Vilkiko vairuotoja dirbusi Eurika: „Nebuvau tik šturmanė vilkiko kabinoje“

Reklama publikuota: 2020-11-23
Daugiau nei septynerius metus vilkiko kabinoje praleidusi Eurika iki šiol ilgisi tolimų kelionių.
svg svg
Daugiau nei septynerius metus vilkiko kabinoje praleidusi Eurika iki šiol ilgisi tolimų kelionių.

Karjeros pradžią prie vilkiko vairo Eurika Urbonavičienė prisimena su nostalgija. Sunkvežimio vairuotoja logistikos įmonėje „Magnum Iter“ ji dirbo daugiau nei ketverius metus, o kartu su vyru į tolimuosius reisus iš viso važinėjo virš septynerių metų. Pirmus tris metus lydėjo vyrą į keliones savo noru, vėliau tapo lygiaverčiais ekipažo partneriais ir pati sėdo už vilkiko vairo.

Šeimyninis duetas darbe, pasak Eurikos, niekuo nesiskiria nuo dviejų partnerių tandemo – vyras jos nelepino ir visus darbus darydavo dviese. „Vyras net juokaudavo, jog esu jo Heraklis“, — prisimena Eurika.

Tolimųjų reisų srityje dirba vos keli procentai moterų, Lietuvoje ši profesija moterų tarpe yra dar retesnė. Kaip jautėtės dirbdama vilkiko vairuotoja?

nuotrauka::1 left

Vilkikus vairuojančių moterų tikrai nėra daug, tačiau norėčiau tikėti, jog situacija keičiasi.

Pas mus vis dar gajus stereotipas, jog šis darbas yra vyriškas. Tai visiškai klaidingas požiūris, nes vairuoti vilkiką tikrai nėra sunkiau, gal net priešingai – paprasčiau, nei lengvąjį automobilį. Vienintelis skirtumas – vilkiko gabaritai. Neigiamas vyrų nusistatymas mane visuomet skatindavo įrodyti, jog jų nuomonė klaidinga, iš poilsio aikštelės visuomet išvažiuodavau aukštai iškėlusi galvą.

Nemažai vilkikus vairuojančių moterų teko sutikti Prancūzijoje, Vokietijoje, Ispanijoje. Lietuvoje taip pat yra vairuotojų moterų, dažniausiai jos dirba šeimyniniame duete su vyru.

Ar dirbti su šeimos nariu lengviau, nei su svetimu žmogumi? Juk išties daug laiko tenka praleisti dviese pakankamai mažoje erdvėje.

Kalbant apie buvimą dviese uždaroje erdvėje negaliu paneigti, jog iššūkių pasitaikydavo įvairių. Darbo pradžioje buvo sunku ne tik išsėdėti vienoje vietoje ilgą laiką, bet ir būti mažoje patalpoje – vilkiko kabinos plotas yra 4-5 kv. m. Kartais norėdavosi sustoti ir tiesiog eiti, eiti, eiti... O juk negali stoti ten, kur panorėjusi – reikėdavo išlaikyti kelionės tempą, poilsio vietos taip pat būdavo numatytos kelionės pradžioje, buvo svarbu įvertinti sustojimo vietos saugumą.

Greta esantis žmogus ne visada palengvindavo kelionę – juk kartu būdavome 24/7, tad pasitaikydavo įvairių situacijų. Draugai klausdavo, kaip jūs galit tokį ilgą laiką išbūti kartu, ar nesusipykstat. Buvo visko, tačiau tas buvimas kartu tame gyvenimo etape labai sustiprino mūsų santykius.

Mūsų su vyru tandemas buvo labai geras ir visuomet stengdavomės vienas kitam padėt, kad darbas būtų lengvas, malonus ir efektyvus. Niekada nevaidinau baltarankės ir visus darbus darydavom kartu, dalindavomės atsakomybėmis kaip lygiaverčiai partneriai. Tarkim, didesnių fizinių jėgų reikalaujantis krovinio tvirtinimo darbas atitekdavo vyrui, tačiau aš tuomet buvau atsakinga už tvarkingą krovinio sukrovimą, diržų sutvarkymą. Galbūt jis man šiek tiek nuolaidžiaudavo sunkesnėse kelionės atkarpose, kuomet perimdavo vairą į savo rankas, tačiau tuo metu aš užimdavau šturmanės pareigas, atidžiai sekdavau kelionės maršrutą.

Kokiomis savybėmis turi pasižymėti geras tolimųjų reisų vairuotojas?

Gera orientacija, pasitikėjimu savimi ir atsakingumu. Kelionėje gali pasitaikyti įvairių situacijų, tad svarbu, jog vairuotojas reikiamu laiku priimtų tinkamus sprendimus, atsakingai žiūrėtų į savo darbą bei vežamo krovinio saugumą, nebijotų bendrauti su kitais žmonėmis.

Jūs pati vilkiko vairą iškeitėt į kėdę kabinete ir šiuo metu dirbat logistikos vadybininke.

Taip, tai įvyko dėl asmeninių aplinkybių – mūsų šeima įsigijo namą ir vienam iš mūsų reikėjo likti Lietuvoje. Tuomet aš perėjau dirbti į logistikos vadybininkės pareigas, vėliau ir mano vyras baigė važinėti tolimais maršrutais ir šiuo metu pristato krovinius vidaus rinkoje.

Įgyta tolimųjų reisų vairuotojos patirtis man labai padeda ir dabartiniame darbe. Kadangi man tenka sudarinėti maršrutus, rinkti reikalingus adresus ir planuoti keliones, visai kitaip vertinu vadybininko indėlį į sėkmingą logistikos procesą. Aš pati jaučiuosi ekipažo dalimi ir stengiuosi apie viską pagalvoti, suteikti kuo didesnę pagalbą. Ir vairuotojai tą labai jaučia.

Kokia yra sėkmingos karjeros logistikos srityje paslaptis?

Kruopštus darbas ir atsakingas požiūris.

Savo darbe seku kolegos iš Danijos pavyzdžiu. Karjerą logistikos srityje jis taip pat pradėjo nuo vilkiko vairuotojo darbo ir šiuo metu, kaip ir aš, užima vadybininko pareigas tolimųjų pervežimų įmonėje. Stengdamasis kuo geriau atlikti savo darbą ir gerai suprasti vairuotojų poreikius besikeičiančiame pasaulyje, bent kartą į metus jis leidžiasi į kelionę vilkiku. Tai labai naudinga, nes tuomet gali tiksliau sudaryti maršrutus, geriau planuoti kelionės laiką, numatyti galimas vėlavimo priežastis.

Ar jaučiat nostalgiją kelionėms?

Neslėpsiu, jog pasvajoju vėl leistis į tolimą kelionę. Pasiilgstu to laisvės pojūčio, kuomet važiuoji nepriklausomas, priekyje yra tik kelias ir tavo pagrindinis tikslas yra saugiai ir laiku pasiekti numatytą tašką. Tolimųjų reisų vairuotojo darbas yra ne darbas, o gyvenimo būdas, tai lyg narkotikas, be kurio vėliau sunku gyventi.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ketinama gelbėti Aukštaitijos siaurąjį geležinkelį

Aukštaitijos siaurąjį geležinkelį ketinama išsaugoti: artimiausiu metu planuojama skelbti įmonės vadovo...

Laisvalaikis
2021.01.30
Logistikos bendrovės traukia skaitmenizacijos kortą Verslo tribūna

Logistikos bendrovių paslaugomis besinaudojantiems klientams jau neužtenka tik pristatyti krovinį iš taško A...

Aštrėjanti transporto sektoriaus problema: kas sės už vilkiko vairo? Verslo tribūna 6

Ir šią problemą sukels ne dažniausiai linksniuojama klimato kaita, o... vilkikai be vairuotojų. Tolimojo...

Vilkiko vairuotoja dirbusi Eurika: „Nebuvau tik šturmanė vilkiko kabinoje“ Verslo tribūna 1

Karjeros pradžią prie vilkiko vairo Eurika Urbonavičienė prisimena su nostalgija. Sunkvežimio vairuotoja...

Alternatyvūs degalai vilkikuose: ateitis su šiandienos realijomis Verslo tribūna

„Alternatyvūs degalai – tolimojo pervežimo transporto ateitis. Bet tai neįvyks staiga, dyzeliną naudojančio...

Mobilumo paketas: iškraipo rinką, brangina paslaugas, žlugdo smulkiuosius Verslo tribūna 1

Jei po kiek mažiau nei pusantrų metų įsigalios liepą priimto Mobilumo paketo nuostatos, Lietuvos tolimojo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku