Alternatyva Rusijai – gamyba pagal užsakymą
Kol stringa prekyba su Rusija, Lietuvos maisto perdirbėjai gali pasižvalgyti alternatyvos Vakaruose, nors gamyba pagal užsakymą ne tokia pelninga kaip savo prekės ženklo pardavimai, tačiau uždirbti ir apkrauti įrenginius galima.Giedrius Bagušinskas, Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos direktorius: Dabar netgi neaišku, ar verta kurti ir plėtoti savo prekės ženklą didelėse rinkose, nes tai palyginti brangu. Dauguma atvejų patogiau tiesiog bendradarbiauti su prekybininkais, kurie turi kur kas daugiau galimybių plėtoti prekės ženklą nei gamintojas.HERKAUS MILAŠEVIČIAUS NUOTR.Komentarai Dainius Dundulis, UAB Norfos mažmena valdybos pirmininkas: Lietuvoje privačių prekės ženklų pardavimai auga, tačiau ne šuoliais.Giedrius Bagušinskas, Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos direktorius: Perdirbėjams patogiau tiesiogiai bendradarbiauti su prekybininkais.Gintaras Bertašius, AB Vilkyškių pieninės generalinis direktorius: Prieš 6 metus pagal užsakymą gaminome palyginti daug, tačiau nusprendėme kurti su savo ženklu.Gamyba pagal užsakymąPrekybos tinklas arba didmenininkas, kuriam reikia gamintojo, skelbia konkursą. Jame gali dalyvauti įmonės, atitinkančios tam tikrus kriterijus. Pavyzdžiui, jei konkursą skelbia Vokietijos ar Didžiosios Britanijos tinklai, perdirbėjai paprastai privalo turėti šių šalių prekybos sertifikatus.Perėjus pirmą etapą, gaminamos bandomosios partijos tikrinama, ar gaminio kokybė ir skonio savybės atitinka reikalavimus.Vienas ilgiausių ir sudėtingiausių etapų dizaino, etiketės ir pakuotės derinimas. Dažnai nuo pakuotės priklauso gaminio kaina lentynoje. Vien šis etapas gali užtrukti iki pusmečio. Kitas variantas, kai parodoje prekybininkas pamato produktą, kuris jam įdomus. Tada tiesiog suderinama pakuotė ir gaminys parduodamas su prekybos tinklo privačia etikete.Paprastai nuo derybų pradžios iki pirmųjų pardavimų prabėga nuo pusės metų iki metų.Pranašumai1. Nereikia investuoti į rinkodarą.2. Aiškūs užsakymų dydžiai ir užtikrinti, reguliarūs mokėjimai.3. Užsakymai palyginti dideli, nes prekybos tinklai užsako savo produktus, kuriems parduoti skiria gana daug pastangų.Trūkumai1. Nedidinamas gamintojo žinomumas.2. Pralaimėjus konkursą ir praradus užsakymą tenka ieškoti kito užsakovo ir produkto. Gaminys ir jo prekės ženklas priklauso užsakovui.3. Pelno marža mažesne, nei dirbant su savo prekės ženklu. Kaina konkursuose gaminti vienas pagrindinių veiksnių.Europoje augaGaminių, pažymėtų nuosavais prekės ženklais, pardavimai augo 18-e iš 20 rinkos tyrimų bendrovės Nielsen nagrinėtų šalių.Privačios etiketės prekės populiarios Pietų Europoje ir jau susiformavusiose rinkose Vokietijoje, Olandijoje, Austrijoje, Šveicarijoje.Mažmeninių prekybos centrų privačios etiketės atneša daugiau nei pusę visos apyvartos Šveicarijoje (53%) ir Ispanijoje (51%). 40% visų pardavimų riba peržengta Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Belgijoje, Portugalijoje.Viena didžiausių augimo tendencijų Lenkijoje. Per metus privačių prekės ženklų dalis vietos tinkluose padidėjo iki 28%.ŠALTINIS: NIELSENLietuviškos kilmės maisto produktų eksportasmlrd. Lt Bendras Mėsa ir produktai Pieno produktai2009 m. 4,14 0,43 1,12010 m. 4,9 0,46 1,42011 m. 5,7 0,59 1,62012 m. 7,2 0,62 1,832013 m. 7,8 0,63 1,96ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti