2024-10-29 20:01

Į „Lietuvos metų automobilio 2025“ titulą pretenduoja 32 automobiliai

28-ajame konkurse dalyvauja 32 nauji ir atnaujinti automobilių modeliai. Vytauto Pilkausko nuotr.
28-ajame konkurse dalyvauja 32 nauji ir atnaujinti automobilių modeliai. Vytauto Pilkausko nuotr.
28-ąjį kartą Lietuvoje rengiamame konkurse dominuoja elektros pavara, visiškai naujų modelių skaičius nustelbia atnaujintus, pusė – varomi visais ratais. 10 komisijos narių po mėnesio paskelbs 9 specialių nominacijų nugalėtojus ir trijų pagrindinių prizų laimėtojus.

Šiemet konkurse pristatomi 24 visiškai nauji ir 8 atnaujinti automobilių modeliai. Miesto visureigių, SUV tipo automobilių arba krosoverių kategorija absoliučiai dominuoja – vos 5 konkurso dalyviai nėra priskirtini šiems kėbulo tipams. Iš jų yra 3 universalai, 1 hečbekas ir 1 sedanas. Vidutinis bagažinės dydis siekia 510 litrų – tai yra nemažo šeimyninio automobilio charakteristika.

Konkurse yra bent 2 automobiliai, kuriuos galima vadinti tikrais visureigiais: tai – naujutėliai „Toyota Land Cruiser“ ir „Jeep Grand Cherokee“.

Dalyvių charakteristikų analizė rodo, kad automobiliai sunkėja ir brangsta: šiemet „Metų automobilio“ kandidato statistinis vidurkis yra beveik 2 tonų svoris, o kaina siekia 61.396 Eur.

Konkurse dalyvaujantis „Porsche Macan Turbo“ yra ne tik vienas sunkiausių, bet ir galingiausias bei greičiausias – jo elektros variklis pasiekia 639 AG, jis iki 100 km/h įsibėgėja per 3,3 sekundės, o sukimo momentas siekia konkurse dar neregėtus 1.130 Nm. Šis per 138.000 Eur kainuojantis konkurso dalyvis taip pat yra ir brangiausias.

Elektromobiliai „Mercedes-Benz EQB“ (kairėje) ir „Porsche Macan Turbo“. Vytauto Pilkausko nuotr.
Elektromobiliai „Mercedes-Benz EQB“ (kairėje) ir „Porsche Macan Turbo“. Vytauto Pilkausko nuotr.

Bazinė „Dacia Duster“, pigiausio konkurso automobilio, kaina siekia 17.690 Eur, tačiau konkursui pateikta versija yra 64% brangesnė (28.080 Eur), nes tai yra brangiausia „Duster“ versija su hibridine pavaros sistema.

Lengviausias konkurso dalyvis yra „Lexus LBX“ (1.250 kg) – visais ratais varomas, „premium“ segmento mažas miesto hibridas. Sunkiausias – 2.495 kg sveriantis visureigis „Toyota Land Cruiser“.

Renginio atidarymo proga „Vilnius Tech“ universitete tradiciškai vyko konferencija „Plug-In“, trečiadienį prasidės elektromobilių testai automobilių magistralėje, vėliau konkurso dalyviai bus bandomi Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome, o specialių nominacijų kandidatai bus egzaminuojami Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“.

Konkursą tradiciškai lydi automobilinės tematikos „Plug-In“ konferencija. Vytauto Pilkausko nuotr.
Konkursą tradiciškai lydi automobilinės tematikos „Plug-In“ konferencija. Vytauto Pilkausko nuotr.

Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40.000, 60.000 Eur ir daugiau nei 60.000 Eur. Taip pat bus renkamas Metų elektromobilis, Metų inovacija, Metų interneto automobilis, Metų saugiausias automobilis, 4x4, Metų sportiškiausias, Metų vairas, Metų vairas „Junior“ ir Tautos automobilis.

Konkursą 28 kartą organizuojantis „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA) šiemet įvedė naujovę – dešimties narių komisijoje, kurią tradiciškai sudarydavo automobilių tematika rašantys žurnalistai, atsirado du kviestiniai svečiai: interneto blogeris Paulius Mikolaitis (Paul de Miko) ir Saugirdas Pukalskas, „Vilnius Tech“ Automobilių katedros vedėjas.

LŽA skaičiuoja, kad nuo 1997 metų „Metų automobilio“ rinkimuose dalyvavo 794 skirtingi modeliai. Daugiausia pretendentų būta 2016 metais – 38. Daugiausiai pergalių konkurse yra pasiekę „Ford“, „Volkswagen“ ir „Škoda“ prekės ženklų atstovai – po 4. Iš viso pergalėmis per šį laiką džiaugėsi 15 skirtingų gamintojų atstovai.

 

 

52795
130817
52791