„Samsung“ – krizėje, vadovas prašo „žūtbūtinių pastangų“
Pietų Korėjos konglomerato problemos apima tiek išmaniųjų telefonų, tiek lustų verslus

Po poros stagnacijos metų globali išmaniųjų telefonų rinka pastaraisiais ketvirčiais rodo atsigavimo ženklus – „International Data Corporation“ (IDC) duomenimis, trečiąjį 2024 m. ketvirtį išmaniųjų telefonų pristatymai (angl. shipments) į fizinius pardavimo taškus per metus buvo išaugę 4%, iki 316 mln. vnt.
Pagal šį rodiklį, kuris techniškai nėra visiškai prilygintinas mažmeniniams pardavimams, praėjusį ketvirtį augo visi didieji išmaniųjų telefonų gamintojai. Visi, išskyrus „Samsung“, kuris pristatė 57,8 mln. telefonų, arba 2,8% mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai (žr. lentelę žemiau).
IDC analitikai pastebėjo, kad viskas korėjiečių kompanijai nėra nudažyta vien juodomis spalvomis.
Pavyzdžiui, „Samsung“ šiuo laikotarpiu sustiprino savo pozicijas „premium“ telefonų segmente, tai padaryti padėjo dirbtinio intelekto (DI) funkcijomis papildyti įrenginiai, kuriuos kompanija pristatė dar šių metų pradžioje, ir taip pralenkė „Apple“, kuri savo DI sistemą „Apple Intelligence“ naujiems „iPhone“ telefonams pradėjo siūlyti tik pastarosiomis savaitėmis.
Nepaisant to, tiek analitikai, tiek pati kompanija prieš bendrą tendenciją einantį išmaniųjų telefonų pardavimų susitraukimą priima kaip labai rimtą perspėjimą.
„Samsung“ išmaniųjų telefonų verslas stagnuoja“, – „Financial Times“ (FT) konstatuoja Park Kang-ho, finansinių paslaugų bendrovės „Daishin Securities“ analitikas.
Rinkos tyrėjai iš „TechInsights“ prognozuoja, kad „Samsung“ DI patrauklumas telefonuose gana greitai praras savo novatoriškumą, ypač su „Apple Intelligence“ pasirodymu, kuris amerikiečių kompanijai turėtų padėti pralenkti „Samsung“.
Maža to, „Samsung“ vadovybei ne ką mažiau galvos skausmo kelia neefektyviai dirbantis lustų gamybos verslas, konkrečiai – atsilikimas DI skirtų lustų srityje. Visi šie faktoriai lėmė tai, kad „Samsung Electronics“ akcija nuo šių metų pradžios krito apie 26%.
[infogram id="2aa0038d-7f18-4b26-99e9-637f64f78d97" prefix="MtR" format="interactive" title="Išmaniųjų telefonų pardavimai 2024 m. III ketv."]
Lankstomi ekranai
„Samsung“ pozicijos išmaniųjų telefonų rinkoje pirmą kartą rimtai sudrebėjo pernai, kai lyderio pagal bendrus pardavimus vietą po 12 metų pertraukos iš korėjiečių trumpai buvo atėmusi „Apple“.
Išmaniųjų telefonų segmente „Samsung“ prieš daugiau nei pusę dešimtmečio pasirinko gana drąsią strategiją – vis mažiau naujovių kasmet pasiūlančioje rinkoje daug dėmesio sutelkti į lankstomų ekranų technologiją, kuri turėjo išjudinti didžiulę, tačiau stagnuojančią industriją.
Pirmąjį telefoną lankstomu ekranu „Galaxy Fold“ korėjiečių kompanija pristatė dar 2019 m. ir nuo to išleido iš viso jau šešias horizontaliai („Flip“) ir vertikaliai „(„Fold“) perlenkiamų telefonų serijas.
Per penkerius metus lankstomi telefonai proveržio nepasiekė ir sudaro vos 1,2% visų išmaniųjų telefonų pardavimų, nors reikia pasakyti, kad tai vis tiek yra greičiausiai augantis segmentas stagnuojančioje rinkoje.
Taigi, „Samsung“ dėjo daug vilčių į lankstomų ekranų technologiją, bet ji iki šiol neneša norimų rezultatų. Gera iliustracija yra tai, kad „Apple“ – kompanija, garsėjanti gebėjimu išlaukti tinkamo momento, – iki šiol pirkėjams nesiūlo nė vieno lankstomo telefono. Be to, lankstomų telefonų pradininkei „Samsung“ iškilo ir dar viena problema.
„Kinijos bendrovės tapo daug konkurencingesnės ne tik pagal kainas, bet ir pagal funkcijas, – FT sakė vienas „Samsung“ išmaniųjų telefonų padalinio darbuotojas. – Mus neramina mūsų konkurentų ėjimai, taip pat atidžiai stebime, kaip sekasi naujiesiems „iPhone“.“
Pavyzdžiui, šiemet lankstomų telefonų segmente jų pioniere kadaise buvusi „Samsung“ prarado lyderės vietą Kinijos „Huawei“, kuriai, pasak IDC, teko 27,5% visų lankstomų telefonų pardavimų, o „Samsung“ – tik 16,4%.
„Žūtbūtinės pastangos“
Problemos skirtinguose „Samsung“ padaliniuose yra susijusios tarpusavyje, ypač kalbant apie lustų ir išmaniųjų telefonų padalinius.
Didžioji dalis struktūrinių problemų kyla būtent iš lustų veiklos – už procesorių kūrimą atsakingo „Samsung Electronics LSI“ padalinio ir už gamybą atsakingo „Samsung Foundry“, kurių efektyvumas ir pelningumas ne juokais neramina Pietų Korėjos konglomerato vadovybę.
Pavyzdžiui, FT rašo, kad dėl problemų lustų padalinyje „Galaxy S25“ išmaniųjų telefonų serijos flagmanuose gali būti sumontuoti konkurento iš JAV „Qualcomm“, o ne pačios kompanijos gaminami „Exynos“ procesoriai.
Taip nutiko dėl „Samsung“ problemų dirbant su 3 nanometrų (nm) lustų technologijomis – jų pagrindu sukurti procesoriai neefektyviai naudoja elektrą ir nėra pakankamai efektyvūs, t. y. jų gamyba kompanijai paprasčiausiai neatsiperka. „Samsung“ viliasi, kad reikalai į gera pasitaisys su 2 nm technologijos taikymu.
Kinijos bendrovės tapo daug konkurencingesnės ne tik pagal kainas, bet ir pagal funkcijas, – sakė vienas „Samsung“ išmaniųjų telefonų padalinio darbuotojas.
„Samsung“ dėl atlaidaus požiūrio ir biurokratijos turi vis daugiau struktūrinių problemų savo pagrindiniuose versluose, kuriuose anksčiau dominavo, – nuo lustų iki išmaniųjų telefonų ir ekranų“, – konstatuoja Park Joo-geunas, Seule veikiančios verslo tyrimų bendrovės „Leaders Index“ vadovas.
Dėl lustų nesėkmių „Samsung“ ruošiasi atleisti tūkstančius darbuotojų Pietryčių Azijoje, Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje, spalį skelbė „Bloomberg“. Apie lustų pramonę rašantis Taivano portalas „DigiTimes“ pirmadienį paskelbė, kad „Samsung“ gali atsisakyti apie 30% visų darbuotojų lustų gamyboje.
Nusivylimas dabartine konglomerato padėtimi iš vadovybės buvo jaučiamas ir minint 55-ąjį „Samsung Electronics“ jubiliejų. Han Jong-hee, „Samsung“ viceprezidentas ir generalinis direktorius, kalboje darbuotojus ragino „žūtbūt stengtis“, kad kompanija susigrąžintų technologinę lyderystę.
DI atsilikimas
Visgi bene pagrindinė „Samsung“ problema šiuo metu – žema „Samsung Foundry“ gamybos pajėgumų paklausa iš trečiųjų šalių užsakovų, kurie savo sukurtų lustų, ypač dirbtiniam intelektui (DI) skirtų HBM lustų, gamybą patiki Taivano kompanijai TSMC.
Australijos investicinio banko „Macquairie Group“ analitikai baiminasi, kad statomai lustų gamyklai Teksase (JAV), į kurią „Samsung“ investuoja 17 mlrd. USD, trūks darbo dėl per mažai stambių klientų.

Problemas lustų srityje „Samsung“ pripažino spalį, kai skelbė preliminarius trečiojo ketvirčio rezultatus, kurie parodė, kad per liepos–spalio ketvirtį kompanija uždirbo 9,1 mlrd. KRW (6,2 mlrd. Eur) pelno ir pagal šį rodiklį atsiliko nuo analitikų prognozių vidurkio (10,3 trln. KRW).
Paskelbdama rezultatus „Samsung Electronics“ vadovybė viešai atsiprašė klientų, investuotojų ir darbuotojų už, jos vertinimu, prastus rezultatus ir pareiškė nuomonę, kad konglomeratas atsidūrė krizinėje situacijoje.
„Mes privertėme nerimauti dėl mūsų technologinio konkurencingumo, o kai kurie žmonės kalba apie „Samsung“ krizę. Kaip šio verslo lyderiai, už tai (krizę – VŽ) prisiimame visą atsakomybę“, – sakė Young Hyun Junas, „Samsung“ lustų padalinio vadovas.
Tiesa, ne visi tokius dramatiškus pasisakymus iš „Samsung“ sutiko rimtai, pavyzdžiui, JAV technologijų portalas „The Verge“ žodį „krizė“ sarkastiškai parašė kabutėse ir pastebėjo, kad „Samsung“ atsiprašė už tai, jog uždirbo „tik 6,8 mlrd. USD“.
Visgi pačiai „Samsung“ dabartinės konglomerato pozicijos juokingai neskamba jau kurį laiką, pavyzdžiui, balandįį paskelbta, kad vadovybė nuo šiol dirbs po 6 dienas per savaitę, kad už svarbiausius sprendimus atsakingiems žmonėms „įsiskiepytų krizės pojūtis“.
Nerimaujantiems investuotojams praėjusią savaitę „Samsung“ bandė įpūsti šiek tiek optimizmo, pranešdama, kad sugebėjo pasiekti „reikšmingą progresą“ vystydama naujos kartos HBM3E lustus, skirtus DI.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai