2017-08-27 14:16

„Google“ atgaivino akinių projektą

„Glass Enterprise Edition“. „Google“ nuotr.
„Glass Enterprise Edition“. „Google“ nuotr.
Praėjus maždaug dvejiems metams po to, kai pirmoji „Google Glass“ versija buvo atšaukta dėl visuomenės nerimo, susijusio su privatumu, JAV milžinė gaivina šį projektą.

Tiesą pasakius, „Google“ akinių projektą gaivina jau antrą kartą. Bet šįkart valtyje jau yra rimti partneriai, tokie kaip DHL ir „General Electric“. VŽ dar 2015 m. pradžioje rašė, kad „Google“ su savo papildytos realybės akinių projektu grįžta prie braižymo lentos, o vadovavimą šiam projektui perima Tony Fadellis, buvęs „Apple“ dizaineris, kuris padėjo sukurti muzikos grotuvą „iPod“. Ponas Fadellis „Google“ komandos nariu tapo 2014 m., kai milžinė įsigijo jo įkurtą namų automatizavimo bendrovę „Nest“.

Po keleto mėnesių pranešta, kad „Google“ verslui pristatė naują išmaniųjų akinių „Google Glass“ versiją.

Tačiau po to technologijų rinka vėl nutilo. Po to, kai p. Fadellis pernai atsistatydino, daugelis manė, kad projektas vėl atšauktas, rašo BBC. Dabar aišku, kad tai ne tiesa. „Google“ dirbo siekdama pritraukti kuo rimtesnių partnerių ir klientų. Kaip skelbiama projekto interneto puslapyje tarp jų jau yra AGCO, „Agravis“, DHL, „General Electric“, „McKinsey&Company“, „Koni“, „Opel“, „Samsung“, „TriHealth“, „Volkawagen“ ir kitos stambios įmonės. Jos pastaraisiais mėnesiais testavo specifinėms jų veikloms pritaikytus sprendimus. Bet buvo pasirašiusios konfidencialumo susitarimus ir negalėjo apie tai pasakoti, rašo žurnalas „Wired“.

Jau yra konkurentų

Nauji papildytos realybės akiniai vizualiai nedaug pasikeitę, bet „Google“ teigia, kad „Glass Enterprise Edition“ turi apie 30% talpesnę bateriją, patobulintą – 8MP – kamerą (buvo 5MP), gerokai galingesnį procesorių, ir yra patogesni dėvėti ilgą laiką. Be to, sukurtas mechanizmas, kuris leidžia naują „Google“ akinių versiją lengvai prikabinti prie bet kokių apsauginių ar įprastų, gydytojo išrašytų akinių.

„Darbuotojams daugelyje sektorių, ypač tokiuose kaip gamyba, logistika ar sveikatos priežiūra, naudinga yra galimybė gauti ir balsu valdyti informaciją, kai rankos užimtos. Būtent todėl pastaruosius dvejus metus dirbome su daugiau nei 30-ies sričių ekspertais, siekdami sukurti konkrečioms verslo veikloms pritaikytus sprendimus“, – teigia Jayus Kothari dabar vadovaujantis „Google Glass“ projektui.

Pirmąją „Glass“ versiją „Google“ pardavinėjo maždaug po 1.000-1.300 USD. „Glass Enterprise Edition“ kainuos apie 1.800 USD (1.500 Eur). Tiesa, „Google“ pati akinių nepardavinės. Jais prekiaus įmonės, teikiančios verslui programinės įrangos kūrimo ir diegimo paslaugas arba siūlančios nuosavus, tam tikriems ūkio sektoriams pritaikytus programinius sprendimus.

„Google“ šioje gana naujoje rinkoje – jau ne viena. Papildytios realybės akinius verslui jau sukūrė tokios kompanijos kaip „Vuzix“, „Meta“ ir „Epson“. Čia gana intensyviai dirba ir „Microsoft“. Savo akinius „HoloLens“ ji iš pradžių taip pat planavo pritaikyti plačiosios visuomenės pramogoms. Bet paaiškėjo, kad produktas bent kol kas yra per brangus, kad būtų masiškai parduodamas kaip žaidimų aksesuaras ar priedas prie kompiuterio. Todėl „Microsoft“ irgi ėmė labiau orientuotis į verslo rinką.

52795
130817
52791