IT įmonės vadovas: verslo sėkmei yra būtinas stiprus vertybinis pagrindas

JAV programavimo paslaugų įmonė „Devbridge“ kasmet įdarbina daugiau nei 100 naujų darbuotojų, tačiau vieną iš svarbiausių reikalavimų į pirmąjį planą iškelia ne vien tik techninius gebėjimus ir procesų išmanymą dirbant IT srityje, bet ir bendradarbiavimo komandoje kompetencijas, žmogiškąsias savybes, o svarbiausia, sutampantį vertybinį pagrindą.
Vertybių kartelės nenuleidžia
„Organizacijos kultūros pagrindą ir pamatines vertybes suformavome nuo veiklos pradžios, kai komandą sudarė vos keli žmonės, jos nepakito iki šių dienų. Todėl svarbu, kad darbuotojai ne tik puoselėtų tai, bet ir jaustųsi to dalimi. Mūsų veikla pagrįsta komandiniu principu, todėl stengiamės kruopščiai atsirinkti ir vertybių kartelės nenuleisti net ir patyrusiems profesionalams“, – akcentuoja „Devbridge“ viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas Viktoras Gurgždys.
Anot „Devbridge“ vadovo, kada organizacija auga, suburta stipri vadovų komanda turi gyventi tomis pačiomis vertybėmis, kaip ir organizacija, tik tada bus įmanoma padėti verslui nuosekliai augti bei auginti įmonės vertybėmis grįstą kultūrą.
„Natūralu, kad ir vadovai turi rodyti pavyzdį jaunesniems, naujai prisijungusiems kolegoms, perduoti įmonės kultūrą, vertybes ir tradicijas. Kai pradėjome veiklą, buvome ta verslininkų karta, kuriai komandoje buvo svarbiausia pasitikėjimas, atvirumas. Šiuos principus taikėme ne tik kai komandoje buvo 50 darbuotojų, bet ir šiandien, kai įmonėje jau daugiau nei 600 narių. Darbuotojas, kuris kopė karjeros laiptais įmonės viduje bei užaugo nuo pirmojo laiptelio iki vadovo pozicijos neretai turi ne tik susiformavusį vertybinį stuburą, bet ir stiprų autoritetą, kuris svariai prisideda prie įmonės kultūros formavimo. Suburta stipri komanda, gyvenanti tomis pačiomis vertybėmis kaip atvirumas, skaidrumas, atsakingumas ir padeda sklandžiai augti, kad ir koks didelis tempas bebūtų mūsų rinkoje“, – sako vadovas.
Naujoko vertybės turi sutapti
Pasak „Devbridge“ vadovo, formuodami savo verslo strategiją aiškiai apsibrėžėme kriterijus, kas yra mūsų tikslinis kandidatas, galintis pretenduoti į laisvas pozicijas.
„Devbridge“ komandų branduolius sudaro patirties turintys aukščiausio lygio programuotojai, testuotojai, kokybės užtikrinimo specialistai, produktų vadovai ir dizaineriai kuriantys sudėtingus programinės įrangos sprendimus Šiaurės Amerikos ir Vakarų Europos rinkoms. Todėl ieškome darbuotojų turinčių ne tik tvirtų techninių kompetencijų, bet ir gebėjimo suprasti kliento verslą, sklandžiai komunikuoti, ieškoti geriausio sprendimo ir jį kurti glaudžiai bendradarbiaujant su komanda“, – sako V. Gurgždys.
Lietuvos padalinio vadovo teigimu, darbuotojų atranka yra ne Žmonių ir organizacijos vystymo departamento pagrindinė užduotis, o visos komandos. Toks požiūris susiformavo nuo įmonės įkūrimo pradžios, kai organizacijoje darbavosi vos keli darbuotojai ir personalo atrankos specialistų ar agentūrų funkcijas tekdavo atlikti patiems. Kiekvienas departamentas įmonėje veikia kaip mažas verslas – planuoja savo pajamas, išlaidas, samdos poreikį, stebi komandų pelningumą, jų pareiga sau atsirinkti tokį komandos narį, kuris puikiai įsilietų į bendruomenę ir kurtų išliekamąją vertę ne tik organizacijai, bet ir klientui.
Įmonės kultūrą reikia auginti
Viceprezidentas pabrėžia, kad organizacijos viduje turi išsigryninę tvirtas vertybines nuostatas nuolat investuoti ir prisidėti, padedant augti naujai į darbo rinką ateinančiam žmogui.
„Jau daugiau nei dešimt metų aktyviai prisidedame prie šalies informacinio raštingumo didinimo, tokiomis iniciatyvomis kaip mūsų įkurtos nemokamos „Sourcery“ akademijos. Geriausius „Sourcery“ absolventus mes kviečiame į darbo pokalbį ir jeigu kandidatas atitinka mūsų reikalavimus, vertybines nuostatas, pasiūlome jungtis prie „Devbridge“ komandos. Prisijungus naujiems, o ypač labai jauniems, kolegoms skiriame jiems labai daug dėmesio, daugelis jų turi mentorių – savo srities specialistą, kuris dažniausiai ne tik padeda perprasti techninę sritį, bet ir susiformuoti kaip asmenybei, ne vien tik iš profesinės pusės. Jauni žmonės būna labai motyvuoti, nes susipažinę su įmonės kultūra, nori tapti jos dalimi ir augti ne tik iš profesinės pusės, bet ir tobulėti stiprioje, motyvuotoje, ir svarbiausia, gilias tradicijas puoselėjančioje įmonėje“, – sako V. Gurgždys.