Transporto mazgas – koncesija
Pagal koncesijos sutartį UAB "Hidrostatyba" per 2 metus suprojektuos ir pastatys Kaune M.K. Čiurlionio tilto prietilčio transporto mazgą ir paskui eksploatuos ir prižiūrės jį 23 m. Kasmet Kauno m. savivaldybė mokės koncesininkui apie 6 mln. Lt. Konkursui paraiškas buvo pateikusios 2 įmonės - be "Hidrostatybos", jame dalyvavo ir Kauno UAB "Kamesta".
"Tai mums nėra koks išskirtinis konkursas, tik tiek, kad Lietuvoje koncesijos forma retai naudojama, - sakė Jonas Dumašius, AB "Hidrostatyba" valdybos pirmininkas. - Manau, kad be reikalo, nes ji seniai įprasta Vakarų šalyse."
Pasak p. Dumašiaus, 6 mln. Lt metinis mokestis nebus labai smarkiai jaučiamas įmonės apyvartoje. "Reikėtų įvertinti ir tai, kad įsipareigojimas 25 m. nėra toks jau paprastas dalykas, per tą laiką daug kas gali keistis, įskaitant darbų kainas, - sakė p. Dumašius. - O tai yra tam tikros rizikos priežastis." Prieš kelerius metus už Kauno m. savivaldybės skolintas lėšas baigtas statyti M.K. Čiurlionio tiltas be transporto infrastruktūros kairiajame Nemuno krante yra gerokai mažiau naudingas negu galėtų būti. Naujasis 6 eismo juostų tiltas atsiremia į šlaitą, kuriuo į viršų vingiuoja siaura gatvelė. Po jos rekonstrukcijos iš miesto centro būtų labai patogu patekti į Aleksotą. Būsimasis transporto mazgas įsilietų ir į planuojamą 3 tiltų sujungimo projektą, kuris leistų automobilių srautui iš miesto centro bei Aleksoto, kuriame daug pramonės įmonių, sklandžiai pasiekti magistralę "Via Baltica". Pasak Roberto Stanionio, Kauno m. savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, savivaldybė ryžosi rinktis koncesijos formą transporto mazgo statybai, nes miestas yra išnaudojęs skolinimosi limitą. O koncesijos atveju paskolą iš banko remdamasis koncesijos sutartimi ima koncesininkas.
"Koncesininkas gaus garantuotą minimumą, kuris padengs statybos išlaidas, banko palūkanas, kitas sąnaudas", - sakė Alvydas Gineitas, Kauno m. savivaldybės administracijos Ekonomikos departamento direktorius. Už vieno automobilio važiavimą tiltu savivaldybė koncesininkui mokės apie 90 ct.
"Tai mums nėra koks išskirtinis konkursas, tik tiek, kad Lietuvoje koncesijos forma retai naudojama, - sakė Jonas Dumašius, AB "Hidrostatyba" valdybos pirmininkas. - Manau, kad be reikalo, nes ji seniai įprasta Vakarų šalyse."
Pasak p. Dumašiaus, 6 mln. Lt metinis mokestis nebus labai smarkiai jaučiamas įmonės apyvartoje. "Reikėtų įvertinti ir tai, kad įsipareigojimas 25 m. nėra toks jau paprastas dalykas, per tą laiką daug kas gali keistis, įskaitant darbų kainas, - sakė p. Dumašius. - O tai yra tam tikros rizikos priežastis." Prieš kelerius metus už Kauno m. savivaldybės skolintas lėšas baigtas statyti M.K. Čiurlionio tiltas be transporto infrastruktūros kairiajame Nemuno krante yra gerokai mažiau naudingas negu galėtų būti. Naujasis 6 eismo juostų tiltas atsiremia į šlaitą, kuriuo į viršų vingiuoja siaura gatvelė. Po jos rekonstrukcijos iš miesto centro būtų labai patogu patekti į Aleksotą. Būsimasis transporto mazgas įsilietų ir į planuojamą 3 tiltų sujungimo projektą, kuris leistų automobilių srautui iš miesto centro bei Aleksoto, kuriame daug pramonės įmonių, sklandžiai pasiekti magistralę "Via Baltica". Pasak Roberto Stanionio, Kauno m. savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, savivaldybė ryžosi rinktis koncesijos formą transporto mazgo statybai, nes miestas yra išnaudojęs skolinimosi limitą. O koncesijos atveju paskolą iš banko remdamasis koncesijos sutartimi ima koncesininkas.
"Koncesininkas gaus garantuotą minimumą, kuris padengs statybos išlaidas, banko palūkanas, kitas sąnaudas", - sakė Alvydas Gineitas, Kauno m. savivaldybės administracijos Ekonomikos departamento direktorius. Už vieno automobilio važiavimą tiltu savivaldybė koncesininkui mokės apie 90 ct.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai