2013-07-15 00:01

„Bitė“ su krepšinio broliais užlipo ant grėblio

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė“ keičia pusmetį Lietuvos rinkoje besisukusią šmaikščiąją „Bitės išmaniųjų mokyklos“ reklamą su krepšininkais Darjušu ir Kšyštofu Lavrinovičiais. Tokį sprendimą bendrovė priėmė sulaukusi audringų diskusijų ir prieštaringų vertinimų, kilusių dėl dainininkų Jurgio Didžiulio ir Ericos Jennings pareiškimų socialiniame tinkle.
„Tai klasikinė situacija, kokia labai dažnai ištinka prekės ženklą, reklamai pasitelkusį žinomą veidą. Atsakingai neįvertinę visų galimų tolesnių veiksmų ir potencialių situacijų, įmonės, prekių ženklai lipa ant to paties grėblio, – sako Linas Kriaučiūnas, rinkodaros ekspertas. – Dažnai kaip pagrindinis rodiklis pasitelkiamas tik žinomo žmogaus populiarumas, jo dažnas šmėžavimas žiniasklaidos priemonėse ir tikima, kad tai yra puikus arkliukas, prisidėsiantis ir prie prekės ženklo sėkmės bei žinomumo.“
Lazda su dviem galais „Bet lazda visada turi du galus. Įžymybės yra pirmiausia žmonės, turintys savo charakterį, vertybes, įpročius. Ir kiekvieną kartą prekės ženklui renkantis žinomą asmenį reikia devynis kartus pamatuoti, ar to žmogaus vertybės, jo gyvenimo būdas, jo galimi pasisakymai ir veiksmai ateityje arba jo praeitis, kaip kad ir šiuo atveju, nepakenks prekės ženklui“, – atkreipia dėmesį p. Kriaučiūnas.
Svarbiausia taisyklė čia, vienu balsu teigia rinkodaros specialistai, žinomas žmogus ir prekės ženklas turi kalbėti ta pačia kalba.
Pasak jo, tokių neapgalvotų rinkodaros skyrių sprendimų pasekmė ir yra ta, jog investavus šimtus tūkstančių litų į reklaminę kampaniją netikėtai ją reikia per dieną sustabdyti. „Šiuo atveju viską buvo galima numatyti, ir jei tai jau buvo įvertinta, stebėtina, kodėl bendrovė staiga keičia savo sprendimą. Tai tik parodo, jog įmonė ne iki galo atsakingai pasirinko rinkodaros strategiją“, – vertina p. Kriaučiūnas. Rekordinės peržiūros
Laura Bielskė, telekomunikacijų bendrovės „Bitė“ atstovė ryšiams su visuomene, VŽ teigia, kad sprendimą įmonė priėmė reaguodama į pasikeitusią situaciją.
„Atsižvelgiame į klientų pastabas bei komentarus, matome, jog yra nemaža dalis, į šią situaciją žiūrinčių neigiamai. O vertinant rinkodaros prasme, šios reklamos buvo puikiai matomos, žiūrimos, mėgstamos, pastebimos. Tai parodo skaičiai – rekordiškos TV klipų peržiūros „Youtube“, pvz., pirmąjį TV klipą pamatė per 37.000 žmonių, o vieno iš aistruolių sukurtą videoklipą, kuriame panaudota pagal šį klipą sukurta daina, – net apie 50.000 vartotojų. Interneto vartojimas tarp „Bitės“ klientų pirmąjį metų pusmetį išaugo 55%, palyginti su 2012 m. tuo pačiu periodu. Be to, lyginant pirmąjį šių metų ketvirtį su antruoju, dešimtadaliu padidėjo internetą telefone aktyviau pradėjusių naudoti klientų skaičius“, – įspūdingus reklamos kampanijos rezultatus pateikia p. Bielskė. Kokie finansiniai įsipareigojimai siejo krepšininkus ir telekomunikacijų bendrovę, p. Bielskė neatskleidžia. „Dar anksti kalbėti ir apie tai, kaip toliau reklamuosime išmaniųjų mokyklą. Tai paaiškės artimiausiu metu“, – teigia p. Bielskė.
52795
130817
52791