Vokietija svarsto smogti „Facebook“ į paširdžius

Andreas Mundtas, federalinio kartelių biuro vadovas, teigia, kad „Facebook“ gali būti uždrausta rinkti ir apdoroti trečiųjų šalių duomenis. Daugiausiai dėmesio skiriama tam, ar „Facebook“ gali teikti reklamos užsakovams tikslinės reklamos paslaugas, kurios paremtos informacijos apie vartotojus rinkimu.
„Mes labai atidžiai žiūrime į ryšį tarp duomenų ir dominavimo rinkoje, duomenų ir galios rinkoje, taip pat galimo piknaudžiavimo renkant duomenis“, – aiškina p. Mundtas, kurį cituoja „Financial Times“.
Taip pat svarstoma, ar „Facebook“ gali naudotis kitose svetainėse esančiu vartotojų sukurtu turiniu bei jį susieti su jų profiliais socialiniame tinkle.
JAV kompanija teigia, kad ji bendradarbiauja su Vokietijos rinkos reguliuotoja ir mėgina apginti savo verslo praktikas.
„Daug interneto svetainių ir programėlių naudoja kitų bendrovių sukurtas funkcijas turinio pridėjimui ar reklamai. Mes galime užtikrinti, kad žinome, kaip tokie įrankiai veikia „Facebook“ ir kad juos kontroliuojame“, – teigia bendrovė.
Galutinio Vokietijos rinkos prižiūrėtojo sprendimo tikimasi iki vasaros pradžios.
Beje, toks vokiečių noras tirti „Facebook“ jau sulaukė ir kritikos. Tiubingeno universiteto teisės profesorius Stefanas Thomas kalba, kad jeigu kompanija ir pažeidė duomenų apsaugos taisykles, tai dar nereiškia, kad ji naudojosi dominuojančia padėtimi rinkoje, nes nėra žinoma, kaip tai paveikė konkurentus.
Tai nėra pirmas kartas per pastaruosius kelerius metus, kai ES mėgina apkarpyti JAV technologijų gigančių sparnus. 2017 m. Europos Komisija paieškos sistemą valdančiai „Google“ išrašė 2,42 mlrd. Eur baudą už piknaudžiavimą dominuojančia padėtimi. „Amazon“ taip pat buvo kaltinama piknaudžiavimu elektroninių knygų rinkoje, „Facebook“ nubausta 110 mln. Eur bauda už EK suklaidinimą 2014 m. vykusio programėlės „WhatsApp“ įsigijimo metu.