Nuo serverių armagedono įmonę išgelbėjo vienas sprendimas

Prieš pusmetį kraustytis į naują biurą nusprendusi dešimties darbuotojų įmonė sykiu užsimojo atsinaujinti ir atsikratyti senos, atitarnavusios įrangos. „EVS Group“ vadovas Ruslanas Paškevičius tuomet svarstė, ar vietinius serverius pakeisti naujais, ar pradėti naudotis debesijos paslaugomis.
„Apklausiau didžiausius debesijos paslaugų tiekėjus Lietuvoje, įvardindamas mūsų prioritetus ir poreikius. Sulaukiau keturių pasiūlymų, iš kurių „Telia“ variantas man pasirodė priimtiniausias. Pasirašėme sutartį ir pradėjome migruoti į „debesį“. Šis procesas truko kelis mėnesius, tačiau galiausiai viskas tvarkingai veikė ir vieną rytą, per eilinę kolektyvo kavos pertraukėlę, pasiplojome patys sau, kad štai, tapome modernūs – nuo šiol dirbsime patogiau, operatyviau ir saugiau, o klientams galėsime suteikti dar kokybiškesnes paslaugas.
Praėjus kelioms dienoms po migracijos į debesiją, mūsų įmonės IT ūkį aptarnavusi įmonė buvo pakviesta sutvarkyti serverių. Jie ir pastebėjo, kad vieną iš serverių užblokavo bitkoinų reikalaujantis virusas, jį valdyti tapo neįmanoma. Net prunkštelėjau į delną – belieka užjausti programišius, nes jautrių duomenų ten jau nebuvo likę ir mums tas serveris nebereikalingas“, – sako R. Paškevičius.
Jo manymu, tai buvo masinė, ne tiesiogiai į įmonę nutaikyta, ataka, o serverį virusas „rado“ atsitiktinai. Atsargumo sumetimais buvo patikrinti visų įmonės darbuotojų kompiuteriai, kenkėjų juose nerasta.
Technologijos didina efektyvumą
Dešimtmetį IT srityje dirbęs, o 2007-aisiais savo įmonę įkūręs R. Paškevičius teigia, kad šis laimingas sutapimas jiems buvo kaip priminimas, kad kenkėjiškos programos aukų nesirenka ir jomis gali tapti bet kas – nuo smulkių įmonių iki korporacijų, nuo paprastų darbuotojų iki vadovų.
„Lengviausiai verslininkams įvertinamas debesijos privalumas – kaštai: turint nuosavą serverį, techninę ir programinę įrangą reikia pirkti bei ja rūpintis pačiam, o jos įsigijimas ar atnaujinimas reiškia dideles vienkartines išlaidas. O kur dar nuolatinis paslaugos pasiekiamumas, problemų sprendimo laikas. Paprasčiau sakant, debesijos sprendimai patogesni, naudingesni, saugesni, o ir nereikia sukti galvos dėl priežiūros“, – vardija R. Paškevičius.
Pamažu, bet nuosekliai augančios įmonės vadovas tvirtina, kad technologijos padeda dirbti efektyviau. Pavyzdžiui, „Office 365“ užtikrina, kad visi darbuotojai, kuriems reikia biuro programų, jomis gali naudotis visuose įrenginiuose, būdami bet kurioje vietoje, jiems nereikia rūpintis licencijų pratęsimais ar programų atnaujinimais – visa tai vyksta automatiškai.
Naudodamiesi vieno tiekėjo, „Telia“, ryšio ir IT paslaugomis jie bet kokiais klausimais gali kreiptis vienu numeriu ir operatyviai išspręsti kilusius iššūkius.
Inovacijas „EVS Group“ diegia ir savo tiesioginėje veikloje. Įmonė kartu su partneriais sukūrė ir neseniai pristatė specialia programa paremtą paslaugą „Medservis“, kuri medicinos įstaigoms padeda operatyviau ir taupiau atsinaujinti ir nuolat palaikyti įstaigų medicininius kokybės vadybos dokumentus, atsižvelgiant į aktualių teisės aktų pakeitimus. „Tai yra savotiška priežiūros, dokumentų tvarkymo paslauga. Mes atliekame išorinį auditą, atkreipiame dėmesį į silpnąsias vietas, teikiame rekomendacijas“, – sako R. Paškevičius.
videoklipas::1
Debesija – ne panacėja
Kitaip nei stambūs verslai, kurie matuodami savo rizikas įvertina ir kibernetinį saugumą, kai kurių smulkių ir vidutinių įmonių vadovai į tai vis dar žiūri atmestinai, esą pavojai gresia kitiems, tik ne jiems. Toks požiūris gali reikšti ne tik didelius nuostolius, bet ir pakenkti reputacijai ar net sužlugdyti verslą, teigia „Telia“ Specialiųjų paslaugų vadovas Giedrius Meškauskas.
„Saugumo aspektą dažniau įvertina įmonės, kurių veikla yra bent iš dalies susijusi su technologijomis, pavyzdžiui, siūlo paslaugas internetu. Tačiau saugumo spragos gali pakenkti ir, iš pažiūros, visiškai su technologijomis nesusijusiems verslams. Tokių pavyzdžių ir Lietuvoje turėjome ne vieną. Rezultatas – pasipiktinę klientai, atšaukiami užsakymai ir sutrypta reputacija, kurią nežinia ar dar pavyks prikelti“, – vardija G. Meškauskas.
„EVS Group“ tik dėl įmonės vadovo įžvalgumo ir, iš dalies, laimingo atsitiktinumo išvengė rimtų problemų. Šis atvejis – pamoka ne tik jai, bet ir visiems smulkiesiems verslininkams kibernetinį saugumą vertinti rimčiau.
G. Meškauskas taip pat atkreipia dėmesį, kad vien išsikėlimas į „debesį“ nėra visų įmonės kibernetinio saugumo problemų sprendimas.
Debesijos paslaugų pagrindinė nauda yra ekonomiškumas, kadangi klientas moka tik už tai, ką naudoja, ir jam nereikia pačiam rūpintis paslaugų palaikymu. „Telia“ ekspertas pabrėžia, kad duomenys yra saugūs fiziškai, tačiau jei su tiekėju nesusitarta kitaip, jų priežiūra, atnaujinimai, atsarginių kopijų saugojimas ir kitos paslaugos lieka vartotojo atsakomybė.