Logistikos bendrovės traukia skaitmenizacijos kortą

Publikuota: 2020-12-03
Artūras Michejenko, UAB „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius: „Skaitmenizuotos sistemos jau artimiausiais metais turės pakeisti žmogų visur, kur tik įmanoma.“
svg svg
Artūras Michejenko, UAB „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius: „Skaitmenizuotos sistemos jau artimiausiais metais turės pakeisti žmogų visur, kur tik įmanoma.“

Logistikos bendrovių paslaugomis besinaudojantiems klientams jau neužtenka tik pristatyti krovinį iš taško A į B. Jie pageidauja vis daugiau paslaugų ir glaudesnės partnerystės su transportininkais, net jų verslo išmanymo, kad logistikos kompanijos galėtų pasiūlyti sprendimus, kurie pagelbėtų gamybos ar prekybos procesuose. Tam pasitarnauti gali ir skaitmeninės technologijos.

Lietuvos logistikos bendrovės jau nuo pradžių, kai tik įsiveržė į Europos rinką, konkuravo savo paslaugų kokybe ir kaštais. Tačiau norint toliau siūlyti geros kokybės paslaugą pigiau ir išlikti konkurencingais, reikia didinti veiklos efektyvumą. Šiandieninėje situacijoje tai galima padaryti pasitelkus naujausias technologijas, skaitmenizavus procesus ir tenkinant kintančius klientų poreikius.

Planuoja ateitį

„Šiuos uždavinius logistikos bendrovės sprendžia įvairiai: vienos pačios kuria jų veiklą optimizuojančius įrankius, kitos perka. Bet tikslas vienas: kaip parinkti geriausią poilsio laiką vairuotojui, rasti tinkamiausią degalinę ir tinkamiausiu laiku pasipildyti degalų, suplanuoti optimalų maršrutą, „negrybauti“ ieškant kelionės tikslo ir t. t.“, – pasakoja Artūras Michejenko, mobilumo paslaugas teikiančios UAB „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius.

Anot jo, daugelis Lietuvos logistikos bendrovių savo kasdienių operacijų ir vidaus procesų skaitmenizavimu yra pažengę gerokai toliau nei dalis Vakarų konkurentų. DKV suprasdama, kad ne tik „vidinė“ bendrovių procesų skaitmenizacija yra logistikos ateitis, bei matydama klientų poreikius, nusprendė taip pat diegti pažangiausius skaitmeninius įrankius.

A. Michejenko taip pat primena ES sprendimą, kad nuo 2024 m. ES šalyje turės veikti vieninga sistema, kuri skaitmeniniu būdu priims ir kaups vežėjų teikiamą informaciją apie savo transporto parko eksploatavimą, gabenamus krovinius, vairuotojų darbą ir t. t.

Su „DKV Live“ eis toliau

„Paskaičiavome, kad neracionalu patiems kurti klientus tenkinančius skaitmeninius sprendimus. Todėl pernai DKV įsigijo Austrijos telemetrijos sprendimų bendrovę „Styletronic“ ir pasiūlė logistikos bendrovėms aktualių problemų sprendimo platformą „DKV Live“. Šiuo metu ji jau veikia Vokietijoje, bandoma Čekijoje ir Rumunijoje, o kitąmet planuojame aprėpti ir kitas šalis, taip pat ir Lietuvą. Beje, ši platforma jau įvertinta apdovanojimu Vokietijoje“, – teigia A. Michejenko.

Platforma „DKV Live“ logistikos bendrovės specialistui realiu laiku suteikia įvairią informaciją apie kiekvieną vilkiką, o gauti duomenys leidžia optimaliai valdyti visą transporto parką, geriausiai tenkinti klientų poreikius.

„Mūsų tikslas – toliau vystyti šį įrankį, kad jis tarnautų ne tik logistikos bendrovėms, bet ir jų klientams, kurie gautų jiems aktualius ir veiklos planavimui reikalingus duomenis“, – planais dalinasi „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius.

Užduočiai – kitos priemonės

„Ir šiandien logistikos bendrovių užduotis – pristatyti krovinį iš taško A į B. Tačiau šiai užduočiai tinkamai įvykdyti tik transporto priemonės jau neužtenka. Procesai, jei norime tenkinti klientų lūkesčius, privalo būti skaitmenizuoti, – tvirtina Tomas Jurgelevičius, daugiau kaip 4.000 vilkikų parką eksploatuojančios UAB „Hegelmann Transporte“ generalinis direktorius. – Mūsų naudojami įrankiai automatizuoja ir užsakymus, ir krovinio pristatymo procesą, ir net nurodo vairuotojui, prie kurių vartų krautis.“

Anot jo, šiandien be planšetinio kompiuterio ir modernių procesų valdymo logistika neįsivaizduojama, nors visai neseniai tokių technologijų vilkiko kabinoje nebuvo. Dabar vairuotojas, vadybininkas ir klientas bendrauja ne telefonu, o išmaniuosiuose monitoriuose.

Dabar logistika susijusi su kliento nustatytais poreikiais, tokiais kaip mobilumas, prieinamumas visą parą 24/7, kainų lankstumas rinkoje, nuolatinis stabilumas, nepriklausomas nuo išorinių veiksnių. „Šios technologijos logistikoje jau privalomos, jei aptarnauji didžiąsias pasaulio kompanijas, pvz., automobilių gamintojus, interneto prekybos platformas, – konstatuoja „Hegelmann Transporte“ vadovas. – Klientui jos padeda tiksliai planuoti krovinio kelią, realų pristatymo laiką ir t. t.“

Skaitmenizuotų logistikos sistemų naudojimu ypač išsiskiria gamybos ir prekybos įmonės Vokietijoje, Prancūzijoje bei Skandinavijos šalyse, nors didžiosios pasaulio kompanijos jų reikalauja visose šalyse.

Logistikos uberizacija

Rita Pelenienė, SBA grupės UAB „SBA baldų kompanija“ Tiekimo grandinės direktorė, akcentuoja, kad spręsti logistikos uždavinius norisi su patikimu ir ilgalaikiu partneriu, kuris supranta bendrovės vidinę virtuvę, gali būti logistikos konsultantu, net numatyti šios srities iššūkius ir padėti juos įveikti.

„Gaila, bet nelengva rasti sumanų integruotą logistikos partnerį, nes vien tik „vežėjas“ mūsų poreikių patenkinti jau negali“, – teigia R. Pelenienė.

Klaipėdos rajone pastačius naują bendrovės logistikos centrą į jį dabar keliauja produkcija iš trijų SBA baldų gamyklų, čia sukomplektuojama siunta ir pristatoma tiesiai į parduotuves. SBA grupė tiekia baldus „Ikea“ tinklui. Pasak R. Pelenienės, bendrovė siekia, kad per 7 metus grupės įmonėse gaminamas prekes pristatantis transportas naudotų vien atsinaujinančius energijos šaltinius ir darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai.

„Nauja SBA logistikos sistema leidžia išvengti tarpinių sandėlių – tai sumažina logistikos kaštus, išvengiama perkrovimų metu pasitaikančių padėklų ir pakuočių pažeidimų, greitėja prekių pristatymas“, – teigia R. Pelenienė. Anot jos, ateityje ir pervežimų transportas galėtų uberizuotis, t. y. transporto priemonę programėlėje būtų galima užsisakyti konkrečiai užduočiai, kaip dabar išsikviečiame pavėžėją.

„DKV Euro Service Baltikum“ direktorius neabejoja, kad skaitmenizuotos sistemos jau artimiausiais metasi pakeis žmogų visur, kur tik įmanoma.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Logistikos bendrovės traukia skaitmenizacijos kortą Verslo tribūna

Logistikos bendrovių paslaugomis besinaudojantiems klientams jau neužtenka tik pristatyti krovinį iš taško A...

Aštrėjanti transporto sektoriaus problema: kas sės už vilkiko vairo? Verslo tribūna 6

Ir šią problemą sukels ne dažniausiai linksniuojama klimato kaita, o... vilkikai be vairuotojų. Tolimojo...

Vilkiko vairuotoja dirbusi Eurika: „Nebuvau tik šturmanė vilkiko kabinoje“ Verslo tribūna 1

Karjeros pradžią prie vilkiko vairo Eurika Urbonavičienė prisimena su nostalgija. Sunkvežimio vairuotoja...

Alternatyvūs degalai vilkikuose: ateitis su šiandienos realijomis Verslo tribūna

„Alternatyvūs degalai – tolimojo pervežimo transporto ateitis. Bet tai neįvyks staiga, dyzeliną naudojančio...

Mobilumo paketas: iškraipo rinką, brangina paslaugas, žlugdo smulkiuosius Verslo tribūna 1

Jei po kiek mažiau nei pusantrų metų įsigalios liepą priimto Mobilumo paketo nuostatos, Lietuvos tolimojo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus