaiko. Gana nedaug įmonių, kurios Lietuvoje pasilikę.
2025-04-18T15:36:04+03:00
Lietuvoje yra pakankamai nemažai aukšto lygio specialistų, kurie dirba už 5000-6000 €/mėn. brutto (~3500 € į rankas) specialistų (pvz. 75% kvantilis Vinted, UAB 360 IT, Accenture Lithuania), kurių ši mokesčių reforma neliečia.
Tai vien Europos mastu palyginius 3500 € į rankas yra tiesiog VDU Vokietijoje, Austrijoje, Švedijoje, Nyderlanduose ir pan. Daug erdvės didinti tiek VDU, tiek panašių specialistų atlyginimus 2x.
2025-04-18T09:19:12+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T09:40:21+03:00
gera fake akcija - 4proc. gynybai, o kiek verslai prie gynybos prisides, ir si okokiu realiu lesu bus tie 4proc BVP usrinkti. Juk ne is pelno mokescio.
2025-04-18T13:38:10+03:00
Keista, kad galvoji, jog jam labai svarbu jo paties darbo pajamų apmokestinimas. Akcininkams svarbus kapitalo apmokestinimas ir verslo sąlygų aplinka.
2025-04-18T09:19:29+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T09:19:37+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T09:20:01+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T09:20:14+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T09:22:00+03:00
žiūrėkite į savo išlaidas ir nesąmones, kurias daro vyriausybė ir jeigu susitvarkysite tai bus tų pinigų. Mokesčius reikia mažinti, o ne didinti, nes pažiūrėkite, kraustosi pramonė lauk iš Lietuvos, o niekas naujas neateina. Produktyvumas neatperka niekaip didesnių algų,- tai reiškia, kad ir kiek mokytumemės ir kiek kokybiškai dirbtume, azijoje bus pigiau gaminti, nes čia per brangu ir dar tas reguliavimas perteklinis.
2025-04-18T09:30:08+03:00
Kaip čia kažkas sakė - kritikuoti lengva, o tai ką siūlot? Skolintis ne variantas iš esmės, tik laikinas kompresas.
2025-04-18T10:32:29+03:00
Atsakymas labai paprastas - rinktis gynybos mokestį. Kiekvienas LR gyventojas kas mėnesį sumoka po 30-50 EUR abonentinį gynybos mokestį. Kodėl visi vienodai, nes visų žmonių gyvybės kaina yra vienoda.
2025-04-18T12:08:31+03:00
O kuo gynyba skiriasi nuo kitų paslaugų, kad jai reikia atskiro gynybos abonimentinio mokesčio? Nes po truputį valstybė žingsniuoja link papildomų mokesčių atskirais pavadinimais:) Anksčiau užteko mokėti mokesčius nuo gaunamų pajamų, o dabar vis atsiranda kažkoks naujas papildomas mokestis: žemės mokestis, infrastruktūros mokestis, automobilio taršos mokestis, NT mokestis ir t.t. ir pan.
2025-04-18T12:16:56+03:00
Pasiūlymas ( vyriausybės) teisingas. Neteisinga NT mokesčio bazė. Jis turi būti pririštas ne vien prie turto vertės, bet ir prie gyventojų skaičiaus per šalį. Šalis gyventojais, darbingais, kukli. Mokestis negali turėti tarifo koks yra didžiojoje Europoje. O PVM procentu pamažinti. Ir gynybos mokestį įvesti, nuo darbingos galvos. Pirmam NT peržiūrėti ribą nuo. Tiek.
2025-04-18T12:16:59+03:00
Pasiūlymas ( vyriausybės) teisingas. Neteisinga NT mokesčio bazė. Jis turi būti pririštas ne vien prie turto vertės, bet ir prie gyventojų skaičiaus per šalį. Šalis gyventojais, darbingais, kukli. Mokestis negali turėti tarifo koks yra didžiojoje Europoje. O PVM procentu pamažinti. Ir gynybos mokestį įvesti, nuo darbingos galvos. Pirmam NT peržiūrėti ribą nuo. Tiek.
2025-04-18T12:57:58+03:00
Pirmiausia pradėti nuo apmokestinimo visų pelno vienodai. Uždirbai 500k pelno būdamas UAB'as, sumoki 16% pelno mokestį (GPM jei kaip fizinis asmuo), uždirbai 500k pelno būdamas ūkininku, sumoki 16% GPM. Ir lengvata galima tik visiems taikoma, pvz. reinvesticijoms į gamybą netaikai GPM'o/pelno mokesčio.
Suvienodinus apmokestinimą, panaikinus krūvą lengvatų, surinktum turbūt per milijardą per metus. Greičiausiai ir daugiau. Nepatenkinti bus tik didelius pelnus turėję, bet dėl lengvatinio tarifo ir santykinai praktiškai nieko nemokėję.
Antras etapas, visuotiniai turto ir automobilių mokesčiai. Iš principo šie mokesčiai geri, bet juos įvedant reikia mažinti darbo užmokesčių pajamų apmokestinimą. Ten kur lubos išmokoms - suvienodinti, su lubomis įmokoms.
Ir viską pagrįsti skaičiavimais.
Ką dabar daro? Traukia iš oro, ką čia daugiau apmokestinus, negalvojant apie esantį gyvulių ūkį, negalvojant apie subalansuotą apmokestinimo pokytį. Neskaičiuojant nieko, tiesiog gavus daugiau kritikos, viską paimi ir apverti net nebandydamas apginti, nes neturi ką ginti, ištraukei gi viską iš oro.
2025-04-18T13:18:57+03:00
Gynybos mokestis skirtingas nei žemės ar automobilio mokestis. Žemės gali atsisakyti ir nemokėsi žemės mokesčio ir ne visi žemę turi. Automobilio gali atsisakyti ir ne visi automobilius turi. Na o Gynybos mokesti tiesiai susijęs su kiekvieno gyvenenčio LR gyvybe.
Paprasta, aišku, visiems suprantama. Už ką ir kodėl.
2025-04-18T15:29:32+03:00
Tai žmonės gali ne tik žemės mokesčio ar kitokio NT mokesčio nemokėti (parduodant turimą turtą). Nors tai nepadės - nes jei neturi savo žemės ar kito NT, tai vadinasi nuomoji ir tokiu atveju nuomotojui padengi visas jo turimas išlaidas (ir tą patį NT mokestį). Su transportu taip pat - susimokėsi per nuomą. Na o kad "gynybos mokestis tiesiai susijęs su kiekvieno gyvenančio LR gyvybe" galite papasakoti onkologiniams ligoniams, kurie net pažangių vaistų nuo savo ligos negali gauti ir joks "gynybos mokestis" jiems nepadės. Ir tokios situacijos nėra nei "paprastos", nei "aiškios", nei "visiems suprantamos".
2025-04-18T20:12:26+03:00
Gal nekuriam regionu ministerijos ir nestatom ministeriju miestelio? Cia pradziai.
2025-04-18T09:33:47+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T09:52:20+03:00
jis panašu užsiciklino su savo verkšlenimais VZ tribūnoje? Niekas netrukdo darbuotojams keliauti ir gyvent kur nori, bet šantažuoti visus dubajais dėl savo piniginio intereso atrodo visiška piguva.
2025-04-18T10:01:43+03:00
kas čia per toks mokesčių sexpertas?
2025-04-18T11:33:15+03:00
Žmogus uždirbęs milijardą sau IR Lietuvai tikrai nusimano daugiau nei bet kokia žaliavalstiečių bandos avis, tuo nei kiek neabejoju.
2025-04-18T14:21:32+03:00
Jei investuotojai į startapą sumerkė milijardą, nereiškia, kad tas verlas milijardą uždirbo. Tuo labiau labiau Lietuvai??
2025-04-18T15:22:47+03:00
Nekvestionuojant ar uždirbo, tai kad protingas, nereiškia, kad atstovauja šalies ir visuomenės interesus, o ne savo. Pasižiūrėk musk'ą ar trump'ą.
2025-04-18T15:24:21+03:00
Sumerkė milijardą, ar paskutinio akcijų paketo pirkimo metu gautą kainą padauginus iš akcijų kainos gauni milijardą? Anskčiau būdavo tokių skandalų, kai išleidža milijoną akcijų po 1 centą, o tada išleidžia 100 akcijų po 1000€ ir ką gauni? Daugiau nei 1 milijardą kapitalizaciją, ką vadina investicijomis.
2025-04-18T16:36:03+03:00
tai nereiškia, kad jis raukia mokesčiuose kažką.
2025-04-18T10:20:00+03:00
diskutuoti galima ir reikia, bet prisiminus vienaragiu 4proc kampanija, tai sios savaites kampanija visiskai cringe :))) siulykit konkretumo tada jau
2025-04-19T10:54:30+03:00
tai ir siūlo - peržiūrėti ir 5 proc optimizuoti valstybės biudžetą.
2025-04-18T10:26:04+03:00
Labai tiksliai įvardinta, peržiūrėkite ir sutaupykite iš esamo biudžeto 5% , o gal ir 7% .Jei taip blogai valstybei, tai mažinkime biurokratinį aparatą pirmoje eilėje, o verslas didindamas savo apyvartas sumokės didesnius mokęsčius .O jei verslas stagmuos ir risis žemyn , tai ir mokęsčių bus surinkta mažiau.
2025-04-18T10:38:41+03:00
čia kažkokia naujas Lietuvių kalbos išimties taisyklė : mokĘsčiai?
Žinosiu, ačiū (o gal jau ačių?)
2025-04-18T10:37:17+03:00
Mano draugas daugelį metų gauna algą Panamoje, nors joje nėra net buvęs. Gyvena sau Vilniuje. Ir jis samdomas žmogus, įmonės pagrindinis ofisas Prancūzijoje.
2025-04-18T12:51:45+03:00
tai jis yra gudrauodegis Lietuvos mokesčių rezidentas ir laukia nesulaukia VMI skambučio.
Kaimanų 'oralinis kodeksas' ;-DDD čiupti viską kas priartėja prie nasrų.
2025-04-18T15:26:47+03:00
Na negerai taip daryti, pritariu. Nedarau taip, bet suprantu motyvaciją, kai permetus sumoki mokesčių nuo darbo užmokesčio daugiau, nei kiti per dešimtmetį, bet susirgus, susilaukus vaikų, ar bet kokiai kitai situacijai susiklosčius, ne esmė, kad moki keletą ar keliolika kartų daugiau mokesčių, iš valstybės gauni špygą ir dar viešumoje nuolat yra žeminami. Labai daug reikia motyvacijos turėti, kad tai atlaikyti.
2025-04-18T19:23:50+03:00
visai ne. Reikia turėti lakios vaizduotės, kad sau įsiteigti, jog mokesčiai yra kokia tai investicijos forma, turinti duoti proporcingą grąžą jų mokėtojui.
2025-04-18T10:38:50+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T10:39:07+03:00
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški.
P.s. aišku, kad pavydžiu
2025-04-18T10:47:42+03:00
GPM mokestis "iškels" ne tik IT įmonių specialistus į kitas šalis, bet ir pramonės įmonių brangiai apmokamus specialistus, nes didžia dalimi jie gali dirbti kaip rezidentai kaimyninių šalių. Akivaizdu, kad finansuoti gynybą reikia, bet ne tik iš darbščių, sėkmingų specialistų.
2025-04-18T10:57:11+03:00
Numatomas didinti GPM išvarys iš Lietuvos ne tik IT įmonių specialistus, pramonės įmonių brangiai apmokamus specialistus bet ir investuotojančius pasiturinčius lietuvaičius, kuriems išvis nėra esminio skirtumo kur sukoncentruoti savo ekonominį interesą ir praleisti didesnę metų dalį.
2025-04-18T12:47:02+03:00
ką reiškia "iškels" ir kokiu būdu tampama mokestiniu nerezidentu? "didžia dalimi" jie gali dirbti kaip rezidentai kaimyninių šalių?
Jei dar negirdėjote, kaip konstruojamos gudrauodegiams sunkiai apeinamos mokesčių sistemos? pasiskaitykite įvadą, kas bus laikomas Lietuvos mokestiniu rezidentu ir pagalvokite dar kartą. Jei iškart nepagaus, nuo to rizika niekur nedingsta.
https://www.vmi.lt/evmi/documents/20142/391092/Nuolatinio+Lietuvos+gyventojo+i%C5%A1+u%C5%BEsienio+valstybi%C5%B3+2019+metais+gaut%C5%B3+pajam%C5%B3+apmokestinimas+ir+deklaravimas.pdf/6ae477bf-56a4-3e48-245b-b70e0d9eeac9?t=1614002333942
Ir kodėl tie, kurie čia užaugo, naudojasi palankia aplinka ir uždirba daugiau, negali progresyviai daugiau ir prisidėti?
2025-04-18T14:51:02+03:00
Progresyviai yra kritinis atbaidantis žodis. Proporcingai privalomai ir kiek nori savanoriškai, bet ne prievarta vienų prieš kitus. Man iškart atmetimo reakcija, kodėl aš turiu arti ilgiau visų labui? Ta neapykanta dar iš mokyklinių kolūkio bulvių laukų. Kieno bulvės tas ir renka. Jums reikia socializmo - jūs už jį ir mokate. Man nereikia. Jei kitaip neįmanoma, tada geriau nedirbsiu ir neuždirbsiu, ir neatims, negu dirbsiu, kad atimtų.
2025-04-18T19:27:27+03:00
nustokite krūpčioti, skaityti Stašaičio memuarus ir sekti kaimanų salų bilietų kainas. Jūsų utopija egzistavo tik XIX a. austrų libertarų knygelės, kaip komunizmas markso-lenino. Dead on arrival.
2025-04-19T08:42:51+03:00
ką reiškia iškels? išveš žmones į kitą šalį įmonės? :)
2025-04-19T21:02:46+03:00
Kaip jūsų galvoje sugyvena žmogaus teisės ir prievarta? Aš turiu teisę pats spręsti savo likimą? Jūs ir panašūs norite mane privesti dalyvauti sodroje, socialinių pašalpų priplėįime ir dalybose, privataus gydymo sutrypime. Aš jums su bendraminčiais netrukdau kurti utopijos, kuri neveikia, 100 merų pakako pamatyti pasekmes - nenorinčių dirbti nuošimtis kaip niekada didelis. Ar vis dar tikite, kad su lazda galite priversti žmones rinkti bulves visų labui? Tūkstančiai semia pašalpas ir rodo pirštą- sistema neveikia. Tikitės priversti kitus paklusi jūsų svajonėms? Smkrtingai nuo jūsų aš nkriu būti laisvas ir kitų žmonių neketinu versti susimesti savo fantazijų pasaulio statybai.
2025-04-18T11:16:18+03:00
Valdantieji yra meistriškai įgudę nukreiti gyventojų dėmesį nuo svarbiausių sprendimų, pakišdami mažareikšmius veiksmus į pirmą vietą kaip svarbiausius.
Dabar valdantieji linksniuoja NT mokestį, kaip nevisai tinkamą gyventojams, Nors NT vidutiniškai bus apie 100 EUR šeimai per metus.
Tokiu būdu yra nukreipdami dėmesį nuo GPM drąstiško padidinimo, kuris šeimai per metus vidutiniškai padidės 2400 EUR.
2025-04-18T12:49:26+03:00
čia kokiai šeimai, ir kaip suskaičiavote tą "vidutiniškai"? Nes kiek skaičiau absoliučiai daugumai GPM padidės nominaliai, dėl NPD, o ne dėl didesnio tarifo. Pastarasis palies tik apie 50 tūkst. daugiausiai uždirbančių.
2025-04-18T13:25:50+03:00
Paskaičiuokite patys. atlyginimas 2000 ant popieriaus. GMP buvo 15% tai mokama 300 EUR mėn.. Dabar GMP bus 20% mokėti teks 400 EUR. skirtumas 100 EUR per mėn. per metus 1200 EUR žmogui. Šeimoje du dirbantieji. Reiškia diejų asmenų šeima uždirmanti po 2000 EUR per metus sumokės daugiau GPM 2400 EUR nei dabar.
Kas čia neaišku?
2025-04-18T13:25:53+03:00
Paskaičiuokite patys. atlyginimas 2000 ant popieriaus. GMP buvo 15% tai mokama 300 EUR mėn.. Dabar GMP bus 20% mokėti teks 400 EUR. skirtumas 100 EUR per mėn. per metus 1200 EUR žmogui. Šeimoje du dirbantieji. Reiškia diejų asmenų šeima uždirmanti po 2000 EUR per metus sumokės daugiau GPM 2400 EUR nei dabar.
Kas čia neaišku?
2025-04-18T13:40:54+03:00
dabar GPM 20% (dirbant pagal darbo sutartį) ir jis liks toks pats iki 3 VDU/mėn. pajamų, t.y. iki 7000 €/mėn.
2025-04-18T14:21:52+03:00
Jei palies “tik apie 50 tūkst. daugiausiai uždirbančių“, tai matyt ir absoliuti surenkama suma bus kažkokia nežymi viso surenkamo biudžeto prasme? Tai koks tikslas kelti tada šaršalą? Kažkieno galvoje susiformavusi ideologinė menama “lygiava”?
2025-04-18T19:12:42+03:00
"tai matyt" yra visas jūsų argumentas? ;-) Jei tai ką vadinate 'ideologinė menama “lygiava” yra progresiniai mokesčiai, tai pasiskaitykite, kai turėsit laiko pakelt galvą nuo rašymo - jie yra net labai pro-business JAV (The US federal income tax is progressive, with tax brackets ranging from 10% to 37%), jau nekalbant apie civilizuotą Europą. Lenkijoje seniai yra. Buvo ir pas mus, kol LDDP nepanaikino.
2025-04-18T19:21:47+03:00
kas neaišku, tai kodėl skleidžiate savo "šiaudinės baidyklės" tipo gandus, vietoj to, kad pasiskaityt, kas pasiūlyta? karbauskio-skvernelio-shapokos "milijardo milijonui" maklių dėka 15% jau nuo 2019 metų taikomas tik "gyvulių ūkiu" besidžiaugiantiems MB ir idv, dauguma paprastų mirtingųjų pagal darbo sutartis 20%. Sėkmės vejantis realybę.
Beveik niekuo beje nesiskiria nuo IŠ vyriausybės siūlymo prieš 2 metus. https://www.15min.lt/verslas/naujiena/finansai/mokesciu-reforma-20-25-ir-32-proc-gpm-tarifai-pajamu-lubos-verslo-liudijimams-662-2023560
2025-04-19T21:04:35+03:00
Jei kažkokių blėnių yra mioje šalyje dar nereiškia kad jų reikia mums
2025-04-18T14:21:43+03:00
Kodel uz gynyba as turiu moketi daugiau, nei tinginys kaimynas?
2025-04-18T14:28:19+03:00
Ar nereikėtų pradėti nuo kitos pusės, išlaidų mažinimo? Nuo karo pradžios sena ir nauja valdžios bent kokį eurą sutaupė iš biudžeto ar tik didina mokesčius ir skolą?
2025-04-18T14:33:01+03:00
Mikuckas secondhand stumdytojas, koks svarbus patapo :)
2025-04-18T14:50:15+03:00
.ydai sukūre pirma vienaragi iš secondhando kad pažemint Lietuva, čia mano versija
2025-04-18T21:19:57+03:00
Niekaip nesuprantu aš LT jaunimo. Individualiai itin gabūs, verslūs, drąsūs, bet susiorganizuoti į politinį darinį ir bent 4 metus paaukoti savo tėvynės ateičiai nesugeba…
Visiems protaujantiems yra daugiau nei akivaizdu, jog ši valstybė neturi jokių šansų išlikti žemėlapyje, jeigu ir toliau valstybės valdymas bus įdomus tik tautos genetinėms atliekoms ir pensininkams…
Tikiu, jog Mantas ir kiti versle jau daug pasiekę naujosios kartos atstovai sugeba ne tik soc. tinkluose verkšlianti dėl šalį nuvaldžiųsių autistų veiksmų, bet įkvėpti DOGE sėkmės susivieniję į politinį darinį (pvz. dabartinės asociacijos Vienaragiai pagrindu) galėtų ir patys ateiti į seimą, suformuoti vyriausybę ir sutvarkyti viešąjį sektorių bei išmėžti visas nepasotinamas komunistines lervas, kasdien išsiurbiančias vis daugiau kuriančiosios visuomenės kraujo ir tikėjimo savo valstybės ateitimi…
2025-04-19T07:16:37+03:00
Problema NE mokesčiai, o tai, kad tavo pensija bus 2k nesvarbu, ar alga 3 ar 10k. Jei susergi - tas pats. Didelė mokesčių bazė kitur duoda ir PROPORCINGĄ naudą juos mokančiam, daug mokesčius mažiančių iškaidų. Tik pas mus komunizmas, nes pusė seimūnų niekada nieko nedirbo patys.
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
"Jau dabar žinau įmonę, kur sako rinkis - 5k Lietuvoje arba 9k Dubajuje jeigu persikeli. Negi tikrai norime tai skatinti?" Tai kas laiko tuos specialistus LT, jeigu jie laisvai gali dirbti iš Dubajaus, kuriame nėra mokesčių? :)
Tai ir laiko LT įmonės, kurios dar moka konkurencingai.
dabar LT yra maždaug taip: darbo vietos kaina įmonei - 9159 €/mėn., atlyginimas ant popieriaus 9000 €/mėn., į rankas 5445 €/mėn. po mokesčių reformos į rankas būtų 100 € mažiau - 5345 €/mėn. Dubajuje visi 9000 € būtų į rankas.
O darbo vietos kainą įmonei sudaro tik darbuotojo atlyginimas?:)
Tai Lietuvoje niekas jų labai ir nelaiko. Gana nedaug įmonių, kurios Lietuvoje pasilikę.
Lietuvoje yra pakankamai nemažai aukšto lygio specialistų, kurie dirba už 5000-6000 €/mėn. brutto (~3500 € į rankas) specialistų (pvz. 75% kvantilis Vinted, UAB 360 IT, Accenture Lithuania), kurių ši mokesčių reforma neliečia. Tai vien Europos mastu palyginius 3500 € į rankas yra tiesiog VDU Vokietijoje, Austrijoje, Švedijoje, Nyderlanduose ir pan. Daug erdvės didinti tiek VDU, tiek panašių specialistų atlyginimus 2x.
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
gera fake akcija - 4proc. gynybai, o kiek verslai prie gynybos prisides, ir si okokiu realiu lesu bus tie 4proc BVP usrinkti. Juk ne is pelno mokescio.
Keista, kad galvoji, jog jam labai svarbu jo paties darbo pajamų apmokestinimas. Akcininkams svarbus kapitalo apmokestinimas ir verslo sąlygų aplinka.
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
žiūrėkite į savo išlaidas ir nesąmones, kurias daro vyriausybė ir jeigu susitvarkysite tai bus tų pinigų. Mokesčius reikia mažinti, o ne didinti, nes pažiūrėkite, kraustosi pramonė lauk iš Lietuvos, o niekas naujas neateina. Produktyvumas neatperka niekaip didesnių algų,- tai reiškia, kad ir kiek mokytumemės ir kiek kokybiškai dirbtume, azijoje bus pigiau gaminti, nes čia per brangu ir dar tas reguliavimas perteklinis.
Kaip čia kažkas sakė - kritikuoti lengva, o tai ką siūlot? Skolintis ne variantas iš esmės, tik laikinas kompresas.
Atsakymas labai paprastas - rinktis gynybos mokestį. Kiekvienas LR gyventojas kas mėnesį sumoka po 30-50 EUR abonentinį gynybos mokestį. Kodėl visi vienodai, nes visų žmonių gyvybės kaina yra vienoda.
O kuo gynyba skiriasi nuo kitų paslaugų, kad jai reikia atskiro gynybos abonimentinio mokesčio? Nes po truputį valstybė žingsniuoja link papildomų mokesčių atskirais pavadinimais:) Anksčiau užteko mokėti mokesčius nuo gaunamų pajamų, o dabar vis atsiranda kažkoks naujas papildomas mokestis: žemės mokestis, infrastruktūros mokestis, automobilio taršos mokestis, NT mokestis ir t.t. ir pan.
Pasiūlymas ( vyriausybės) teisingas. Neteisinga NT mokesčio bazė. Jis turi būti pririštas ne vien prie turto vertės, bet ir prie gyventojų skaičiaus per šalį. Šalis gyventojais, darbingais, kukli. Mokestis negali turėti tarifo koks yra didžiojoje Europoje. O PVM procentu pamažinti. Ir gynybos mokestį įvesti, nuo darbingos galvos. Pirmam NT peržiūrėti ribą nuo. Tiek.
Pasiūlymas ( vyriausybės) teisingas. Neteisinga NT mokesčio bazė. Jis turi būti pririštas ne vien prie turto vertės, bet ir prie gyventojų skaičiaus per šalį. Šalis gyventojais, darbingais, kukli. Mokestis negali turėti tarifo koks yra didžiojoje Europoje. O PVM procentu pamažinti. Ir gynybos mokestį įvesti, nuo darbingos galvos. Pirmam NT peržiūrėti ribą nuo. Tiek.
Pirmiausia pradėti nuo apmokestinimo visų pelno vienodai. Uždirbai 500k pelno būdamas UAB'as, sumoki 16% pelno mokestį (GPM jei kaip fizinis asmuo), uždirbai 500k pelno būdamas ūkininku, sumoki 16% GPM. Ir lengvata galima tik visiems taikoma, pvz. reinvesticijoms į gamybą netaikai GPM'o/pelno mokesčio. Suvienodinus apmokestinimą, panaikinus krūvą lengvatų, surinktum turbūt per milijardą per metus. Greičiausiai ir daugiau. Nepatenkinti bus tik didelius pelnus turėję, bet dėl lengvatinio tarifo ir santykinai praktiškai nieko nemokėję. Antras etapas, visuotiniai turto ir automobilių mokesčiai. Iš principo šie mokesčiai geri, bet juos įvedant reikia mažinti darbo užmokesčių pajamų apmokestinimą. Ten kur lubos išmokoms - suvienodinti, su lubomis įmokoms. Ir viską pagrįsti skaičiavimais. Ką dabar daro? Traukia iš oro, ką čia daugiau apmokestinus, negalvojant apie esantį gyvulių ūkį, negalvojant apie subalansuotą apmokestinimo pokytį. Neskaičiuojant nieko, tiesiog gavus daugiau kritikos, viską paimi ir apverti net nebandydamas apginti, nes neturi ką ginti, ištraukei gi viską iš oro.
Gynybos mokestis skirtingas nei žemės ar automobilio mokestis. Žemės gali atsisakyti ir nemokėsi žemės mokesčio ir ne visi žemę turi. Automobilio gali atsisakyti ir ne visi automobilius turi. Na o Gynybos mokesti tiesiai susijęs su kiekvieno gyvenenčio LR gyvybe. Paprasta, aišku, visiems suprantama. Už ką ir kodėl.
Tai žmonės gali ne tik žemės mokesčio ar kitokio NT mokesčio nemokėti (parduodant turimą turtą). Nors tai nepadės - nes jei neturi savo žemės ar kito NT, tai vadinasi nuomoji ir tokiu atveju nuomotojui padengi visas jo turimas išlaidas (ir tą patį NT mokestį). Su transportu taip pat - susimokėsi per nuomą. Na o kad "gynybos mokestis tiesiai susijęs su kiekvieno gyvenančio LR gyvybe" galite papasakoti onkologiniams ligoniams, kurie net pažangių vaistų nuo savo ligos negali gauti ir joks "gynybos mokestis" jiems nepadės. Ir tokios situacijos nėra nei "paprastos", nei "aiškios", nei "visiems suprantamos".
Gal nekuriam regionu ministerijos ir nestatom ministeriju miestelio? Cia pradziai.
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
jis panašu užsiciklino su savo verkšlenimais VZ tribūnoje? Niekas netrukdo darbuotojams keliauti ir gyvent kur nori, bet šantažuoti visus dubajais dėl savo piniginio intereso atrodo visiška piguva.
kas čia per toks mokesčių sexpertas?
Žmogus uždirbęs milijardą sau IR Lietuvai tikrai nusimano daugiau nei bet kokia žaliavalstiečių bandos avis, tuo nei kiek neabejoju.
Jei investuotojai į startapą sumerkė milijardą, nereiškia, kad tas verlas milijardą uždirbo. Tuo labiau labiau Lietuvai??
Nekvestionuojant ar uždirbo, tai kad protingas, nereiškia, kad atstovauja šalies ir visuomenės interesus, o ne savo. Pasižiūrėk musk'ą ar trump'ą.
Sumerkė milijardą, ar paskutinio akcijų paketo pirkimo metu gautą kainą padauginus iš akcijų kainos gauni milijardą? Anskčiau būdavo tokių skandalų, kai išleidža milijoną akcijų po 1 centą, o tada išleidžia 100 akcijų po 1000€ ir ką gauni? Daugiau nei 1 milijardą kapitalizaciją, ką vadina investicijomis.
tai nereiškia, kad jis raukia mokesčiuose kažką.
diskutuoti galima ir reikia, bet prisiminus vienaragiu 4proc kampanija, tai sios savaites kampanija visiskai cringe :))) siulykit konkretumo tada jau
tai ir siūlo - peržiūrėti ir 5 proc optimizuoti valstybės biudžetą.
Labai tiksliai įvardinta, peržiūrėkite ir sutaupykite iš esamo biudžeto 5% , o gal ir 7% .Jei taip blogai valstybei, tai mažinkime biurokratinį aparatą pirmoje eilėje, o verslas didindamas savo apyvartas sumokės didesnius mokęsčius .O jei verslas stagmuos ir risis žemyn , tai ir mokęsčių bus surinkta mažiau.
čia kažkokia naujas Lietuvių kalbos išimties taisyklė : mokĘsčiai? Žinosiu, ačiū (o gal jau ačių?)
Mano draugas daugelį metų gauna algą Panamoje, nors joje nėra net buvęs. Gyvena sau Vilniuje. Ir jis samdomas žmogus, įmonės pagrindinis ofisas Prancūzijoje.
tai jis yra gudrauodegis Lietuvos mokesčių rezidentas ir laukia nesulaukia VMI skambučio. Kaimanų 'oralinis kodeksas' ;-DDD čiupti viską kas priartėja prie nasrų.
Na negerai taip daryti, pritariu. Nedarau taip, bet suprantu motyvaciją, kai permetus sumoki mokesčių nuo darbo užmokesčio daugiau, nei kiti per dešimtmetį, bet susirgus, susilaukus vaikų, ar bet kokiai kitai situacijai susiklosčius, ne esmė, kad moki keletą ar keliolika kartų daugiau mokesčių, iš valstybės gauni špygą ir dar viešumoje nuolat yra žeminami. Labai daug reikia motyvacijos turėti, kad tai atlaikyti.
visai ne. Reikia turėti lakios vaizduotės, kad sau įsiteigti, jog mokesčiai yra kokia tai investicijos forma, turinti duoti proporcingą grąžą jų mokėtojui.
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
Ką daryti? Pasiimti prizą už viešųjų ryšių akcija 4proc. Gynybai, bet pats nenoriu mokėti papildomo mokesčio nuo savo kokiu 9000 per mėn algos? Dilema aiški. P.s. aišku, kad pavydžiu
GPM mokestis "iškels" ne tik IT įmonių specialistus į kitas šalis, bet ir pramonės įmonių brangiai apmokamus specialistus, nes didžia dalimi jie gali dirbti kaip rezidentai kaimyninių šalių. Akivaizdu, kad finansuoti gynybą reikia, bet ne tik iš darbščių, sėkmingų specialistų.
Numatomas didinti GPM išvarys iš Lietuvos ne tik IT įmonių specialistus, pramonės įmonių brangiai apmokamus specialistus bet ir investuotojančius pasiturinčius lietuvaičius, kuriems išvis nėra esminio skirtumo kur sukoncentruoti savo ekonominį interesą ir praleisti didesnę metų dalį.
ką reiškia "iškels" ir kokiu būdu tampama mokestiniu nerezidentu? "didžia dalimi" jie gali dirbti kaip rezidentai kaimyninių šalių? Jei dar negirdėjote, kaip konstruojamos gudrauodegiams sunkiai apeinamos mokesčių sistemos? pasiskaitykite įvadą, kas bus laikomas Lietuvos mokestiniu rezidentu ir pagalvokite dar kartą. Jei iškart nepagaus, nuo to rizika niekur nedingsta. https://www.vmi.lt/evmi/documents/20142/391092/Nuolatinio+Lietuvos+gyventojo+i%C5%A1+u%C5%BEsienio+valstybi%C5%B3+2019+metais+gaut%C5%B3+pajam%C5%B3+apmokestinimas+ir+deklaravimas.pdf/6ae477bf-56a4-3e48-245b-b70e0d9eeac9?t=1614002333942 Ir kodėl tie, kurie čia užaugo, naudojasi palankia aplinka ir uždirba daugiau, negali progresyviai daugiau ir prisidėti?
Progresyviai yra kritinis atbaidantis žodis. Proporcingai privalomai ir kiek nori savanoriškai, bet ne prievarta vienų prieš kitus. Man iškart atmetimo reakcija, kodėl aš turiu arti ilgiau visų labui? Ta neapykanta dar iš mokyklinių kolūkio bulvių laukų. Kieno bulvės tas ir renka. Jums reikia socializmo - jūs už jį ir mokate. Man nereikia. Jei kitaip neįmanoma, tada geriau nedirbsiu ir neuždirbsiu, ir neatims, negu dirbsiu, kad atimtų.
nustokite krūpčioti, skaityti Stašaičio memuarus ir sekti kaimanų salų bilietų kainas. Jūsų utopija egzistavo tik XIX a. austrų libertarų knygelės, kaip komunizmas markso-lenino. Dead on arrival.
ką reiškia iškels? išveš žmones į kitą šalį įmonės? :)
Kaip jūsų galvoje sugyvena žmogaus teisės ir prievarta? Aš turiu teisę pats spręsti savo likimą? Jūs ir panašūs norite mane privesti dalyvauti sodroje, socialinių pašalpų priplėįime ir dalybose, privataus gydymo sutrypime. Aš jums su bendraminčiais netrukdau kurti utopijos, kuri neveikia, 100 merų pakako pamatyti pasekmes - nenorinčių dirbti nuošimtis kaip niekada didelis. Ar vis dar tikite, kad su lazda galite priversti žmones rinkti bulves visų labui? Tūkstančiai semia pašalpas ir rodo pirštą- sistema neveikia. Tikitės priversti kitus paklusi jūsų svajonėms? Smkrtingai nuo jūsų aš nkriu būti laisvas ir kitų žmonių neketinu versti susimesti savo fantazijų pasaulio statybai.
Valdantieji yra meistriškai įgudę nukreiti gyventojų dėmesį nuo svarbiausių sprendimų, pakišdami mažareikšmius veiksmus į pirmą vietą kaip svarbiausius. Dabar valdantieji linksniuoja NT mokestį, kaip nevisai tinkamą gyventojams, Nors NT vidutiniškai bus apie 100 EUR šeimai per metus. Tokiu būdu yra nukreipdami dėmesį nuo GPM drąstiško padidinimo, kuris šeimai per metus vidutiniškai padidės 2400 EUR.
čia kokiai šeimai, ir kaip suskaičiavote tą "vidutiniškai"? Nes kiek skaičiau absoliučiai daugumai GPM padidės nominaliai, dėl NPD, o ne dėl didesnio tarifo. Pastarasis palies tik apie 50 tūkst. daugiausiai uždirbančių.
Paskaičiuokite patys. atlyginimas 2000 ant popieriaus. GMP buvo 15% tai mokama 300 EUR mėn.. Dabar GMP bus 20% mokėti teks 400 EUR. skirtumas 100 EUR per mėn. per metus 1200 EUR žmogui. Šeimoje du dirbantieji. Reiškia diejų asmenų šeima uždirmanti po 2000 EUR per metus sumokės daugiau GPM 2400 EUR nei dabar. Kas čia neaišku?
Paskaičiuokite patys. atlyginimas 2000 ant popieriaus. GMP buvo 15% tai mokama 300 EUR mėn.. Dabar GMP bus 20% mokėti teks 400 EUR. skirtumas 100 EUR per mėn. per metus 1200 EUR žmogui. Šeimoje du dirbantieji. Reiškia diejų asmenų šeima uždirmanti po 2000 EUR per metus sumokės daugiau GPM 2400 EUR nei dabar. Kas čia neaišku?
dabar GPM 20% (dirbant pagal darbo sutartį) ir jis liks toks pats iki 3 VDU/mėn. pajamų, t.y. iki 7000 €/mėn.
Jei palies “tik apie 50 tūkst. daugiausiai uždirbančių“, tai matyt ir absoliuti surenkama suma bus kažkokia nežymi viso surenkamo biudžeto prasme? Tai koks tikslas kelti tada šaršalą? Kažkieno galvoje susiformavusi ideologinė menama “lygiava”?
"tai matyt" yra visas jūsų argumentas? ;-) Jei tai ką vadinate 'ideologinė menama “lygiava” yra progresiniai mokesčiai, tai pasiskaitykite, kai turėsit laiko pakelt galvą nuo rašymo - jie yra net labai pro-business JAV (The US federal income tax is progressive, with tax brackets ranging from 10% to 37%), jau nekalbant apie civilizuotą Europą. Lenkijoje seniai yra. Buvo ir pas mus, kol LDDP nepanaikino.
kas neaišku, tai kodėl skleidžiate savo "šiaudinės baidyklės" tipo gandus, vietoj to, kad pasiskaityt, kas pasiūlyta? karbauskio-skvernelio-shapokos "milijardo milijonui" maklių dėka 15% jau nuo 2019 metų taikomas tik "gyvulių ūkiu" besidžiaugiantiems MB ir idv, dauguma paprastų mirtingųjų pagal darbo sutartis 20%. Sėkmės vejantis realybę. Beveik niekuo beje nesiskiria nuo IŠ vyriausybės siūlymo prieš 2 metus. https://www.15min.lt/verslas/naujiena/finansai/mokesciu-reforma-20-25-ir-32-proc-gpm-tarifai-pajamu-lubos-verslo-liudijimams-662-2023560
Jei kažkokių blėnių yra mioje šalyje dar nereiškia kad jų reikia mums
Kodel uz gynyba as turiu moketi daugiau, nei tinginys kaimynas?
Ar nereikėtų pradėti nuo kitos pusės, išlaidų mažinimo? Nuo karo pradžios sena ir nauja valdžios bent kokį eurą sutaupė iš biudžeto ar tik didina mokesčius ir skolą?
Mikuckas secondhand stumdytojas, koks svarbus patapo :)
.ydai sukūre pirma vienaragi iš secondhando kad pažemint Lietuva, čia mano versija
Niekaip nesuprantu aš LT jaunimo. Individualiai itin gabūs, verslūs, drąsūs, bet susiorganizuoti į politinį darinį ir bent 4 metus paaukoti savo tėvynės ateičiai nesugeba… Visiems protaujantiems yra daugiau nei akivaizdu, jog ši valstybė neturi jokių šansų išlikti žemėlapyje, jeigu ir toliau valstybės valdymas bus įdomus tik tautos genetinėms atliekoms ir pensininkams… Tikiu, jog Mantas ir kiti versle jau daug pasiekę naujosios kartos atstovai sugeba ne tik soc. tinkluose verkšlianti dėl šalį nuvaldžiųsių autistų veiksmų, bet įkvėpti DOGE sėkmės susivieniję į politinį darinį (pvz. dabartinės asociacijos Vienaragiai pagrindu) galėtų ir patys ateiti į seimą, suformuoti vyriausybę ir sutvarkyti viešąjį sektorių bei išmėžti visas nepasotinamas komunistines lervas, kasdien išsiurbiančias vis daugiau kuriančiosios visuomenės kraujo ir tikėjimo savo valstybės ateitimi…
Problema NE mokesčiai, o tai, kad tavo pensija bus 2k nesvarbu, ar alga 3 ar 10k. Jei susergi - tas pats. Didelė mokesčių bazė kitur duoda ir PROPORCINGĄ naudą juos mokančiam, daug mokesčius mažiančių iškaidų. Tik pas mus komunizmas, nes pusė seimūnų niekada nieko nedirbo patys.