D. Šilenskis: SkGD terminalo nauda šalies ekonomikai – 160 mln. Eur kasmet

„Neabejotina, kad šito terminalo buvimas čia sukūrė didžiulę pridėtinę vertę tiek Lietuvos ekonomikai, tiek Lietuvos verslams, tiek paprastiems dujų vartotojams“, – teigia jis.
Anot „KN Energies“ vadovo, nuo 2014 metų, kai į Klaipėdos uostą įplaukė laivas-saugykla „Independence“, anksčiau Lietuvai dujas tiekęs Rusijos koncernas „Gazprom“ buvo priverstas jų kainas sumažinti 30–40%.
Pasak „KN Energies“ korporatyvinio valdymo direktorės Jurgitos Šilinskaitės-Venslovienės, per dešimtmetį SkGD terminalo ekonominė nauda Lietuvai siekia daugiau nei 1 mlrd. Eur.
„Tiek eurų (160 mln. – BNS) mokėdavome daugiau nei kitos Vakarų Europos šalys. Tai buvo didžiausia kaina Europoje ir antra pagal dydį visame pasaulyje“, – kalba ji.
Pasak D. Šilenskio, tikimasi, kad SkGD laivo-saugyklos Lietuvai ir Baltijos šalims reikės bent iki 2040 metų.
„Tai labai priklausys nuo žaliosios transformacijos greičio. Bet kuriuo atveju, taikysimės prie rinkos ir stebėsime paklausą, atitinkamai priiminėsime sprendimus“, – dėsto D. Šilenskis.
Jo teigimu, SkGD terminalas bendrovei „KN Energies“ leido tapti viena didžiausių tokių įrenginių operatorių pasaulyje.
„Padedame Vokietijoje, operuojame net keturis terminalus, turime Brazilijoje, turime daug ambicijų pietryčių Azijoje ir tai tapo viena kertinių mūsų verslo krypčių“, – komentuoja D. Šilenskis.
Gruodžio 6 dieną Lietuva perims SkGD laivą-saugyklą „Independence“ iš jo savininkės Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“. Anot D. Šilenskio, tuomet vien dėl SkGD laivo apimčių Lietuvos laivyno tonažas padidės 30%.
Pernai per Klaipėdos SkGD terminalą buvo patiekta 31,9 teratvatvalandės (TWh), arba 85% visų į šalies perdavimo sistemą transportuotų dujų. Per Klaipėdoje esantį terminalą dujos taip pat tiekiamos Latvijos, Estijos bei Lenkijos vartotojams.
2022-ųjų balandį Lietuvai visiškai nutraukus rusiškų dujų importą, paliekant tik tranzitą į Kaliningradą, Klaipėdos SkGD terminalas tapo pagrindiniu šalies dujų tiekimo šaltiniu.